Bagagedrager fiets maximaal 25 kg

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lelie84, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    De bagagedrager van mijn fiets kan Max 25 kg dragen staat erop. Maar dit staat op bijna alle fietsen zag ik.
    Ik heb nu een Yepp junior achterop, en mijn zoon gaat ook richting de 25 kg.
    Hij zit 1x per week achterop naar school, aangezien ik daarna ga werken en hij ‘s middags met de bus naar de bso gaat.
    Zou ik in geval van nood beter het stoeltje erop kunnen laten zitten, of een bagagedrager kussen erop zetten, zodat het minder zwaar is?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Dat stoeltje weegt amper wat, toch? Ik denk dat ze wel iets van veiligheidsmarge inbouwen en dat 25,5 kg (oid ;)) ook nog gewoon kan.
     
  3. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Nou het stoeltje en bagagedrager verlenger wegen samen behoorlijk wat. Ik heb een dubbele standaard op mijn fiets, maar hij valt erg snel om.
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een frame-bevestiging aanschaffen.
    Dan wordt de bagagedrager niet belast.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Moet er een bagagedragerverlenger op dan? En is hij niet door de lengte topzwaar?

    Ik heb het stoeltje (eentje van Qibble dan) gewoon op de bagagedrager, mijn fiets (met enkele standaard) valt niet om oid.
     
  6. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    ja ik wil graag mijn fietstassen kunnen gebruiken. Zonder de verlenger ging dat niet.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Dan lijkt dat me eigenlijk eerder de reden dan het stoeltje zelf. Door het verlengen en het gewicht verder naar achter wordt hij wankel. Met het stoeltje op je bagagedrager heb je dat probleem veel minder. Ik heb speciale fietstassen die onder het stoeltje kunnen. Zijn wel ietsje kleiner dan van die kolossale dingen, maar voor mij voldoen ze prima.

    In jouw geval kan zo'n kussentje wel een oplossing zijn, er vanuitgaande dat de verlenger er dan af kan en je het gewicht dus verplaatste naar op je bagagedrager dan tenminste.
     
  8. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Ja dat zou kunnen.

    Maar met de achterkant optillen is het echt een enorm gewicht.
    Mijn vriend haalt deze week de stoel etc er even af, want mijn banden moeten vervangen worden. Dan kijkt hij even wat er nou zo zwaar is.
    Ja zo’n kussentje lijkt me ook wel handig, kan de verlenger eraf. Moet alleen zoon zijn voeten goed over de fietstassen heen hangen.
    Maar kan dan ook wel zelf een gewoon kussentje onder de snelbinders doen lijkt me?
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik til de achterkant zelden of nooit. :D

    Voeten in de fietstassen kan misschien ook? Dat zie je veel.

    Bij de Hema en het Kruidvat hebben ze vaak van die speciale kussentjes. Geen idee of dat echt een meerwaarde heeft tov een gewoon kussentje. Misschien zijn ze waterdicht?
     
  10. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Ja in de fietstassen kan ook ja.
    Ja bij de Hema zijn ze voor 10/15 euro. Bij de Kruidvat weleens in de folder voor 5 euro. Die zijn waterdicht.
    Maar evt een gewoon simpel kussen lijkt me ook prima
     
  11. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Wij hebben nog lang een simpel rugsteun the gehad met kussentje en voetensteuntjes. Weeg bijna niets en toch wat meer houvast dan helemaal los
     

Deel Deze Pagina