Pruw en productie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Liv, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb even jullie advies nodig.
    Ik vermoed dat ik spruw heb, kindje is nu 3 weken oud en het voeden blijft erg veel pijn doen, vooral tijdens het aanleggen maar ook tijdens en na de voeding. Branderig gevoel in te tepels tijdens en na het voeden, pijn in de borst zelf tijdens en na het voeden (messteken), roze gekleurde tepels, kloven. Morgen ga ik naar de dokter met mijn klachten. Nu is het volgende aan de hand. Ik kan mijn kindje niet aan de borst verdragen en dus kolf ik alle voedigen af (ook pijnlijk maar minder dan zelf voeden), 2 keer per dag voed ik hem zelf zodat ie het niet verleerd. Nu merk ik dat mijn productie minder wordt en mijn kindje aan mijn afgekolfde voeding niet meer genoeg heeft. Ik kolf op verzoek. Ik kolfde om de 3 a 4 uur ongeveer 100 cc, nu hij vaker komt, om de 2 uur ongeveer, dan ongeveer 60 cc. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik ben bang dat mijn productie nu hard terugloopt. Heeft het bijvoorbeeld zin om door te gaan met kloven als er geen voeding meer uitkomt, dit doe ik nu niet. Natuurlijk wil ik mijn kindje zo snel mogelijk weer aan de borst en dan komt de productie vast ook weer goed maar ik ben bang dat tegen die tijd de productie al te ver is teruggelopen. Graag jullie advies!

Groetjes Liv

2. 894hi

894hi Niet meer actief

gewoon door gaan met kolven ook al komt er niks uit...

probeer het liefst op vaste tijden te kolven..

als je in het mondje van je kindje kijkt zie je dan witte plekjes?

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Niet te lang doorgaan hoor!
    Bekijk het zo: Een baby die niets meer uit de borst krijgt laat los. Indien het kindje weer honger heeft leg je het opnieuw aan. Zo kun je het ook doen met kolven. Je kunt dus beter vaak kort kolven dan minder vaak lang, en dus niet doorgaan als er niets meer uit komt, dit zou een baby ook niet doen.
    Bij een regeldag drinkt je kindje vaak en, omdat je borsten 'leeg' zijn, kort.

Wat voor kolf heb je?

Klinkt wel als spruw. De LLL of VBN heeft een wijzer voor huisartsen wat ze moeten doen bij spruw, die kun je even googlen, uitprinten en meenemen morgen!

Succes!

4. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan bij mijn kindje geen witte puntjes ontdekken in zijn mondje. Daar moet de dokter morgen maar even goed naar kijken. Ik kolf met de Medela Midi Electric Plus, volgens mij wel een goede kolf. Ik denk dat het dus het beste is om op deze manier door te gaan, hoop dat de spruw snel verholpen wordt (wat nog een hele klus kan zijn heb ik begrepen) want het voeden ging erg goed, ik had ruim voldoende voeding en het zou erg jammer zijn als ik door de spruw zou moeten stoppen. Meer reacties en tips zijn uiteraard welkom!

5. Laidie

Laidie Actief lid

16 apr 2009
    144
    0
    0
    Onze meid heeft ook spruw (en gaat erg lastig over..). Misschien helpt het voeden met een tepelhoedje? Dat maakt het (bij mij tenminste) minder gevoelig. Succes.

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wat zei de ha ervan? bij mij deed de toeschietreflex aan het begin ook pijn. en was alles sowieso erg gevoelig. eigenlijk vond ik het pas na een week of 6 niet meer pijnlijk.
    ook na het voeden deed het pijn als mijn borsten zich weer vulden. dat deed eigenlijk meer pijn dan toen ik een borstontsteking had. en het is vanzelf over gegaan.

en qua kolven zou ik het idd ook zo doen als wanneer je gewoon voedde (zoals ireen zegt), liever vaker kolven dan langer.

succes!

Deel Deze Pagina