Verhoogde bilirubine waarde baby bijna 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nala010, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Pff dames, even van me afschrijven hoor.

Al dagen wordt er door mensen gezegd die Sem voor het eerst zien, wat heeft hij nog gele ogen en wat is zijn voorhoofd geel.
    Wij hadden ook wel wat gezien maar om nou te zeggen pfoe pfoe wat geel nou nee.
    Uiteindelijk toen gister de huisarts gebeld, moesten maar even langskomen.
    De huisarts vond hem ook wel wat geel en raadde aan om met hem te gaan bloedprikken, dit hebben we vanochtend gedaan en ik mocht net al bellen voor de uitslag.

Zijn hemoglobine waarde (leverwaarden) zijn dus te hoog, hij heeft contact opgenomen met de kinderarts en wordt straks teruggebeld waarop hij mij weer terug belt over hoe en wat verder.

Bah, wat vind ik dit naar!!! :(

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Bah wat vervelend, weet je ook de waarde?? Was hij vanaf t begin al wat geel? Of zo ineens?
    Is hij wek wakker, actief, drinkt goed??

Ik zou denken, in eerste instantie dat hij dat wel onder de blauwe lampen komt, maak je dus wel op voor evt. Een opname.. Afhankelijk wat de ka natuurlijk zegt... Ik hoop dat t meevalt, sterkte!! En dat in het zonnetje zetten genoeg is..

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    De waarde weet ik niet helaas.
    Hij was een paar dagen na zijn geboorte erg geel, dit trok goed bij na een aantal dagen, alleen dat kleine beetje geel is gebleven.
    Nu nog onder de blauwe lamp? Dacht dat dat alleen gedaan werd in de eerste dagen.
    Hij drinkt goed, komt goed aan en is alert.

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat vervelend! Sterkte

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    #5 Nala010, 23 aug 2013
    Laatst bewerkt: 23 aug 2013
    Pff dames, gelukkig valt het mee.

De waardes zijn inderdaad te hoog maar niet zo hoog dat ze direct wat moeten doen.
    Ik moet volgende week weer bloedprikken met hem, moet kijken of de waardes wel zakken.

1 nadeel, we moeten stoppen met de nexium omdat dit ervoor kan zorgen dat het erger wordt.
    Ik hoop zo dat onze kleine man hier niet heftig op gaat reageren...:(

( ik zie dat in m.n. openingspost staat: hemoglobine waarde.. Ik bedoel dus net als in de titel bilirubine waarde )

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had dit ook. uiteindelijk met 5 dagen 1 nachtje in een lichtgevende doek gelegen en as t behoorlijk gedaald.. helaas na een week.of zes toch nog wat geel.. dus weer geprikt. De waarde waren heel traag gezakt..week later weer moeten.prikken en t zakte.. maar zeer traag, hoefde niks meer te doen, was goed zo.

Komt t vast bij jullie ook¡

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ohh gelukkig zeg!! Een hele meevaller, en oorzaak??
    Kan je wel vertellen tis geen pretje die blauwe lampen, te minste in ons geval, hier werd ze namelijk direct geel direct na de geboorte, normaal is idd tussen de 3 en 7 dgn.

Hier heeft ze er zelfs een bloedtransfusie voor moeten ondergaan met 36 uur oud en dus 4 dgn blauwe lampen, oorzask bloegroep antagonisme

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Oorzaak onbekend, dokter vermoed dat hij er gewoon wat langer over doet voordat zijn lever rijp is :(
    Ik kreeg ook van die vragen ziet hij weleens daglicht?
    Ja duh!! Kindje komt elke dag buiten, tijdens en na zijn voeding is hij in de woonkamer in het licht, en als hij gaat slapen dan in een kamer waar de lamellen dicht zijn.

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja was bij ons ook hoor... alleen toen weinig zon ivm nov/dec. tijd. Maar ik denk dat je je niet te veel zorgen hoeft/moet maken. Het daalt wel.. maar langzaam, maar dat is ook dalen. Als ze het bij jou kindje te langzaam gaan vinden dan zal die denk ik ook in een doek gedaan worden... ik vond het niet leuk.. maar ik kon hem wel gewoon lekker bij me houden dus het viel me uiteindelijk alles mee.. onder een lamp lijkt me erger!

Is hij er ook sneller moe onder naar je idee? Hoeveel was zijn waarde? Heeft hij dat uiteindelijk nog gezegd? Hier was het met 6 weken nog ergens eind 100..

10. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ze hebben niet gezegd wat de waarde is, zal het volgende week eens vragen, heb donderdag weer een afspraak staan.
    Ja wat is moe? Haha, vind het moeilijk te zeggen.
    Hij wordt wakker voor een voeding, zit daarna nog een half uur bij ons, dan nog even in de box dit verscheelt van een kwartier tot 3 kwartier ( wanneer hij moe is) dan naar zijn bedje waar hij gerust nog een uur half wakker om zich heen ligt te kijken.
    Dus ik denk dat het wel een goed wakker mannetje is, af en toe te wakker.. Dan ligt meneertje te lang om zich heen te kijken in bed, en d'r is echt niks bijzonders te zien, en dan gaat meneertje gillen vanwege de vermoeidheid.

Normaal slaapt hij snachts van 20.00 tot 02.00 en van 03.00 tot 07.00/08.00

Toevallig afgelopen nacht van 21.00 tot 06.00 :$
    Maar hij had toen ook voor het eerst een 150 fles gehad ipv 120..

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Geef je borstvoeding ?
    Weet je zeker dat er genoeg melk uit komt ?
    En heb jij het niet in je borstvoeding zitten ?

Mijn zoontje heeft het ook gehad .

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Lees dat hij flesvoeding krijgt sorry.

De bilirubine moet eruit . Dus ik zou hem niet meer zolang laten slapen snachts . Is zijn ontlasting geel ? Want het moet er wel uit zeg maar . Veel drinken en plassen is erg belangrijk .

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hij heeft een week borstvoeding gehad, daarna besloot mijn productie stil te gaan leggen... Hij krijgt dus nu al 5 weken kunstvoeding.

14. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Zijn ontlasting is geel, beetje mosterdgeel.
    Plassen, bij elke voeding een goede verzadigde luier.
    Meneertje drinkt goed, 6x 120cc en zijn nu bezig met ophogen naar 150cc maarrr hij krijgt op verzoek (tot zekere hoogte) dus te weinig zal hij niet krijgen :D kreeg zelfs op m'n kop van het CB dat hij teveel kreeg.. Niet dat ik me daar veel van aantrek.

15. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er s nachts voor nu even inderdaad niet langer dan 6 uur tussen laten zitten.. De waarde dalen door het uitplassen.

Zo te horen is het inderdaad wel een alert mannetje:)! Was die van ons ook gewoon... dat is wel een goed teken hoor!

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    De waarden dalen het meest door de ontlasting, maar een klein percentage door het uitplassen ;)
    Niet dat het uitmaakt want hij heeft voor allebei zijn flesvoeding nodig :)

17. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Lag je productie niet eerder al stil ?
    Hier werd mijn zoontje geel door dat er dus vrijwel niks uit kwam de eerste dagen .
    Dag 3 onder de lamp. En met 6 weken had hij nog wat gele oogjes , en op ze wangen .
    Zolang het zakt en niet verergerd is het meestal prima . Is hij niet geler geworden ?
    Lastig om te zien he , ik werd er helemaal zenuwachtig van in het ene licht dacht ik dat het weer erger was geworden maar in ander licht toch weer niet.

18. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    M'n productie was in het begin goed, ik kolfde namelijk ook en er kwam genoeg uit..
    Totdat meneer bleef gillen na een voeding, ben toen gaan kolven voor een voeding ipv tussendoor en opeens kwam er maar 20cc uit :(
    Toen heel snel op kunstvoeding over gegaan.
    Ik vind het ook heel moeilijk te zien, op zijn voorhoofdje zie je wat en ietswat in zijn oogjes, ik zelf zie het goed bij zijn slijmvliezen in zijn mond.
    Anderen zien het weer duidelijk in zijn gelaat.

Ik probeer mezelf niet gek te maken, maar hou uiteraard goed in de gaten of het niet erger wordt.

19. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Sterkte, Noah heeft ook toen hij 3 dagen oud was 30 uurtjes onder de blauwe lamp gelegen. Wel eigenlijk was het meer een mat zodat je hem in ieder geval kunt vast houden. Vond het wel zielig dat hij de 30 uurtjes een mutjse met "oogkleppen" op moest.

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ik weet eigenlijk niet of dit een oorzaak is, maar
    ik maakte antistoffen aan die het bloed van boefje in de buik langzaamaan afbraken.
    Ik had met 37 weken moeten bevallen, maar liep door nalatigheid van de vk's 40+1 dagen ;)
    boefje was geboren en zag ook erg geel, 4 dagen moeten blijven in het zkh. 2 keer per dag bloedprikken voor de bilirubinewaardes.
    Hij hoefde gelukkig niet onder de lamp, maar hij moest wel bijgevoed worden om de afvalstoffen sneller kwijt te raken.

Deel Deze Pagina