Ineens twijfel schrijfwijze naam.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tassie74, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Toen ik Lycke zag staan dacht ik wel meteen aan 'Lieke', ik herken de schrijfwijze ook wel en zou het dus niet verkeerd uitspreken.
    Alleen wanneer je me zou vragen 'Lieke' op te schrijven zou ik er nooit op komen op het 'L-y-c-k-e' te spellen. Wanneer irmand dat hardop zou spellen zou ik denk ik ook drie keer HUH zeggen en vervolgens vragen het zelf maar op te schrijven...
    Hoewel ik Lycke wel mooi vind, zou ik het dus toch niet doen..

2. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Verschrikkelijk sneu voor het kind. Echt niet oke! Ze zal het je vast in dank afnemen later #not

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Waarom ga je een doodnormale naam zo lastig spellen? Ik vind het niet mooi en geknutseld overkomen.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Precies dit :(.

5. kimm1985

kimm1985 Actief lid

25 aug 2010
    187
    0
    0
    Zou hier echt niet voor kiezen,...omdat het zo raar geschreven is ga je ook denken dat je het anders uit moet spreken; Dan zou je ''LIJKE'' krijgen,.. Ik vind gewoon ''Lieke'' best een vlotte naam, zou het daarbij houden!

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik vind deze naam echt niet mooi. Er is niks mis met lieke. En lycke, ik denk telkens dat er likke staat. Echt niet tof.

7. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heet marike...precies normaal met een e ertussen. Dit moet ik overal vermelden. Aan de ene kant super irritant dat iedereen mijn naam verkeerd schrijft.aan de andere kant leuk dat je niet standaard bent.
    Mijn voorkeur houd het simpel.

8. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik las het in mn hoofd als likke.. Niet echt cool als mensen je naam zo uitspreken.. Kan ook als lijke inderdaad.

Als je de uitspraak echt bedoeld als lieke zou ik het eerlijk gezegd ook gewoon zo schrijven hoor.. Lycke komt zo enorm gekunsteld over op mij.. Een beetje te ver gezocht eigenlijk, terwijl ik lieke opzich een hele leuke naam vind.

Waarom zou je perse een naam zo willen schrijven dat je kind het steeds moet spellen en mensen het misschien uitspreken als likke? Persoonlijk vind ik de naam dus wel heel leuk maar de schrijfwijze echt veel te ver gezocht/te gekunsteld en geforceerd uniek.

Maar anderzijds, als jullie iets heel mooi vinden dan vind ik ook dat jullie dat moeten doen! Ik voel niet voor een naam wat jij er voor voelt en het is jullie kindje;)

Maargoed, je vroeg om meningen en dit is mijn mening..

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Sorry, ik vind deze schrijfwijze vreselijk. Ik zou gewoon voor Lieke gaan.

10. soeee

soeee Niet meer actief

Sorry, vind het ook echt niet mooi. En eigenlijk ook een beetje zielig voor je kind. Zij moet er de rest van haar leven mee rondlopen. 'Sorry schat, maar papa en mama vonden het mooi dus je hebt pech gehad.'

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    vind het een makkelijke pestnaam, tenminste.. lycke maak ik idd likke van ipv lieke

lieke vind ik leuk :) maar lycke niet

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina