Vruchtzakje 4+5 ipv 6+2

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vlinderCN, 23 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Ik wist zelf al dat het niet goed zat, na 4 zwangerschappen exact zelfde klachten nu nog helemaal niets en tragere hcg oploop. Nu zagen ze dus vruchtzakje van 7mm (4+5 ongeveer) en kon niet zien of er iets in zat. Maar ben nu 6+2. 100% zeker van eisprong (ovutest en temp) en innesteling weet ik ook vrijwel zeker op 8 dpo. Op 12 dpo al posi test met niet gevoelige test.
    Dit kan toch niet meer goed komen dan??
    Moest over week nog terugkomen maar wil liefst meteen stoppen met medicatie en supplementen weer opstarten.

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Niemand ervaring hiermee?

3. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    @RoGiJuLi misschien? Die is altijd wel goed in dit soort berekeningen :)

Ik persoonlijk vind het verschil wel heel groot. Maar stel dat alles net een paar dagen later was (eisprong, innesteling) en een meetfoutje van een paar dagen (bij mij op dat termijn week verschil met termijn echo) dan KAN het misschien nog wel kloppen. Denk echt dat je dit moet afwachten. Hopelijk heb je volgende week meer duidelijkheid. Sterkte, die onzekerheid is echt killing.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry meid, maar ik vind het er ook niet rooskleurig uit zien :(

Nu moet ik wel zeggen dat de 1e echo van mijn dochter er ook "slecht" uitzag.
    Ik was exact 6 weken (ivf) maar de vruchtzak was leeg en had de afmeting van 5 wkn zwangerschap.
    1 week later terug en toen zat er een vrucht van 7 weken groot met kloppend hart en een dooierzak :)

5. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Klinkt niet goed inderdaad als je exact je eisprong weet. Al kan de innesteling wel later zijn gewees, maar dat scheelt n paar dagen hooguit en als ze dan nu geen vruchtje ziet... heeft ze inwendig gekeken? En wat is haar advies nu?

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Oh wauw ..hoe kan dat joh? Dat is echt een wonder...soort groeispurtje ofzo? geloof er toch niet in hier :( dat is een week.. bij mij een week en 4 dgn is wel erg veel. Maar dan is misschien a.s. vrijdag toch nog te vroeg om er echt meer over te zeggen? Zou hcg prikken niet meer duidelijkheid geven..Stom dat ik dat ben vergeten te vragen

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Advies was volgende week terug maar dat is meer het protocol. Ik wil het liefst dan door ivm leeftijd dus gevraagd of vrijdag oké is. Dus die afspraak staat er nu en dan cytotec mee naar huis.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ws zat het vruchtje al wel, maar zo dicht tegen de wand aan, dat het "onzichtbaar" was op de echo ;).

Ik zou geen hcg prikken. Stel dat het idd een missed abortion is dat blijft je hcg gewoon oplopen, terwijl er geen vruchtje is/ermee niet goed gaat.

Ik ga als een malle duimen dat je vrijdag verrast wordt net als mij toen!

vlinderCN vindt dit leuk.
  9. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja snap t, blijft alsnog vervelend om te moeten wachten en mey dit weer pfff. Ik hoop op een wonder!!

10. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Exact dit had ik ook deze zwangerschap. Het kán dus wel nog goed zijn...

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Was jouw hcg ook traag opgelopen en geen enkele zwangerschapsklacht? Dit is de 1e van 5 keer dat ik me ook totaal niet zwanger voel :(

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Ik had met (wat ik dacht) 5+6 een vroege echo. Daar bleek ik pas 4+4 te zijn want volgens mij berekening helemaal niet kan (eisprong en datum van positieve test). Ik ben 2 dagen verdrietig geweest , was zo bang voor weer een MA ondanks dat de gyn zei dat het vaker voorkomt.
    2 weken later (afgelopen maandag) weer terug en ik was opeens weer 7+6!

Op zo'n vroege echo kunnen ze nog niet alles zien en blijkbaar is de meting ook niet altijd nauwkeurig.

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Hmm..mooi om te lezen dat er toch wondertjes bestaan!. Ik heb tot nu toe al 4x een mooie echo gehad met 6wekem (tussen 6-6+3) altijd mooi kloppend hartje en vruchtje te zien. Nu was het echt niets ..een zakje :( plus dat ik nog nooit geen klachten heb gehad maakt dat ik echt geen hoop meer h e b. Maar goed, vrijdag nog een echo voor de zekerheid.

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Ik ging uit van een frummeltje met heel misschien een hartje. Maar er was niets, alleen een lege ring. Met iets aan de zijkant. Dat maakte me erg bang voor herhaling.
    20190709_094243.jpg

De dagen erna begon ik wel enorme zwangerschapkwaaltjes te krijgen. Heel misselijk en ontzettend moe. Het voelde allemaal heel goed, maar in mijn achterhoofd wel deze 'slechte' echo.

Ik had trouwens een hele lieve gyn. Ze nam ruim de tijd en zei dat ze vaker ziet dat het vruchtje een week of 1,5 achterloopt. Dat dat helemaal niet erg is.
    Hebben ze jou dat niet verteld?

Afgelopen maandag dus een super echo gehad. Vruchtzakje met kindje en hartje!
    P_20190722_101506_vHDR_On_1.jpg

Ik ga heeeeel hard voor je duimen!

Cindy1977 en Poolvos vinden dit leuk.
  15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal, ontzettend fijn zeg dat het nog goed is gekomen.
    Nee de gyn had er geen vertrouwen in..vraag me nu wel af of ik niet nog paar dagen langer moet wachten.
    Wanneer zijn je klachten dan begonnen? Welke termijn

16. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Hier is toch echt helemaal niets op te zien :( ??

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Vervelend (en een beetje raar) dat de gyn er geen vertrouwen in heeft. De echo zag er voor 4+5 toch goed uit?
    Volgens mij gaan ze altijd uit van de info die ze zien, niet de info die ze horen. Ik had namelijk ook verder moeten zijn (ook uitgelegd hoe en wat met positieve test en ovulatie) maar daar was ze niet van onder de indruk.

Mijn klachten begonnen met 5 weken precies (5 weken oude echo, dus 6+2 echte termijn).

Je echo vind ik er voor 4 weken niet verkeerd uitziet. Je ziet een ring met aan de zijkant een dingetje. Zo zag het er bij mij ook uit.
    Wat zegt je gevoel?

18. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    De echo is gemaakt toen ik 1000% zeker 6+2 was dus idd wat jij zegt..Dit is voor 4 weken en kan dus niet meer Goed komen. Vandaar dat gyn dat ook zei, hij weet hoe goed ik van alles op hoogte ben en eigen cyclus. Ik had op 10 dpo al posi test en hcg was op 4+1 Al 400 dus kan echt niet 2 weken korter zwanger zijn. Het is verdrietig maar mk nr 4 moet denk ik opgewekt worden.
    Enige waar ik over twijfel is apparatuur.
    Vorige keer had ik bij 6+2 een hele mooie echo via de BUIK met supergoed apparaat bij een commerciële, de week erop bij de gyn was toen heel onduidelijk beeld via vagina, wel kloppend hartje.

19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Wat ik bedoel is dat de echo voor 4+5 er goed uit ziet. Het termijn is verkeerd, ben ik met je eens, dat was bij mij ook zo. (100% zeker dat ik niet 4+4 was, dan zou ik namelijk een dag voor de positieve zwtest mijn ovulatie moeten hebben + we hebben de 2 weken na mijn eisprong geen seks gehad ivm vakantie).
    Maar ondanks die informatie kon de gyn niet zeggen 'het is dan fout' want de echo laat zien 'goed'.

Ik bleek dan ook verder te zijn dan de 1e echo aangaf, waarom de echo dan 4+4 aangaf geen idee. Verkeerd gemeten, iets niet gezien, een pauze in de ontwikkeling, kan vanalles zijn geweest. Maar ze ziet het vaker zei ze.

Ik begrijp je zorgen helemaal, en ik begrijp ook echt dat je geen hoop durft te hebben. Al helemaal niet omdat je gevoel ook zegt dat het fout zit. Maar.. deze echo is niet per definitie verkeerd. En ik vind je gyn een beetje stom.

Knuffel meis! Ik ga super hard voor je duimen!!

20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Ah oké zo..lief dank je wel.

KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina