10 wkn zwanger en ik voel me beroerd

Discussie in 'Gezondheid' gestart door samkids, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Ik ben iets meer dan 10 weken zwanger en sinds maandag voel ik me echt ellendig. Vanmorgen was ik ook voor het eerst bang dat ik in het openbaar zou moeten overgeven. Maar even rustig zitten in de metro zorgde dat dat gevoel weg ging.
    Ik heb sinds maandag ook zo'n last van hoofdpijn, en door die hoofdpijn heb ik het idee dat ik me nog beroerder voel. Ik zou het liefst even een flinke dosis ibuprofen nemen, maar ik geloof dat ik dat maar beter niet kan doen. Paracetamol helpt echter niet.
    Ik dacht dat rond deze termijn het juist wat minder zou moeten worden, die misselijkheid/beroerdheid, maar het lijkt of het bij mij nu even erger aan het worden is.
    Hoe is dat bij jullie gegaan?

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben niet echt zwaar misselijk geweest maar heb de eerste 16 weken wel met een "ballon in mijn maag" gevoel rondgelopen. Dit was bij mij van de ene op de andere dag over (op de dag dat ik 16 weken zwanger was).

Ze zeggen toch dat een lege maag ofzo de misselijkheid versterkt? Misschien een idee om crackers ofzo mee te nemen en koud water?

Ibuprofen wordt inderdaad afgeraden tijdens een zwangerschap. Maar ik zou bij een misselijk gevoel ook eerder aan het innemen van een Rennie ofzo denken. Alhoewel dat natuurlijk weer bij brandend maagzuur wordt gebruikt.

Sterkte in ieder geval! Hopelijk voel je je snel beter!

3. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Goh, da's ook toevallig. Ik ben sinds het begin wel wat misselijk geweest, maar vanochtend hing ik ineens boven de wc...
    Vanaf het begin had ik wel droge crackertjes naast mijn bed liggen, maar dacht dat dat nu niet meer nodig zou zijn. Schijn bedriegt...
    Vanillevla kan helpen, en zorgen dat je niet te lang zonder eten zit. (ook al krijg je misschien niet veel naar binnen, ik ben inmiddels 4 kilo afgevallen door gebrek aan eetlust)
    We lopen behoorlijk gelijk zie ik!
    Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina