Toch weer zoeken, baby dagritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy06, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Heel raar, het is mijn tweede maar op de een of andere manier is het toch weer zoeken naar hoe je het "toen"ook al weer deed??

Herkenbaar?

Op de een of andere manier ga ik mij weer dingen afvragen van "hoe deed ik dat toen nou" en "hoe kan ik het het beste nu doen"??

Zoals bijvoorbeeld....het dagritme.
    Ik wil wel rust en regelmaat toepassen maar soms blijft ze wel een tijdje huilen in haar bedje, dan laat ik haar soms, ze valt meestal wel in slaap maar ik merk toch dat ik haar soms ook eruit haal. Tja kan dit nou kwaad? Wil niet dat ze er aan gaat wennen zeg maar. Ze moet wel gewoon in haar bedje kunnen slapen.

En ik probeer de volgorde aan te houden van wakker, eten, spelen en naar bed. Maar vaak slaapt ze dan maar kort waardoor ze een uur te vroeg (??) wakker is. En met te vroeg bedoel ik dat ze er dan dus minder dan 3 uur tussen laat (tussen de voedingen) en ze krijgt flesvoeding. Aan de ene kant wil ik dan wel voeden want ze is dan wakker maar aan de andere kant ook weer niet want ik wil niet dat ze went aan elke 2 uur eten... tja

twijfels twijfels twijfels in ene, hahaha...heel verhaal geworden.
    Op zich valt het ook wel weer mee hoor. Julia is een heel makkelijk kind maar ach ben gewoon ook benieuwd hoe anderen dit nu doen?

Ze is nu trouwens 6 weken (pas!!).

En helaas (in tegenstelling) tot mijn oudste dochter wordt zij nog wel 's nachts wakker voor de fles..mijn oudste sliep met 1 week al door van 2300 tot ca. 06.00. Nog tips voor het doorslapen? Of toch gewoon afwachten tot ze het zelf gaat doen?

hihi..wat een vragen!

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Hihihi, volgens mij heeft het niks met het aantal kinderen te maken dat je al zou hebben ... Bodhi is m'n 4e, en ik had dezelfde problemen (net als bij de 3 daarvoor :D). Pas na een maand of 4 sliep hij een beetje door, en nog steeds is het iedere dag afwachten hoe zijn ritme is. De ene keer 4 flessen, dan weer 5, dan wel wat fruit, de volgende dag weer niet, slapen is ook per dag verschillend ... Maar ach, zolang ze er zelf geen last van heeft en lekker in haar velletje zit zou ik me er niet al te druk over maken. Het komt echt vanzelf wel in een soort van regelmaat terecht.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Haha, heel erg herkenbaar!! Ik verbaas mezelf er echt over dat ik veel dingen niet meer weet, of weer helemaal opnieuw moet uitvinden. :D Blijkbaar went het nooit echt.

Nachtvoeding: zelf laten bepalen. Of overdag meer aanbieden, grotere flessen? Hier sliepen ze met 6 wk door en dat is echt snel (vind ik dan ;)); maar ik ben dus nu alweer vergeten hoe en wat. We zijn wel vrij snel de laatste voeding tussen 21:30 en 22:00 gaan geven, zodat ze niet uit een hele diepe slaap wakker hoefden te worden en zodat ik redelijk op tijd naar bed kon. (Nadeel van een tweeling.. ;))

4. lien123

lien123 Niet meer actief

Mijn kindje is 7 maanden en ik schipper ook nog steeds met een schema. De eerste maanden gaf ik borstvoeding op verzoek, en toen ging ik heel goed go-with-the-flow, maar nu met hapjes en flesvoeding let ik veel meer op de tijd, maar vooral met slapen maakt mijn kindje er echt een zooitje van! Vaak slaapt ze langer door 's ochtends, waardoor ze 's middags moeilijker in slaap komt en om 1800 tolt van de slaap. En dan wordt ze geheid wakker in de nacht!
    Dus ik snap het helemaal hoor. Toch zou ik, zeker als ze zo klein zijn het een beetje loslaten, want een baby eet en slaapt zoals ze dat zelf willen. Nachtvoeding hebben veel babies nog wel een tijdje nodig. En als ze niet willen slapen, zou ik me daar ook niet al t druk om maken. Gewoon een half uurtje later nog eens proberen. Misschien al met een ritueeltje?

5. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Oh, ik herken je probleem.
    Nu ben ik te moe om te reageren. Morgen kom ik terug om mijn ervaringen te delen.

Deel Deze Pagina