37 weken...we zijn er bijna!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Biccy, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    #1 Biccy, 21 feb 2011
    Laatst bewerkt: 21 feb 2011
    Vandaag precies 37 weken, dus officieel mag het nu he? Blijven zitten is natuurlijk nog even beter, maar we zijn er wel al bijna!

Van mij mag de beeb best al komen hoor, heb mijn portie complicaties wel gehad nu! en wat doet alles zeer nou ;)

De beeb loopt ruim een week voor, ik ben dan ook echt benieuwd wanneer hij er klaar voor is! Zou het vroeg zijn, of zou hij toch nog een week of wat blijven zitten? Spannend!

Wie zit er nog meer rond de 37 en telt mee af?

2. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Ik tel mee af... ben dr helemaal klaar voor en ook zeker klaar mee. Komt ook door de complicaties erbij hoor. Mag morgen weer naar ziekenhuis voor controle.. beeb wordt zoiezo tussen 38 en 39 weken gehaald (word ingeleid)

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Oh dan kun je inderdaad echt aftellen ja :)

Hier leiden ze zelden tot nooit in, ze laten me gewoon doorlopen. Dus hopelijk is de beeb niet te groot en kan ik hem er gewoon uit krijgen.. dat vind ik eigenlijk wel een beetje een eng idee.

Ik moet woensdag of donderdag weer voor controle naar de ha en dan volgende week weer voor controle naar het zh, de diabetes arts en de gyn. Maar ik hoop stiekem dat de beeb deze week al wil komen haha

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik sluit me bij julie aan ben morgen 37 weken
    ben t goed zat heb er nog 2 rondlopen en heb veel lichaamlijke klachten (rug.bekken,moe moe,veel harde buiken al een wek of 2)

5. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Jij heb ook zw.suiker? Ik heb het ook maar in hele lichte mate hoor heb er ook geen medicatie voor oid. Heb ook een bacterie bij streptokokke, dus moet zeker in zhuis bevallen. Beeb loopt bijna 2 weken voor dus vandaar dat ik ingeleid word.
    Heb nog een zoontje van 2,5 dus echt rust heb ik nie haha. En enorme last van mn bekken.

6. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    zoo nog 2 rondlopen?? Pff helemaal zwaar lijkt me. Ik heb ook al sinds vorige week harde buiken. Moest bij lage rugpijn en menstr. kramp meteen na ziekenhuis. Dus vorige week ook gegaan, effe aan de monitor gelegen en wat inwendige onderzoekjes gehad. baarmoederhals (of mond:() was al verstreken...

7. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    @Makey, kom er gezellig bij :) Ik heb ook veel harde buiken inderdaad, kan bijna niet meer lopen van de pijn in mijn bekken, maar blijf proberen te bewegen, ivm de suiker. Maar ik sta nou ook op met harde buiken en dat is toch wel minder.

@Trubbel; ja ook suiker, helaas. Ik spuit 5x per dag en het is nog steeds niet helemaal onder controle. Ik ben het goed zat nou in ieder geval. Maar ze maken verder geen groei echo ofzo, meten alleen mijn buik op. Daaruit kwam een tijdje geleden de indicatie dat hij ruim een week voorloopt, maar een echte inschatting heb ik niet. Dat vind ik toch wel jammer en eng. Ik krijg hier echt het gevoel dat ze er maar weinig mee doen verder.

8. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Morgen 37 weken, maar ik heb haar ingestraald dat ze pas vanaf 1 maart mag komen ondanks dat ik al twee weken harde buiken en duidelijke hormoonpieken heb ;)

Ten eerste omdat mijn man nu in het buitenland is en pas woensdag weer terug is. Ten tweede omdat ik 5 familieleden heb die respectievelijk 22, 23, 23, 24, 24 feb. jarig zijn en dat een beetje teveel van het goede vindt...

Dus hier nog een week ophouden en dan mag ze komen :D

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    woensdag 37 weken, dan mag hij wat mij betreft meteen komen....;);) heb het nu echt wel gehad, samen met een dreumes van 15 maanden...

er is trouwens een topic staat volgens mij op pagina 2 met de titel nog maar 6 weken..... dubbel gevoel ...... of zoiets, hier zitten we allemaal net aan de 37w of net er over..... misschien leuk om ook eens tussen te kijken.

Er staat een lijstje ergens van onze uitgerekende datums, heel erg leuk er zitten veel dubbele datums tussen..

10. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    @Schaapje, Ik had dat topic gezien, alleen dacht ik dat dat topic al een tijdje liep en ik wilde er niet zo tussen komen haha

Misschien zo maar even kijken, als het bij te houden is dan, anders is het zo druk haha

En van mij mag ie ook vandaag al komen hoor, of nee, eigenlijk niet. Want morgen komt de monteur voor de wasmachine, dat ding is nou al 2 weken stuk, dus die moet echt gemaakt worden nou hoor! Zul je net zien natuurlijk ;)
    Doe dan woensdag maar, vind ik wel een mooie dag haha

Nou, ik waggel even richting de winkel. Heuvel op, heuvel af :(

11. Anice

Anice Niet meer actief

Ik ben dinsdag 37 weken en van mij mag de baby ook allang komen hoor. Ik kan ook bijna niet meer normaal lopen van de pijn aan m'n rug, bekken, schaambeen. Trap op duurt bijna 10 minuten en soms moet ik op handen en voeten de trap op omdat de druk op m'n benen/heupen echt teveel wordt. Dinsdag hoor ik de datum van de keizersnee. Hier loopt de baby 2 weken in groei voor ivm zwangerschapssuiker.

12. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland

Pff nou inderdaad. Als ik hier de heuvel op moet, moet ik halverwege altijd stoppen. De pijn in mijn heupen is niet te harden joh. En als ik loop krijg ik direct een harde buik. Eigenlijk krijg ik de laatste paar dagen bij elke beweging een harde buik :(
    Jij dus ook eerder de beeb?

Ik moet zeggen, ik ben op een bepaalde manier toch een beetje jaloers op de manier hoe het in NL werkt, vergeleken met hier. Ik mag straks een grote beeb eruit proberen te persen, omdat ze hier gewoon niet inleiden. Ik baal daar best van. Ik heb vorige week bij de ha mijn hart gelucht over de zorg hier. Op zich is de zorg wel okee, maar het is zo anders dan in NL.
    Hij was het met me eens, maar hij zei er ook bij dat het per zh verschillend is. Zo is er een zh waar ze zelden tot nooit overgaan in een ks. En het zh dat ik heb gekozen, leid zelden tot nooit in. Ik vind dat toch een kwalijke zaak, mijn man vind mijn redenatie te overbezorgd, maar ik ervaar het toch echt als het onnodig in gevaar brengen van moeder en kind. Ik sta zo strak onder controle wat betreft de zw suiker, maar puntje bij paaltje word er eigenlijk geen reet mee gedaan...

Naja, ik kan niks anders dan het uitzitten het hopen dat de beeb uitzichzelf iets eerder komt... en dat ie' niet te groot is. Want dat hebben ze ook helemaal niet nagekeken. Het is gewoon echt afwachten.....

13. Anice

Anice Niet meer actief

Hier nemen ze geen enkel risico dus dat vind ik wel fijn. Bij de 2e natuurlijke bevalling zat de baby klem met zijn schouders dus vandaar de keizersnee.

14. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hey hey,

het topic gaat nog niet zo heel erg lang, en moet zeggen valt echt enorm mee hoe veel er geschreven wordt, misschien dat er nu verandering in gaat komen aangezien de verste volgens mij nu 38.2 is, verder makkelijk bij te lezen tot nu toe.

Iedereen is uiteraard welkom of kan lekker meespieken, volgens mij is de eerste 6 maart en tot nu toe de laatste rond 23 maart uitgerekend......

15. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Zo ik heb geluk, wordt volgende week woensdag ingeleid, dinsdag nog ff een inwendig onderzoek om te kijken op welke manier ze me inleiden en dan is het zover....

16. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    dit is dan onze derde maar heb nog niet eerder gehad dat het van te voren al zoveel begint te rommelen, veel harde buiken vanacht bleef t maar komen en gaan(of zijn dat oefenween:(), steken onderin een zenuw die sinds een paar dagen knel (bij mn lies ergens)gaat zitten als ik even sta en dan gewoon door mn hoeven zak (heeeel pijnlijk) ook dat heb ik nog nooit gehad.

poeh poeh hoop niet dat dit tot 42 weken zo door blijft gaan dan ben ik oververmoeid voor dat t kleintje eris:$

Deel Deze Pagina