Hallo meiden! Inmiddels ben ik ruim 25 weken zwanger van de eerste. Tot een week of 21 zat ik keurig op een gewichtstoename van 2,5 kilo. Helemaal goed, dacht ik zo. Nou ging ik gisteren op de weegschaal staan, omdat ik het vermoeden had dat 't nu wel erg hard ging qua gewicht....bleek er in die paar weken gewoon 3,5 kilo bij te zijn gekomen! In een paar weken tijd! Dat was ff schrikken natuurlijk. Waar ik me vooral zorgen om maak, is dat als dit in hetzelfde tempo door blijft gaan ik niet wil weten waar ik dan uiteindelijk uitkom! Is dit normaal en kan het zijn dat de baby nu een groeispurt heeft waardoor 't bij mij ook sneller gaat? Herkennen jullie dit en blijft het in dit tempo doorgaan? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes Masu
kan een groeispurt zijn. maar waarschijnlijk zal de gyn (als het echt heel hard gaat) je even een dagcurve laten prikken om uit te sluiten dat je zwnagerschapssuiker hebt
Ik ben 20wk zwanger en ben nu al 10 kilo aangekomen Ik ben wel slank van mezelf ( 40 kilo en 1.60 cm) Bij 1ste Zwangerschap was ik totaal 25 kilo aangekomen dus van 40 naar 65 en na bevalling gelijk weer terug naar 43 kilo en nu van 43 naar 53 kilo. Altijd laag gewicht gehad van mezelf dus hier niet zo schrikbarend zwaar gewicht....
Grote kans dat het een groeispurt is hoor! Ik had het ook rond die tijd! Ik heb ook gehad, dat ik van week 27 tot 30 5 kilo was aangekomen en in week 32, 4 kilo kwijt was. Kan ook met vocht vasthouden te maken hebben ( tip : veel water drinken ). Alleen als de gewichtstoename blijft aanhouden, kan je inderdaad altijd laten prikken zoals Amfy al zei! Liefs!
Ik was in die weken ook ca 4 kilo aangekomen in een korte tijd. Nu gisteren bij de vk maar 1 kilo. Ik denk dat het een groeispurt is geweest.
Ik sluit me aan bij de rest Ik was met 18 weken 4 kilo aangekomen en de VK zei dat dat heel netjes is SJa geen idee ik vind t vrij veel maarja zal wel goed zijn
Hoi, Ik had ook rond die periode dat ik ineens in een korte periode wat kilo's aan was gekomen, was waarschijnlijk groeispurt! Groetjes
Hoi, hier ook veel aangekomen in vier weken! VK stond eerst met grote ogen, daarna bedacht ze dat het ook wel normaal was. Heb heel veel vruchtwater en daarvoor was ik veel afgevallen. Zit nu op bijna 28 wken, zo'n 9 kg aangekomen in totaal. Dus dat valt wel mee geloof ik? Hoewel ik het nog heel veel vin, want wil helemaal niet zoveel aankomen, ahhaha!
Ik was de eerste 20 weken ook bijna niks aangekomen, hooguit een kilo of 4. Nu ben ik in totaal 13 kilo aangekomen, dus er is nog 9 bijgekomen. Hier was dat ook in hele korte tijd, nu is mijn gewicht al een paar weken hetzelfde. Hooguit nog maar een paar ons aangekomen.
Ik was ook tot 20 weken bijna niets bijgekomen, misschien 2 kg ofzo. Tussen de 20 en 30 is het heel hard gegaan, soms wel een 1kg per week! Ik zit nu op ruim 11 kg erbij. Ben wel heel benieuwd waar het uiteindelijk gaat eindigen.....als het maar weer weggaat he
ben inmiddels al 21 kilo aangekomen...na de 20 weken ging het idd erg hard.. maar ik kwam vanaf het begin al iedere week een kilo aan ondanks het overgeven..en het heeft ook even stilgestaan en toen ging het weer hard.. nu is het ook door het vocht vasthouden erbij..
Hier tot 19 weken geen gram aangekomen en nu in 5 weken tijd een dikke 3 kilo erbij. Maar heb nog mazzel tot nu toe want bij mijn eerste zat ik rond deze tijd al tegen de 10 kilo erbij. Dit keer mag ik niet te zwaar worden want heb last van m'n bekken. Hihi probleem alleen is dat ik nu wel steeds trek heb