Ineens veel meer harde buiken, ook in rust?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kawaii, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Dames,

Vraagje... wil niet "alweer" met een stomme vraag bij de VK aan de telefoon gaan hangen:cool: (al zijn ze daar wel voor natuurlijk...)

Ik heb al een paar weken last van harde buiken. Dat was vooral bij inspanning, dus als ik een stuk ging lopen, fietsen of iets dergelijks, of als ik te snel opstond. Ook als ik een drukkere dag had gehad op het werk, had ik 's avonds meer harde buiken. Dat soort dingen. Niks verontrustends dus.
    Maar afgelopen weekend ging het even behoorlijk anders.. kreeg er ineens veel meer last van, zeker twee keer zoveel als daarvoor. En ook gewoon als ik rustig op de bank zat:( Met oud en nieuw zat ik lekker thuis met vriendlief op de bank, en ineens een harde buik:( Gisteren hetzelfde verhaal.. ik zat rustig en uit het niks ineens een harde buik. Vandaag valt het nog mee gelukkig. Af en toe een "lichte" harde buik, maar niet echt keihard.

Echt pijn doen ze niet, maar het voelt wel erg vervelend.
    Ik werk nog fulltime, wel aangepaste werkzaamheden inmiddels zodat ik zoveel mogelijk kan zitten. Veel staan en lopen gaat al een tijdje fout. Ben nu bang dat ik eigenlijk zou moeten stoppen met werken, en dat zie ik niet zitten al zo vroeg, ik moet nog 3 maanden!

Ervaringen? Hoe ging dat bij jullie? Mocht je toch nog ( rustig!) doorwerken of moest je echt stoppen bij veel harde buiken?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Veel is altijd relatief. Heb je ze wel eens geteld? Ik heb ook wel een paar harde buiken op een dag, soms door een gekke beweging, soms ook gewoon als ik even op de bank lig of zit. In principe is het een reactie van je baarmoeder op spanning. Soms is dat direct (een spier die je plots aanspant of even net iets te veel gedaan), soms is dat pas later. Ik heb het bijvoorbeeld meer als ik een hele dag doorga en geen rust neem, en dus fietsen, lopen, even zitten, weer weg, stukje lopen, beetje poetsen, en dan 's avonds krijg ik dat terug in de vorm van harde buiken.

Volgens mij hoef je je niet echt zorgen te maken als je er niet meerdere hebt in een uur (dus echt ritmisch terugkomende harde buiken) en als ze niet pijnlijk zijn. Vervelend zijn ze idd wel (beetje knellend gevoel he), maar pijn mogen ze niet doen.

Sterkte, en probeer sowieso (buiten je werk om) ook maar gewoon rustig aan te doen. Uurtje plat liggen helpt hier heel goed!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kreeg ook last van harde buiken rond die termijn. Soms was het een paar uur rustig en soms ineens veel harde buiken.
    Echt pijn deed het niet maar voelde wel vervelend!
    Ik moest meteen minder gaan werken van mijn VK en het rustiger aan gaan doen... Ik werkte ook fulltime toen en ben toen kortere dagen gaan werken en dit is zo gebleven tot ik met verlof ging.
    Ik zou het toch aangeven bij je VK, die kunnen toch het beste beoordelen wat goed voor je is :)

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    HIer merk ik het ook sinds deze week, daarvoor nauwelijks harde buiken gehad. Ga donderdag even vragen hoe of wat...dan moet ik voor controle naar de gyn

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Bedankt dames!

Gentle:
    Tja, inderdaad, wat is veel? Het waren er tot aan vorige week ongeveer 8 of 9 per dag, niks bijzonders. Sinds eind vorig week dus zeker het dubbele, en af en toe 5x per uur. En dan weer een paar uur niks. Niet ritmisch dus, en echt pijn doen ze dus ook niet. Maar wat een rotgevoel inderdaad. Een hele dag bezig zijn hoef ik niet te proberen, dan begint het echt binnen een uur al. Gelukkig heb ik een meelevende baas die mn werkzaamheden inmiddels heeft aangepast zodat ik lekker veel kan gaan zitten.

Het zat me toch echt niet lekker, dus heb alsnog de VK gebeld. Tja, je bent een stresskikker of niet he? Haha! Maar ik hoor zoveel verschillende verhalen.. van "maak je niet druk, het hoort er gewoon bij" tot dames die echt moesten stoppen in verband met die harde buiken, onder andere mijn nichtje. Die zat thuis vanaf 30 weken:$
    Chiggy, jij dus ook al minder uren werken. Wel heel vreemd dat er zulke wisselende adviezen worden gegeven door de VK's.

VK vond het nog niet echt verontrustend. Moet het wel rustiger aan gaan doen, voor zover dat nog lukt. Ben al een ontzettend "lui varken" geworden naar mn eigen idee.. Als het dan nog zo blijft, of zelfs erger wordt, moet ik waarschijnlijk ook minder gaan werken. Hopelijk kan ik dat nog even uitstellen.

6. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij scheelt het ook heel erg hoe je precies een harde buik hebt. Ik heb rond 32 weken harde buiken gehad doe zo pijnlijk waren dat ik amper meer kon lopen en die uren aanbleven. Toen moest ik van de vk rust nemen en ben daardoor uiteindelijk minder gaan werken.
    Maar meestal merk ik een harde buik alleen op en heb ik er geen last van en dan denk ik zelf altijd maar dat dat erbij hoort. Dan is m'n baarmoeder vast een beetje aan het oefenen ;)

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Heb daar ook veel last van. Soms even een dag wat minder maar heb ook wel eens dat ik er 10 in een uur kan tellen. Idd bij activiteit zoals lopen dan kan het de hele tijd door blijven gaan en ook moeten plassen is bij mij een prikkel. Bij inspanning heb ik er meer last van dan in rust maar als ik op een dag teveel gedaan heb dan kan ik goed de hele tijd in rust ook harde buiken krijgen. Laatst op een verjaardag ging het aan 1 stuk door ook. En nu ik zit te typen heb ik er ook weer 1.

Morgen moet ik op controle en ga het eens aankaarten hoe het precies zit. Vind het soms vervelend en vooral met een stukje lopen is het naar want dan houd het niet op en blijft het maar doorgaan. Echt pijnlijk zijn ze niet maar ze voelen ook niet lekker. En word er soms een beetje naar van (hartkloppingen lijkt wel).

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vk zei dat harde buiken ook een teken van een blaasontsteking of een infectie oid kan zijn. Misschien een idee om je daarop te laten controleren?

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    @chocochick: ja dat zei mijn vk ook. Laat dat morgen even controleren. Je weet maar nooit.
    @sofietje: klinkt akelig bekend allemaal... Had dat berichtje kunnen typen. Veel succes ermee. Hopelijk gaat het snel beter.

10. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik zou naar de vk gaan.

Ik had met 22 weken harde buiken, soms wel 30 op een dag. Deze deden toch wat werk en met 26 weken lag ik in het ziekenhuis met weeën.
    Hopelijk doen ze bij jou niks, maar het is wel een teken van je lichaam dat je het rustiger aan moet doen.

Deel Deze Pagina