Wat heeft ie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jewelizz, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Ik heb even het advies van ervaringsdeskundigen nodig... Sinds gisteren zit mijn zoontje duidelijk niet lekker in zijn vel. Normaal slaapt ie tussen twee voedingen minstens een uur (vaak wel twee of drie uur), nu weigert meneer simpelweg zijn ogen dicht te doen. In de auto of op mijn arm (als ik met m rondsjouw) slaapt ie wel even, maar verder niet.
    Hij slaapt sinds de dag voor Kerst ingebakerd, maar verzet zich daar ineens heel erg tegen.

Gisteravond ging hij gelukkig wel slapen (logisch ook, want hij had die dag alles bij elkaar twee uur geslapen), maar nu is hij alweer sinds zijn eerste fles, om 8 uur, klaarwakker. Ik zie dat ie moe is, maar hij ligt alleen maar te krijsen in bed.
    Heb de vijf-minuten-regel al toegepast, maar het heeft totaal geen effect :( na drie kwartier heb ik hem er maar uit gehaald, want hij krijste toen nog net zo hard als toen hij er net in lag.
    Ook heb ik geprobeerd of hij dan in een winterslaapzak wilde slapen, omdat hij zo protesteert tegen de Pacco. Hielp ook niet, helaas.

Nu ligt hij in de wipper naast me... En zolang ik hem heen en weer wiebel, is ie stil. Maar slapen, ho maar! De kinderwagen heb ik ook al geprobeerd, maar ook dat is niet goed.

Verder drinkt hij gelukkig wel goed en lijkt hij niet hongerig te zijn ofzo. Hij is tevreden na zijn flesje.

Iemand een idee wat er met hem kan zijn? Ik weet het echt niet meer :cry:

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Sprongetje!
    Echt overduidelijk!

Je kan kijken op www.oeiikgroei.nl wat ermee bedoeld word!

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Dat denk ik ook...... Nergens zin in, niet willen slapen, eten gaat vaak minder enz. Dicht bij mama zijn is dan belangrijk voor zo'n kleintje. Lekker bij je nemen, het slapen komt vanzelf wel weer. Op zulke dagen sliep ik altijd met Merel op mijn buik op de bank. Na een paar dagen sliep ze dan weer gewoon in bed.

4. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kan dat nu al dan? Hij is nog geen tien weken (wel negen dagen te laat geboren)...

5. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dank voor de tip!
    Ik vind t geen probleem hoor, dat ie dicht bij me wil zijn... Maar hij is dus alleen stil als ik met m rondloop. Op mijn buik liggen wil hij nu ook niet, dan krijst ie nog harder dan in zn bedje :(
    Normaal gesproken pak ik wel eens de draagzak als ie anders niet kan slapen, vaak helpt dat wel. Jammer genoeg gaat dat nu even niet... ik zit sinds een paar dagen van top tot teen onder de eczeem. Heb ik voor het eerst in mn leven, waarschijnlijk doordat een zwangerschap je hormoonhuishouding op zn kop zet :(
    Kan eigenlijk al niet eens kleding op mijn huid verdragen, laat staan een draagzak omdoen :(

6. Linda86

Linda86 VIP lid

De sprongetjes moet je, voor zover ik weet, berekenen vanaf de uitgerekende datum. Dus in jouw geval zijn leeftijd + 9 dagen. Dan zou het dus goed een sprongetje kunnen zijn!

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

dat klopt helemaal!

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    idd een sprongetje... heel herkenbaar ;) je krijgt nog meer van deze sprongen, slapen is er dan overdag niet bij bij mijn zoontje, ook al is die erg moe ;) zolang ze 's nachts maar slapen vind ik het wel prima :D ;)

9. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Oja lijkt mij ook duidelijk een sprongetje, zo fijn en er komen er nog meer

10. melanie faber

23 dec 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Tja, sprongetjes, soms komen ze wel, en soms komen ze niet.
    Sterkte, en voor je het weet, is er niks aan de hand en gaat alles weer als 'normaal'. :D

11. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dames, dank voor jullie input!

Het sprongetje is nog niet voorbij. Slapen gaat met pijn en moeite, 's morgens is ie dan nog wel gezellig en lekker aan het kletsen en spelen, maar in de loop van de dag gaat dat uiteraard over in jengelen en niets meer willen, puur van vermoeidheid. Ik leg hem wel steeds op bed, maar we knuffelen nu ook veel en ach... 's nachts slaapt ie redelijk, dat scheelt heel veel!

Wel heel leuk om te merken dat ie steeds meer dingen leert nu: hij maakt andere geluiden (op dit moment is een soort rrrrrrr achter in zn keel zijn favoriete manier van geluid maken), hij gaat lachen met een soort grinnik erbij, is erg bezig met dingen pakken en met het bewonderen van zijn handjes en ga zo nog maar even door. Als ik hem zo bezig zie en hoor, ben ik supertrots op mn ventje! :D

En als ik dan een smile van oor tot oor krijg als ie me in het vizier krijgt, dan moet deze mama toch echt wel eens een traantje van ontroering wegpinken hoor :oops:

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, die kids van ons zijn ongeveer even oud en Thirza is 11-14 dagen te laat geboren, en ik heb hier precies hetzelfde... :(
    't Is om knettergek van te worden, of niet? Thirza wilde hier vandaag ook helemaal niet slapen, pfff... Vanochtend in de kerk zat ze bij me in de draagdoek en toen heeft ze dan uiteindelijk nog anderhalf uur geslapen, maar vanmiddag....! Om 1 uur voeding gehad, om 2 uur duidelijk doodmoe, maar slapen... ho maar. Mijn man heeft haar uiteindelijk in slaap gekregen door haar al liggend in haar bedje te laten sabbelen op z'n pink, met een spuugdoekje over haar ogen, zodat ze niet rond kon kijken. Toen ging ze uiteindelijk toch onder zeil, (na 3 kwartier gedoe!), om na nog geen half uur weer wakker te worden. Weer voeding gehad, en ze bleef maar drinken, maar daarna ging ze toch echt niet slapen. Was even gezellig en kletserig, maar algauw weer dreinen. Zelfs met har in bed liggen hielp niet: vechtend tegen de slaap, dan zakte ze weer even weg, minuutje later weer krijsen :(
    Dat heb ik na een uur maar opgegeven en toen een flesje afgekolfde melk gegeven. Ze heeft vervolgens in twee rondes, met een dik kwartier ertussen, 130 ml gedronken, de zuiplap... Daarna was ze zo moe, dat ze toch in slaap is gevallen en gelukkig wel haar (sinds een dikke week) vaste nachtritme aanhoudt. Nog steeds in diepe slaap dus nu... gelukkig, want mama is helemaal kapot!

13. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Komt me idd allemaal heel bekend voor, Rozemarijke! Bas ligt nu ook eindelijk (en ook na veel gedoe) te slapen!

Gelukkig gaat het ook weer voorbij, ik ben al bij dag vier inmiddels... Hoe lang duurt dit sprongetje trouwens ongeveer?

Deel Deze Pagina