De moed zakt hier langzaam in mijn schoenen. We hebben inmiddels een stuk of 6 verschillende flessen geprobeerd (Tommy Tippee, Avent, Difrax, Difrax Dental speen, Hema, VacuLess) en met de laatste, VacuLess ging het tot nu toe het beste. Ik oefen tijdens de voeding, dus als ze de ergste honger weg heeft, doen we even tussendoor de fles, en als ze boos wordt dan weer even borst. Zo drinkt ze af en toe een paar slokken. Bij mijn man wil ze nog steeds geen slok drinken, en bij mij ook niet als ik haar niet eerst even aan de borst heb. Met deze fles zijn we inmiddels een week of 4 aan het oefenen, ongeveer 1/2/3 keer per week, maar ik zie nog weinig verbetering. Af en toe een slok, maar dan kijkt ze raar of kokhalst ze de fles er weer uit. Ik doe er tot nu toe steeds nog ongeveer 30 cc in om te oefenen, maar ze heeft nog nooit echt een hoeveelheid gedronken... Alle foefjes hebben we nu wel gehad. Huid tegen huid, ik volledig verbannen naar boven, ik juist er naast en dat ze mij ruikt, rechtop, liggend, op haar zij, helemaal door iemand anders de fles laten geven, als ze heel erg honger heeft, of juist niet, laten huilen en door proberen, of juist afleiden en stiekem proberen. Iemand nog tips? Ik ga nog wel even door met oefenen, maar ik heb gezegd dat dit de laatste fles is die we proberen, dus hierna is het ook einde oefening... Bekertje hebben we geprobeerd, maar dat ging helemaal niet. Tuitbeker heb ik wel gekocht, wie weet is dat nog iets... Iemand ervaring met hardnekkige flesweigeraars en daarna een tuitbeker/gewone beker, of iets anders?
Hier hetzelfde.. Maar hier in het begin pakte hij de fles wel. Op schoot wil hij het niet, wanneer hij in zijn wipstoel zit pakt hij het langzaamaan wel (wel bij vriend niet bij mij) misschien dat eens proberen?
Heeft de kleine ondertussen een redelijk ritme?! Zo ja, probeer dan eens iets eerder een flesje aan te bieden dan dat ze normaal zou komen maar dan niet eerst aanleggen. Jesse vond de verwarring ook te groot eerst aan de borst en dan opeens zo'n rare fles. Dan raakte hij gefrustreerd. En ook even door proberen dus niet bij de lichtste frustratie dan maar aan leggen.
Balen zeg! Ik snap je gevoel, al hadden wij het precies andersom: van fles naar borst... Ook eerst ergste honger weg en dan weer proberen... Gelukkig drinkt hij nu het liefst bij mij! Oftewel, de volhouder wint?
Hier ook hetzelfde gehad, allerlei flessen en spenen gekocht......helaas werkte dit niet. Toen ze 6 maanden oud was, moest ik weer aan het werk en heb ik een gastouder gevonden in de buurt van mijn werk zodat ik in de pauzes "live" kon voeden (12.00 uur en 15.30 uur) Op een gegeven moment met de gastouder afgesproken niet meer om 15.30 te komen, wel een fles meegegeven (de speen heb ik gemanipuleerd; lees extra gaten gemaakt om mijn borstvoeding na te bootsen) Dit lukte prima. Na 2/3 weken kwam ik ook niet meer om 12.00 uur en toen dronk ze ook uit de fles. Dus misschien een paar extra gaten maken in de speen....
misschien een rare tip maar de speen op de huis gehad zodat de speen naar jou ruikt? bijv. de speen en misschien ook de fles even bij je borst houden voordat je hem aanbied zodat alles naar je borst ruikt?
Misschien weer eens teruggrijpen naar een van de eerder gebruikte flessen? Mijn dochter wilde niets, ook geen difrax. Maar een paar weken later ging de difrax ineens wel. Ze was toen uitgeslapen en had inmiddels geleerd hoe de speen werkt, dat scheelt denk ik. Overigens kan je met dit probleem terecht bij een lactatiekundige, zij geeft echt heel nuttige tips speciaal voor jullie situatie.
Bij ons werkte het alleen als: - ik niet in huis was (of ieg niet zichtbaar ) en dus iemand anders het gaf - ze in het wipstoeltje zat of op schoot tegen een kussentje op de knieen, dus van je af, niet in de "bv-houding" - Daarnaast was het een kwestie van "snappen", ineens had ze door hoe ze het er goed uit kreeg en dronk toen pas meer tegelijk. Ook op het kdv hebben ze haar zo een tijdje de flesjes gegeven omdat ze het anders niet deed, was geen probleem voor ze. Avent werkte hier het best; vind ik persoonlijk ook meer op een "uitgerekte tepel" lijken, zoals wanneer er aan gedronken wordt zeg maar . Daarnaast gaven wij verse, nog warme melk zodat de smaak zo goed mogelijk was, en knepen af en toe in de speen zodat er wat melk uit kwam. Succes!
M heeft dit ook gedaan. Toen ik eenmaal aan het werk was ging het wel redelijk. Ze moest wel echt gillen van de honger, anders grote kans dat ze de fles weigerde ... ze moest niets weten van poedermelk, dus ik was altijd tegen de bierkaai aan het kolven omdat bijna iedere oppasdag wel een kostbaar flesje werd weggegooid. Andere spenen en alle bekende trucjes hielpen geen drol, wel gewoon gaan werken en niets anders voor handen hebben. Wat je wel zou kunnen doen is kijken of de melk wel warm genoeg is. Hier dronken M en T het liefst melk waarvan je dacht: oeps net te warm. S is wat minder kieskeurig ...