Mijn zoontje van 14 weken had een moeilijke start.. Eerste week van zijn leventje lag hij in het ziekenhuis aan de antibiotica en eenmaal thuis heeft hij ca 8 weken ontroostbaar gehuild.. Darmkrampjes.. En niemand die mij andere voeding adviseerde dus daar ben ik op een gegeven moment zelf maar mee gaan experimenteren! Gelukkig hoefde ik niet veel aan te passen want hij reageerde meteen goed op de Omneo Comfort. Mijn vermoeden van verborgen reflux werd bevestigd door de HA en ik kreeg daar renitidine voor. Omdat het allemaal een stuk beter ging wilde ik die renitidine graag weer af bouwen en in overleg met AH (want het blijft toch medicijn wat je liever niet geeft..) Maar nu sinds een week spuugt mijn zoontje ineens veel, vaak 2 uur na zijn voeding nog.. Hij lijkt er niet heel veel last van te hebben overigens. Maar wat me wel opvalt is dat hij ook sinds een week onder de eczeem zit. Dit natuurlijk laten zien op CB en aan HA. Nu vet ik 'm elke dag in met kokosolie en vaseline. De ene dag gaat het goed en zie je de vlekken haast niet maar de andere dag is alles weer vuurrood.. Heeft het met elkaar te maken? Ik heb 'm vanochtend toch maar weer renitidine gegeven en slaapt nu weer eens lekker door. Wellicht heeft hij het medicijn toch nog wat langer nodig. Ik vind alle symptonen zoveel op die van KMA kindjes lijken maar hij is eigenlijk best wel een vrolijk ventje verder.
Och meis wat vervelend zeg allemaal. Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, ik zou snel contact opnemen met je KA. Veel sterkte! xxxxxxxxxxxxxxxxx
ze weten vaak niet waar eczeem vandaan komt. ik zelf heb er al 25 jaar last van maar waar het nu van komt ze weten het nog steeds niet. heb al verschillende dieeten gehad, verschillende creme's die de syptomen wel doen vervagen maar pakken nooit de oorzaak aan. alles zonder parfum, parabenen, zeep etc. maar toch zit ik nog van top tot teen onder. dus of het iets met elkaar te maken kan hebben geen idee. je kan beter geen vaseline smeren want dat sluit de huid af en kan het niet meer ademen en gaat t nog meer smetten je kan beter voor een lanette creme gaan of een andere vettige creme die de huid niet zo afsluit. als ik dat smeer ga ik juist krabben omdat het nog meer gaat jeuken en het MOET er af! beter vettig houden met een olie, amandel olie of olijfolie van therme (weet niet of je die voor een baby mag gebruiken) of anders gewone babyolie van dermo of zarqoa (zonder toegevoegde zeep, parabenen, parfum, alcohol enz) succes met het eczeem hopelijk heeft ie er niet te veel last van en gaat hij er niet aan krabben want dan ben je verder van huis!
ik dacht ook gelijk aan KMA. mijn zoontje heeft het ook en begon ook met 3 maanden ineens enorm te zpugen en kreeg zware uitslag. heeft het nu nog steeds, maar hij is echt supervrolijk en echt een blij ventje hoor. misschien toch even overleggen met de huisarts of een dietiste om over te stappen op ene andere voeding. succes