Hoe maakt mijn dochter s'nachts zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chaimaa, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    Administratieve medewerker
    Hallo,

Ik heb een dochter van 2 jaar en 2 maanden. Ze is overdag al helemaal zindelijk behalve s´nachts (en ook als ze haar middagdutje doet doe ik haar een luier om). Ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.

Kan iemand mij tips geven.

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik lees graag mee, heb precies hetzelfde. Mijn dochtertje is bijna 3 maar sinds ze 2 jaar en 2 maanden was zindelijk overdag.

Weet niet of ik moet beginnen met laten plassen om 23:00 uur savonds? Of dat ze het echt zelf aangeven op een gegeven moment. Ze wil haar luier om en zegt dat ze anders bang is dat ze het in bed doet. Ze plast overdag nog wel vaak dus of ze al een erg grote blaas heeft weet ik niet. Moet zeggen dat ze overdag wel steeds vaker droog is is na het slapen.

Jou dochtertje is nog wel erg jong voor de nacht dus zou er niet al te veel haast mee hebben.

Groetjes, C

3. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik lees ook even mee!Dominique heeft 's nachts ook nog een luier om. Maar ik denk dat het een kwestie is van uitproberen, kijken hoe het gaat of ze er klaar voor is

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het is al weer een tijd geleden. Maar volgens mij ben ik de nacht luier uit gaan doen toen die droog bleef een maand of zo.
    En voor die tijd deed ik hem gewoon om.

Echt iets er voor geprobeerd heb ik niet.

5. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Haar de tijd geven, dat is de enige tip die ik kan geven. Mijn dochter is bijna 5 en is net zindelijk ''s nachts. Overdag al vanaf haar 3e verjaardag, het komt echt vanzelf, ga niet pushen, overdag hebben ze er controle over, "s nachts niet. Ze geeft vanzelf wel aan dat ze er aan toe is!

6. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn dochtertje was nog geen 2,5 toen ze overdags zindelijk werd.De nacht wou ze zelf met luier om omdat zij ook bang was om in bed te plassen.Op een gegeven moment(voor haar 3de verjaardag) was ik door de luiers heen en de winkels waren dicht dus moesten wel zonder.Heb haar dat verteld dat we geen nieuwe konden kopen en laten zien dat er een zeiltje in bed lag.Dus als het zou gebeuren het zeker geen kwaad kon maar dat mama liever had dat ze zou roepen als ze echt nodig moest.Dit heeft zij ook een enkele keer gedaan en in de ruim 1,5 jaar dat ze zindelijk is meen ik 2 nachtelijke ongelukjes gehad.

Deel Deze Pagina