Zoals je hieronder kunt zien ben ik vandaag 39 weken en een dag zwanger. Maar mijn vrienden en familie lijken mij sinds de 37 weken al niet meer met rust te willen laten met continu dezelfde vragen: 'Is ze er al? Voel je al wat? Wil ze nog niet? Zeg is dat ze op moet schieten! Nou, dat duurt nog wel ff hè zo te zien!' Aaaarrrgh wordt er echt gek van haha. Helemaal van die mensen die sinds ik zwanger ben, 9 maanden lang helemaal niet naar me hebben omgekeken, amper hebben gevraagd hoe het met me ging en overal tijd voor hadden behalve voor mij, en nu de grote dag inene dichterbij komt overal van op de hoogte willen worden gehouden..grrr. Begrijp me niet verkeerd, heel lief hoor die interesse van de mensen die wél naar me omkeken maar ik ben echt helemaal op (m'n lichaam) en zit echt dagen af te tellen, en ben strontchagerijnig (hormonenbom!) en snel geïrriteerd, en dan helpt het niet mee als je 100x op een dag word gebeld, gepingt of berichten op Facebook krijgt met 'Is ze er nou nog steeeds niet?' ik hou mn hart vast als ze tot de 42 weken blijft zitten want dan betekent het dat ik dit nog elke dag heb voor zo'n 3 weken Ook lijken mensen opeens de behoefte te hebben onaangekondigd aan de deur te staan, om 'even te kijken hoe het gaat'. Terwijl ik merk dat ik de laatste week alleen maar meer behoefte heb aan rust om me heen, alleen laat niemand mij meer met rust lijkt het wel Ben ik nou gewoon extreem hormonaal door die laatste bekende loodjes of hebben meer hier last van?! (Tijdens deze laatste zin word ik net wéér gebeld en heb gewoon lekker even niet opgenomen excuse me)
Heel herkenbaar helaas. Ben dan wel wat korter zwanger maar wegens mijn zwangerschapsverloop krijg ik ook constant de zelfde vraag. Mijn standaard antwoord is dan dat ze anders echt wel een geboortekaartje gehad zouden hebben, whatsapp bericht, telefoontje, etc. Mensen die tijdens de zwangerschap en alle problemen nooit wat hebben laten horen krijgen alleen het antwoord nee te horen, heb geen eens zin om verder te praten met dat soort lui. Die laten tijdens de zwangerschap niets horen en willen als de kleine er is wel als eerste op de stoep staan, ja de groeten. Of het aan de hormonen ligt weet ik niet, want mn man denkt er net zo over.
Ik heb me voorgenomen mijn telefoon uit te zetten wanneer ik het te frustrerend vind straks. Is ook nog altijd een optie? Neem je rust goed hoor! En onaangekondigd langs komen, tja daar zijn wij sowieso al niet van gediend en we sturen ook gerust mensen weg als het niet uit komt. Kan misschien bot over komen maar ik vind mijn rust en privacy heel belangrijk en zeker als je zo met de laatste loodjes zit. Succes en sterkte!
Gelukkig is het hier deze keer niet zo heel erg. Herken je behoefte aan rust wel heel erg, ik zeg ook gerust nee tegen mensen als ze langs willen komen en ik dat niet wil. Als er spontaan iemand voor de deur staat zeg ik ook rustig dat het niet uitkomt. Als ik geen zin heb in telefoon trek ik de stekker uit mn huistel en zet ik mijn geluid uit. Ze zoeken t maar uit, voor die paar weekjes moeten mensen er maar even begrip voor hebben
Oh hier ook... hoef het schoolplein maar op te lopen en het is al, zo die komt nog niet he. Of hij heeft geen zin he. Zo je buik zit nog veelste hoog wat word lang wachten en ga zo maar door. Erg frustrerend maar moet toch elke dag naar school om me kids te halen. Als me moeder hier de kids naar school breng als ik afspraak heb bij de gyn dan is het gelijk OH ze is bevallen... elke week weer de vraag aan me moeder. Nou uh nee nog steeds niet
Pfff heel irritant ja je ben niet de enige Het gaat zelfs zo ver dat als mensen me niet te pakken krijgen maar op mn vriend zn nummer bellen omdat ze zich zorgen maken of ik aan het bevallen ben zorgen waarom moet je je zorgen maken ik krijg geen levensbedreigende operatie maar zet een mooi wondertje op de wereld ze weten ook dat ik ze pas bel als ik bevallen ben en lijkt in de fam wel een weddenschap ofzo iedereen wil het als eerste weten Laat lekker me tel uit en eis dat ook van mn vriend alstie thuis is haha elk uur even aan om te kijken wie er gebeld hebben en ze hoeven ook echt niet voor de deur te komen wimpel ze gewoon af of doe hellemaal niet open morgen zal wel de ergste dag worden dan ben ik uitgerekend Iedereen heel veel sterkte met de laatste loodjes
o mijn mobiel gaat straks tegen die tijd echt uit mensen die ik echt goed ken hebben me huistelefoon nummer ook bellen ze daar maar op geen zin in het gezeur hahah
Ik heb weleens heel bot tegen iemand gezegd dat het al twee weken geleden geboren was. Wat heb ik toen gelachen toen die gene zei: ow wanneer dan? Wat ik ook wel eens zei: Nee, het is er nog niet en het blijft denk ik nog wel twee weken zitten. Dus dan hoor je het wel. Maar heel herkenbaar dus. Gewoon je telefoon uit als je geen zin hebt. Lekker bezoek wat zomaar voor de deur weg sturen. Doen waar jij je lekker bij voelt. Want alleen wachten is al erg genoeg. Geniet van het getrappel in je buik en ik hoop voor jou dat het snel komt.
pff ik ben blij dat ik daar geen last van heb Ik ben op dezelfde dag als jij uitgerekend. Wel mensen die vragen hoe het gaat en hoe lang ik nog moet, maar dat is gewoon leuke interesse
Hier valt het gelukkig ook nog wel mee. Baby ligt in stuit en er is een keizersnede ingepland en dat weten de mensen die we regelmatig spreken inmiddels wel. Soms vissen mensen naar de datum en dan zeggen wij dat dat met een spontane bevalling ook niet van te voren bekend is en dat we dat dus voor ons zelf houden, dat wordt ook wel gerespecteerd gelukkig. Waar ik dan wel gek van wordt is de opmerking "maar misschien draait ie nog wel". Die kans is volgens de gyn erg klein en inmiddels heb ik me al bij de keizersnede neergelegd, maar dat wil nog niet bij iedereen doordringen. Dat krijg je blijkbaar als het nichtje van de buurvrouw een vriendin heeft waar dat toevallig wel bij gebeurd is, dan kan dat bij jou ook vast wel.... Wat ik idd ook irritant vind zijn de mensen die je maanden niet hoort en nu ineens gaan mailen, sms-en etc. En als ik dan een mail terug stuur en vraag hoe het met hun gaat krijg ik niet eens antwoord. Mail dan lekker niet!!
Herkenbaar! De laatste dagen van mijn zwangerschap sloot ik me het liefst op. Wilde alleen maar rust en alleen zijn. Gewoon rolgordijn naar beneden en deur op slot. alle close mensen in mijn omgeving die uit goede bedoelongen dagelijks vroegen hoe het was heb ik gezegd dat ik wel zou laten weten als het zou beginnen. Dat scheelde veel.
Nou iig fijn om te horen dat het niet aan mij ligt maar dat veel dames het herkennen Ik ga ook maar een andere tactiek verzinnen denk, lees de wat bottere, want dit werkt niet voor mij.. Hou dit geen week meer vol pff wil rust aan m'n hoofd
ik heb gewoon de stekker uit de deurbel getrokken (zit nu met bedrust thuis en dat lijkt altijd een soort van trekpleister te zijn om te komen zeuren aan mijn hoofd en hoe erg het wel niet is voor me: JA DAT WEET IK GRRR) en mobiel neem ik niet meer op alleen als ik daar zin in heb. heb helaas door de deurbel er wel manlief al 2x op moeten uitsturen om een pakketje op te halen omdat tsdja ik hoor de bel niet he... hihi
Hier gaat het ook zo... Gelukkig doen mijn naasten normaal en vragen ze het niet de hele tijd! Maar andere mensen die ik soms maar eens zie of via fb 'tegenkom' kunnen er nogal eens achter liggen zeuren en dan antwoord ik gewoon: nee, maar hij zal wel komen als t moet he.... Terwijl ik in men eigen denk: ik wil mijn baby NU!! Hahaha
Wij hebben al 3 jaar geen deurbel hahaah. Die hebben we weggehaald omdat een buurvrouw een of ander alarmsysteem had waardoor onze bel elke keer afging als ze naar binnen of buiten ging hahah..We hebben wel een hond die aanslaat als het nodig is
oooohhhh, zo herkenbaar!!!! het begint idd al met een week of 37! nog NIET??!!!!! je buik zit nog wel hoog!! en dan moest ik nog 3 wkn. heb nu ook nog eens 11 dgn over tijd gelopen, dus toen waren de reacties helemaal niet te overzien!!!! durfde amper meer het schoolplein op te lopen! ging me bijna schamen dat ze er nog steeds in zat! loop ik in de AH, komt ook iedereen naar je toe, nog niet???!!! aaaach, vind het wel zielig voor je! ik was wel hot news op het schoolplein, dat dan weer wel! nu is ze geboren, en weg interesse, haha ook wel lekker, om het schoolplein op te lopen zonder al die blikken en goedbedoelde adviezen.
Ja, ook heel herkenbaar trouwens van die mensen die je nooit hoort maar je een bericht sturen waar op je dan een berichtje terugstuurt met de vraag hoe het met hen gaat en dat ze dan niets meer laten horen.. Grr Echt zo van, 'Ik ben strontnieuwsgierig dus bericht ik je, maar nu heb ik mijn antwoord dus stuur ik niks meer terug. & wat ik inderdaad ook altijd zo mooi vind is dat iedereen opeens aan je buik lijkt te kunnen zien dat het nog wel is even heeeeel lang kan gaan duren 'Ja, nee die zit nog wel ff hoor!' Oh ja, jij zult het wel weten.. pff, laat me met rust! Dat wil ik helemaaal niet horen..
oh..en een hoge buik zegt dus echt niks!!! mn buik zat de dag van de bevalling gewoon nog hoog hoor! gewoon mijn dracht! en oh ja, die mensen die ineens vrienden met je willen worden op fb! alleen omdat ze nieuwsgierig zijn! die kets ik dus gelijk af!
ik heb respect voor de dames die dan beleefd kunnen blijven. ik zou daar zo niet tegen kunnen. hihihi. al dat gezeur terwijl je al genoeg aan jezelf hebt. ik heb dat zelfs nu al, krijg ik de vraag ben je zwanger? of hoever ben je? mijn standaard antwoord: ik ben niet zwanger ik heb gewoon van de vakantie genoten dames succes voor de laatste loodjes en laat iedereen lekker zeuren. geniet straks van de mooie tijd met jullie beebje