Hoi Dames, Ik heb momenteel een enorme dip in de bv. Ik heb nog maar de helft!! van de hoeveelheid die ik normaal had. Ik ben alle zeilen aan het bijzetten om de hoeveelheid weer op te krikken, maar het lijkt tot nu toe nog niet te lukken Ons zoontje is 10 weken, dus ik wil nog lang niet stoppen. Maar ben wel heel bang dat ik weinig keus ga hebben als dit niet verbetert. De oorzaak van de dip is vermoedelijk menstruatie, maar die is sinds vandaag alweer voorbij. Dus hoe lang duurde bij jullie de dip? En wat was bij jullie 'het' middel dat het beste werkte? Ik ben zo bang dat het niet meer goed komt, en de gedachte maakt me echt verdrietig
Ik kolf elke avond de laatste voeding af, zodat ik met lege borsten kon gaan slapen. Ik had een behoorlijke overproductie: ik kon 200 cc (soms meer) kolven, nu maar 100 cc met enorme moeite. Hier had hij niet genoeg aan. Hij komt ook niet tevreden meer van de borst af overdag en als ik hem dan aanleg slikt hij ook niet meer en na een aantal keer zuigen wordt hij boos. Hij wil daarna ook niet meer aan de borst. Als ik dan wat melk uit de vriezer voor hem warm maak, drinkt hij nog 50 of 60 cc totdat hij tevreden is. Ook komt hij weer in de nacht (gelukkig want dat helpt natuurlijk ook om de productie te verhogen) terwijl hij al een paar weken door sliep. Alles wijst er dus op helaas
Mhhh ok... Ik heb hier zelf geen ervaring mee.Maar er komen.waarschijnlijk wel reacties! Wat ik je kan aanraden,bel eens met een contactpersoon van LLL:0343-576626 of VBN:0111-413189 Ik heb hier echt heel veel aan gehad een aantal keer. Gewoon vrouwen.zoals jij en ik met heel veel kennis! Succes!
Thnx ik heb mijn lk al benadert, maar ik ben erg ongeduldig ook.. Zondag is de dip begonnen, en er is nog geen verbetering.. Bij mijn dochter was dit ook gebeurt en toen heb ik het dus ook echt niet meer recht kunnen trekken. Vond het toen ook echt verschrikkelijk..
Domperidon? Dat heeft mij 2x door een dip getrokken...ja ik heb die dus wel gehad besef ik me nu, maar dat was pas echt veel later, nadat zoon een tijdje de borst had geweigerd en mijn productie daardoor gekelderd was. Uiteraard in overleg met een LK, maar het hielp echt geweldig! Daarna weer geminderd en niet meer nodig gehad.. Goed dat je contact hebt met een LK. Dat is idd de juiste persoon om je te helpen... Wat K.. , ik hoop dat je de boel weer recht kan trekken!
Echt zwaar balen ik heb nu dus nog minder: kon nog maar 80 cc kolven, zoontje heeft 80 cc op uit de koelkast *zucht*
Hoi Liesje, Wat bij mij hielp: - Bv-thee drinken - sowieso veel drinken - tussendoor extra kolven of elke 2 uur aanleggen - eventueel om oxytocine neusspray vragen bij de huisarts - veel rusten - goed eten - heb ook wel gelezen dat fenegriek helpt, maar heb dat zelf nooit geprobeerd. Ik heb bij de eerste een jaar lang alles gekolfd en had ook elke menstruatie een enorme productie dip. Na 2-3 dagen om de 2 uur kolven had ik de productie meestal weer op peil. Goed dat je een lk hebt ingeschakeld. Het kan echt goedkomen!
Thnx Ago, ik doe momenteel alles wat je hier beschrijft, dus ik hoop dat ik dan ook snel uit mijn dip ben. Alleen geen oxytocine neusspray. Als het even kan wil ik het liefste zo min mogelijk "medicijnen" gebruiken en het zo veel mogelijk op eigen kracht doen. Dit is dag 4 van de dip, dus ik ben benieuwd of het vanaf vandaag dan beter word.
De neusspray verhoogd de productie ook niet direct. Echter door het gebruik ervan krijg ik zelf vaker een tsr waardoor de borst beter leeggedronken wordt en daardoor weet mijn lichaam dan weer dat er meer melk aangemaakt moet worden. Ik gebruik het heel af en toe als ik merk dat de productie aan het kelderen is en zoontje daardoor ontevreden is aan de borst. Succes hoop dat het lukt, maar dat denk ik wel!
Dank je ik vind het zo rot, kreeg echt een flashback van toen met mijn dochter. Ik heb er toen ook eeuwig spijt van gehad dat ik toen gestopt ben, dus deze keer ben ik dat zeker niet van plan.. Tenminste: niet totdat ik er echt alles aan gedaan heb..
Het lijkt erop dat de dip voorbij is. Gisteravond had ik weer overproductie.. Als je dan 1x weer genoeg (of in dit geval te veel) hebt houd dat dan in dat de dip ook helemaal weg is en weg blijft? Mijn domme lichaam kent blijkbaar geen middenweg.. Of heel veel of heel weinig gisteravond kon ik 270 cc kolven en de dag daarvoor maar 80.. Vaag in ieder geval?
Die dipjes... pfff, wat een gedoe he. Hier 2w na de vorige dip gaat het alweer mis; ik ben nu al 5 dagen aan het wachten op het einde van de dip. Dit keer wsl door de eisprong. Ik gooi er altijd alles tegenaan maar heb eigenlijk nog geen wondermiddel ontdekt. Alsof mijn lichaam gewoon even niet meer wil... Intussen zie ik mijn voorraad reservemelk weer afnemen en vraag ik me weer af hoe lang we het nog gaan trekken. Hopelijk keert het tij even plots als bij jou
Ja Lente, echt vreselijk die dips. Die fenegriek capsules hebben bij mij echt voor de boost gezorgd. Het enige nadeel is dat je echt heel erg naar die dingen gaat ruiken: zowel je huid als je urine (onsmakelijk sorry) en je moet het weer afbouwen. Hopelijk ben je snel van je dip af! De lol in de bv is dan even minder dan anders. Ik ben dus zo van mijn dip af gekomen: -elke 2 uur aanleggen, -na elke keer aanleggen nakolven (ongeveer 5 min per borst nadat er geen melk meer komt) -bv thee drinken (ongeveer 1 liter per dag) - 3x per dag 3 capsules fenegriek (die ben ik nu dan aan het afbouwen) -kindje constant dichtbij houden (zoveel mogelijk huid op huid contact) - genoeg drinken en eten - zoveel mogelijk rusten Ik hoop dat je dip misschien met 1 van deze dingen kan overwinnen! Misschien iets wat je nog niet geprobeerd hebt? Succes. Het is echt vervelend zo'n dip..