ik heb 3 weken geleden een suikertest gehad en vandaag (volgende controle) de uitslag gekregen. de uitslag is niet echt goed, hij zit op de grens. vrijdag moet ik opnieuw de suikertest ondergaan om te kijken hoe hij dan is. pfff ben best geschrokken van dit nieuws eerlijk gezegd. zijn er meer dames die dit gehad hebben? en hoe liep dat af. vooruit lopend op de uitslag, wat gebeurt er als de uitslag niet goed is?
Ik neem aan dat je bedoelt dat de suikers te hoog waren bij de 2e keer bloedprikken, En dan weet ik van mijn zusje dat het eraan ligt hoe hoog de uitslag was bij mijn zusje was de uitslag ietsje te hoog en zij moest gewoon opletten en elke dag bloedprikke in der vinger zeg maar en niet te gek met suikers, maar als je uitslag veel te hoog is kan het zijn dat je moet gaan prikken en medicijnen krijgt. Bij mijn zusje is het overigens na de zwangerschap weer helemaal weg gegaan. succes met je vervolg test Groetjes
bij de eerste test was het op de grens, vrijdag heb ik de tweede. maar als het te hoog is betekend dat dan dat je over gaat naar de gyn?
Ik heb nu 2 x de test gehad maar bij mij was alles goed. Mijn begin waarde was 4,4 en de 2e meting 4,7. Overigens vind ik het opmerkelijk dat je nu pas de uitslag krijgt terwijl die op het randje is. Je zou toch zeggen dat ze dan eerder actie ondernemen en je niet drie weken op dezelfde voet laten doorgaan. Of ben ik dan erg kritisch?
Mijn suikers waren bij mijn eerste zwangerschap eerst ook op de grens, ik moest ook opnieuw een suikertest doen en bleek inderdaad zwangerschapsdiabetes te hebben. Hierdoor kwam ik onder controle bij de gynaecoloog en internist. Ook moest ik langs de Dietist en had ik veel contact met de diabetesverpleegkundige. Mbv een dieet heb ik mijn suikers onder controle kunnen houden (moest 4x per dag zelf mijn suikers controleren) anders had ik insuline moeten krijgen. Omdat mijn suikers door het dieet gewoon goed bleven is mijn hele zwangerschap verder normaal verlopen en was mijn zoontje ook niet zo groot bij de geboorte (3260 gram met 40+2 wk)
ja dat vind ik idd ook wel ja. wil deze keer tussendoor gaan bellen voor de uitslag, ga geen drie weken wachten nu.
pfff lekker vooruitzicht ik heb in mijn opleiding geleerd om suikers te prikken en insuline toe te dienen maar dan wel bij een ander. het idee dat je jezelf moet prikken... brrrr. hopelijk valt het mee, maar ben er bang voor. kindje is niet te groot en ben ook niet aangekomen. door het vele spugen in het begin zit ik nog steeds op -1,5 kg. maar heb wel een grote buik voor dit termijn. bij de eerste had ik dit pas na de 30 weken. die is geboren met 41.1 weken en woog 3350gr
Ja mijn zusje moest wel naar de gynaecoloog en internist maar kon door het dieet en zelf haar suiker waarde door bloed te prikken het onder controle houden. Ik heb zelf ook pas een test gehad maar pas met 31 weken en omdat ik het zelf aan gaf wat dus heel raar is maar goed. Bij mij was de uitslag voor 4,5 en na 6,2 dus was gelukkig goed.
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook een suikertest gehad en het zat ook net op het randje. Overigens een dag later al de uitslag. Ze hebben verder geen actie ofzo ondernomen, alleen een extra groei echo om te kijken of de baby niet te groot zou worden. Uiteindelijk is hij op 38+6 geboren en woog 3690 gram.
Bij mijn vorige zwangerschap zat ik (toen 27+5 weken zwanger) 1 tiende boven de toegestane waarde (2 uur na het drinken van een suikerdrankje). Ik kreeg toen direct het stempel 'zwangerschapssuiker'. Dat betekende direct door naar de gynaecoloog, een dieet volgen, eerst elke dag 4x waardes prikken en deze doorsturen naar de diabetesverpleegkundige. Uiteindelijk heb ik maar heel minimaal op mijn eten gelet (koolhydraatarm brood en veel water drinken ipv vruchtensap/frisdrank). Mijn waardes waren zo mooi dat ik na 1 week al om de dag mocht gaan prikken. Uiteindelijk ben ik met 37+1 ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Ik ben in de zwangerschap 2,5 kilo aangekomen in totaal. Mijn zoontje woog 3160 gram bij een uiteindelijk zwangerschapsduur van 37+5 In het begin komt er zoveel over je heen en was ik echt even heel verdrietig. De hele zwangerschap was goed gegaan en de laatste weken moest ik ineens op een dieet en waardes prikken. Toch is het me uiteindelijk, als je er aan gewend bent en je er bij neerlegd, ontzettend mee gevallen! Natuurlijk hoop ik deze zwangerschap volledig bij de vk te kunnen blijven! En ik hoop natuurlijk ook dat je 2e test een goede uitslag heeft en je geen zwangerschapssuiker hebt!
ik zit nu nog maar op -1,5 kg aangekomen, maar wel een grote buik. kreeg vandaag al de opmerking dat het einde inzicht kwam het idee alleen valt mij nu al zwaar. de vorige zwangerschap kon ik vanwege aangeboren afwijkingen bij de kleine niet bij de vk blijven. dit kindje is gezond dus had gehoopt bij de vk te kunnen blijven en dan hangt me nu dit boven het hoofd. dit keer ga ik vragen hoelang het duurt voordat de uitslag bekend is en ga die dag dan bellen naar de vk. ze zouden de vorige keer bellen als het niet goed was, dus ging na 2 week er vanuit dat alles goed was.
Ik heb 2 weken geleden de uitslag gehad (na 4 dagen).. niet goed! Nuchter 4.3 en met drankje 10.3.. ben direct doorverwezen naar de gynaecoloog, diabetesverpleegkundige en internist. Kindje groeit nog helemaal volgens schema gelukkig! Ik heb een paar dagen een dieet gedaan en dan daarbij curves prikken (met vingerprikjes nuchter, voor en na de maaltijden bijhouden hoe mijn waardes waren). Ondanks dat ik me helemaal aan het dieet hield (wat best wat moeite kost als je gek bent op alles met koolhydraten!) bleven mijn waardes te hoog. Sinds zaterdag gebruik ik insuline en gister hebben ze de insuline nog omhoog aangepast omdat het nog niet helemaal hielp.. gistermiddag en avond eindelijk normale waardes! Ik ben nu 29 weken, voel de kleine druk bewegen en dat is een goede motivatie op moeilijk momenten. De ervaring van de diabetesverpleegkundige was dat ze bij insuline gebruik meestal met week 38-39 gaan inleiden..
Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gehad. Hij was toen ook net iets te hoog precieze waarde weet ik niet meer in ieder geval onder de 8 nog. Gelijk doorgestuurd naar een diëtiste. Daar heb ik wat tips gekregen en een suiker apparaatje om zelf te prikken dit moest ik 7 x per dag en deze waarde doorgeven aan de diëtiste. Uiteindelijk is de waarde na de suiker test nooit meer te hoog geweest. Maar ik moet nu volgende week weer een test doen en met 24 weken nog een keer, omdat ik toch een verhoogd risico schijnt te hebben door de vorige keer.
ik heb vanmorgen de 2de test gehad en er werd daar verteld dat ik vanmiddag al wel kan bellen, de kans is groot dat de uitslag er dan al is en anders maandag. ik hoop echt vandaag want heb van de stress veel meer harde buiken als anders.
oke dacht dat het niet boven 8 uit mocht komen, maar goed afwachten maar. nuchter was het 4.4 dus dat was al goed.
uitslag is nog niet bekend hopelijk tegen 6 uur. ze was wel een beetje verbaasd geloof ik dat ik er zo mee bezig was. uit gelegd dat het nogal wat gevolgen had, ze fuifde dat een beetje weg want alles gaat goed met de kleine en heb ik het wel moet ik wat vaker naar het ziekenhuis en gaan ze vaker controleren. ga er maar vanuit dat ze dit zegt om mij te kalmeren