Hoelang max tussen voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bilou, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje is nu een week en een dag oud. Hoelang mag er maximaal tussen een voeding zitten. Ik voed in principe op verzoek, maar soms slaapt hij zo lekker dat ik het zielig vind om hem te wekken.

Zijn laatste voeding vandaag was bijv om 14:30. Hij ligt nu nog te slapen... Er zit nu dus sl 4,5 uur tussen. Is dat niet te lang voor die leeftijd?

Hoe doen jullie dat?

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Volgens mij is het zo dat ze minimaal 6 voedingen op een dag moeten krijgen.... Zolang dat het geval is mag er best wat langer tussen zitten volgens mij...

Maar dit alles telt als je kindje goed op gewicht is en het goed doet! Dus genoeg poep en plasluiers en goed helder en alert is!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou s nachts een max van 6 uur aanhouden en overdag om de 3 uur voeden. Is ook veel beter voor je productie. Nu vaak aanleggen (de eerste weken) betekend ook meer productie op langere termijn.
    Als je kindje nu minimaal aantal voedingen krijgt, kan het zijn dat je na een paar maanden vaker een dip hebt en meer moeite moet doen om je productie op peil te houden.

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ik voedde rond de 6 weken elke 3 uur, na 4 uur maakte ik mijn dochtertje wakker. Ook om haar een dag/nachtritme aan te leren. En daarnaast mijn productie op peil te houden. En na 4 uur niet drinken heb ik zelf ook al dorst, laat staan een kleintje.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik maakte mijn zoontje overdag ook om de 3 uur wakker, zeker de eerste weken. Na een week of 3-4 liet ik hem wel eens doorslapen tot 4 uur ertussen. Om de redenen die hierboven genoemd zijn: productie, dag-nacht, 7 voedingen per 24 uur. Maar hij was ook echt een slaapkopje, dus als het maar incidenteel is, dan kan je je kleintje wellicht ook laten slapen.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou idd ook wakker maken, maar ik heb echte drink kindjes die het liefst elke 2 uur drinken of vaker, en als er dan soms langer tussen zat dan dipte de productie heel erg. Dus in het begin deed ik max 3 uur er tussen, nu 4 uur.

7. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dank voor jullie reacties. Soms weet ik even niet wat ik moet doen haha.

Heb hem maar wakker gemaakt. Hij drinkt op zich erg goed, plast goed en poept goed. Op dag 5 zat hij al aan zijn geboorte gewicht. De kraamhulp en vk vonden dat hij het goed deed.

Vanmiddag kwam vk langs. De kleine lag te slapen en er zat al 4 uur tussen. Ik wilde hem wekken, maat ze zei laat hem lekker slapen, hij meldt zich wel.

Vandaar dat ik zo twijfel soms.

Ik denk dat ik maar gewoon zo veel mogelijk aanleg.

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik liet ze altijd komen, het is niet voor niets voor op verzoek voeden. Pas als ze er langer dan 5 uur tussen lieten overdag (wat zelden gebeurde, omdat ze altijd eerder kwamen), maakte ik ze wakker. Onze jongste ging al vrij snel vrij vroeg de nacht in, dus 's avonds liet ze er standaard wat langer tussen.
    De enige voeding waar ik wat vaker mee stuurde, was die rond middernacht. Ik vond het fijn om voordat ik zelf in slaap viel te voeden, anders was de kans groot dat ze kwam als ik net in slaap was gevallen.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.279
    11.001
    113
    De kraam gaf de eerste week aan dat er 's nachts max 5 uur tussen mag, en dat houd ik nog steeds aan - meestal meldt ze zich na een goede vier uur weer. In de praktijk ben ik gestopt met een wekker zetten zoals ik eerst deed. Overdag zorgt ze zelf wel dat ze minstens elke drie uur, vaak nog vaker, wat krijgt, dan zou ik na een uurtje of drie eens voorzichtig kijken of ze wakker wil worden. (nu 1 maand)

Deel Deze Pagina