ineens is er twijfel we waren er over uit, het zou Jenthe worden mochten we een dochtertje krijgen.( al had ik daar niet het 200% gevoel bij van ja, en geweldig) Als het een jongen is dan is de keus al heel lang duidelijk, dat is Jurre. (300% zeker van) Maar nu kwam ik vandaag ineens de naam Lieze tegen, we vonden hem allebei gelijk mooi.... met als gevolg..........................................twijfel
Lieze vind ik niet zo, Lize weer wel. Als ik Lieze zie, moet ik stiekem denken aan Vieze Lieze (niet boos worden hihi).
Ik vind Lize ook mooier dan Lieze. Of Lise. Lise vind ik iets liever overkomen. Lize is voor mij wat stoerder.
Beetje bevooroordeeld hier wellicht maar ik vind Jenthe erg mooi! Als variatie hierop kun je ook gaan voor Yenthe of Lenthe.
Ik ben van jouw namen geen fan, maar ik spreek uit ervaring dat je je gevoel moet volgen. Wij hadden maandenlang een naam in gedachten voor ons zoontje. Begonnen ook ineens te twijfelen. Twijfelen is nooit een goed teken, dus een andere naam gezocht en ben erg blij dat we dat gedaan hebben! Dus volg je gevoel!
Ik vind Lieze een beetje 'lijzig' klinken Lijzige Lieze.. ofzo.. Zou het dan ook als Lise of Liese schrijven. Maar vind Jenthe ook erg leuk! Lastig hoor.. Wij waren ook al helemaal uit over een meisjesnaam (Ninte) maar het is toch echt een jongetje! Jongensnaam hadden we niet echt, vonden een aantal namen 'wel leuk', maar niet zoals bij Ninte. Hebben gekozen voor Timme en ik moest erg wennen maar nu we een paar weken verder zijn en we het ook steeds uitspreken zijn we gewend en ik wil nou echt geen andere naam meer Dus misschien is het ook wel een kwestie van wennen.
Ik zou voor Lieze gaan, maar zoals al gezegd werd: Volg je gevoel! Er kunnen er nog zoveel zijn die het niet (of wel) mooi vinden, het blijft jullie naam voor jullie kind
Lise/lize/liz. De klank vind ik erg mooi maar geschreven vind ik het minder vandaar mijn andere opties. Yenthe is ook geweldig mooi maar als je gevoel iets anders zegt moet je dat doen, volg je gevoel. Je kindje moet zn hele leven ermee, jij moet hem/haar er altijd mee aanspreken zonder dat je altijd dat gevoel hebt van "hadden we toch maar..." Hoop dat je tot een goede keuze kan komen, suc6!!