Kost een offerte aanvragen geld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

We hebben een opdracht staan op Werkspot.nl en er word gereageerd door bedrijven van wel 200 km verderop. We gaan uiteraard meerdere offertes aanvragen, dus enkele gaan uiteindelijk afvallen...

Nu vroeg ik me af of ze voor zo'n offerte maken wel de reiskosten berekenen. Sommigen moeten misschien voor de offerte wel 2,5/ 3 uur afleggen. Tja en ze reageren zelf hoor... Had wat meer reacties verwacht vanuit de omgeving hier, maar het dichstbijzijnde was nóg iets van 50 km.

Iemand enig idee?

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nee volgens mij is het laten maken van een offerte altijd gratis, mar je zou het voor de zekerheid van tevoren kunnen vragen of ze koster berekenen...

3. Alita

Alita Niet meer actief

is gratis hoor.....maar ze kunnen er toch ook gelijk de prijs bijzetten op werkspot of niet?

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ok, anders vraag ik het nog wel even als we met ze afspreken hier te komen.

Maar er kan niet al zo een prijs opgezet worden. Er moet een hele hoop meetwerk gedaan worden.

5. Alita

Alita Niet meer actief

op die manier.....want ik zie wel eens prijzen erbij staan he?
    Wat ga je doen als ik vragen mag? Wij gaan ook verbouwen en gaan ook van alles op werkspot zetten.,....fijn die website!

6. Jel

Jel Niet meer actief

We willen boven kunststof kozijnen overal. En er kan wat geregeld worden voor ons met de hypotheek. Dus we zijn helemaal blij dat dit mogelijk is, want ik zie al dat verven niet zitten.

we hebben wel de optie ingevuld dat we het voor één bedrag laten maken, en niet dat je achteraf nog 'verrast' word met het geld van het aantal uren dat ze eraan gewerkt hebben etc..

7. Alita

Alita Niet meer actief

ah nee die hebben wij al gelukkig.....we hebben toen een kozijn kunne regelen van Polen die bij een bekende aan het werk waren...veeeel goedkoper! Maar ja dat is iets eenmaligs waar je geluk mee moet hebben...

Wij moeten een houten trap naar de zolder en we gaan een draagmuur weghalen in de keuken....moeten stalen balken enz geplaatst worden...ben eens benieuwd straks!

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    toevallig vorige week ook een klus op die site gezet en maandag komt er iemand de slaapkamers stucen boven...
    de eerste die reageerde was binnen een minuut ofzo...
    uiteindelijk vel meer biedingen gehad en het scheelde ongeveer 600 van goedkoopste naar duurste...

9. Jel

Jel Niet meer actief

Dus jullie lieten het maken door Polen?
    Er word gezegd dat we ook het beste één of twee bedrijven vanuit Duitsland kunnen laten komen, want daar schijnen kunststof een stuk goedkoper te zijn dan in NL. Maar hoe moet dat nu? Ik kan totaal geen Duits en mijn man ook niet. Hoe moet je dan communiceren met die mensen? Ook je wensen moet je kenbaar maken. Of kunnen ze ook wel Nederlands vaak?

10. Jel

Jel Niet meer actief

Surf, ja het kan nogal schelen. Hoeveel heb je er laten komen?
    Ik zette mijn klus 's avonds op werkspot en de volgende ochtend had ik al een stuk of 8 bedrijven die gereageerd hadden.

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ja wij hadden geluk dat ze bij een bekende ook allemaal kozijnen aan het plaatsen waren en wij hadden maar een kozijn nodig voor op een slaapkamer..plaatsen hebben wij zelf gedaan;)
    Ik heb nooit met hun hoeven te communiceren...ik ken wel duits...maar als je niet kunt praten met hun zou ik het niet doen eigenlijk...

Maar duitsers kunnen ook engels he;)

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja ideaal die site! Je kunt al een tijd van te voren gewoon iets plaatsen en laat maar gaan:D

13. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Zit er ook al een tijdje over na te denken om een klusje te plaatsen. We hebben de vijver dichtgegooid met modder en op die plek moet een cirkel bestraat worden. Kunnen we zelf doen maar voor een
    scherp prijsje mag iemand anders het ook doen haha.

Moet je verplicht met iemand in zee gaan of kun je er ook vanaf zien wanneer het toch te duur is? Iemand een idee?

14. Alita

Alita Niet meer actief

geen idee yessie! Maar dat staat vast op de site denk ik

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.971
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn ouders hebben één keer meegemaakt dat een bedrijf kosten rekende voor het maken van de offerte. Dat was ook gelijk de laatste keer dat ze met dat bedrijf te maken hebben gehad.
    Het is gebruikelijk dat het maken van een offerte gratis is.

16. Jel

Jel Niet meer actief

Ok, dan ga ik daar maar gewoon vanuit. Ik zat te denken: anders word het nog een duur geintje, offertes aanvragen, als je bijvoorbeeld de benzinekosten wel moet betalen.

@ Yessie, ja hoor je bent na een offerte niet verplicht om met die persoon in zee te gaan.

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben offertes voor dakkapellen laten maken en er zijn wel mensen hier geweest om te meten en niemand heeft geld voor de offerte gerekend. De markt is al zo slecht, ik kan me niet voorstellen dat je op die manier klanten wil afschrikken. Bij ons stonden ze in de rij om offertes te doen :)

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Offerte is over het algemeen gratis maar soms zetten ze erin reeds gewerkte over voor bijv. Het opmeten. Zou dus altijd van te voren vragen of de offerte vrijblijvend is.

19. Jel

Jel Niet meer actief

Nou inmiddels hebben we 4 bedrijven laten komen en we hebben ook al twee offertes binnen. Tussen de twee zat zo'n 2500 euro verschil, en dat terwijl we bij de goedkoopste het minst goede gevoel hadden. Dus dat gaat nog een dilemma worden.... Maar eerst nog de overige twee offertes afwachten.

20. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Wij hebben dit ook gedaan.. Kwamen inderdaad mensen aan die ruim 2 uur moesten rijden. Wij hebben ze niet laten komen..

Waarom niet?
    Omdat we dus hebben gehoord dat die mensen in hun eigen omgeving niet aan de bak komen, of slecht werk hebben verricht. En het nu dus alleen nog klussen kunnen komen ver weg. Of het waar is weet ik niet. Maar wilde dit niet risceren.

Weet niet wat je wilt gaan verbouwen, maar vaklieden uit Duitsland zijn wel vaker goedkoper. Hier zijn onze kunststof kozijnen ook door een duitsbedrijf geplaatst. Scheelde met de nl offertes 2000 tot 6000 euro!

Deel Deze Pagina