grrr was net boodschappen aan het doen en sta ik bij de groente komt er gewoon een wildvreemde vrouw aan en die begint gewoon marinte over dr wang te aaien!!! dus ik trek met een ruk mn wandelwagen naar achter en heb ze een niet zon aardige blik toegeworpen. sorry hoor maar dat doe je toch niet??? het is misschien helemaal niet verkeerd bedoeld maar sorry ik vind het niet netjes en zou het ook nooit doen bij iemand die ik helemala niet ken! moest er even uit!
Ik kan me er wel iets bij voorstellen... Ik heb hier ook meegemaakt dat ik 'n vage bekende tegenkwam, die zomaar Noahs dekentje goed begon te leggen. Ik kon dat niet uitstaan! Ik denk dat ik nu ondertussen wat mondiger ben, dus ik ga er wel van uit dat ik er straks bij deze kleine iets eerder wat van zeg...
nou ik zou er echt niet boos over worden hoor.. die vrouw bedoelde het goed en dat je het niet leuk vind dat kan maar dan zou ik dat gewoon zeggen... ik vind het anders wat als ze met hun vingers aan de mond zitten ofzo maar gewoon een aai over de wang zou ik persoonlijk niet zo erg vinden.. zou me juist erg trots voelen en als ik het toch niet leuk vind dan zeg ik dat gewoon
Ik kan me daar dus niet zo druk over maken. En als onze dochter het niet leuk vind begint ze wel te huilen
Hier is dat ook regelmatig gebeurd hoor. Wildvreemden die haar bv een vingertje gaven die ze gewoon greep of idd een aai over haar bol of wang. Kan me daar ook niet echt druk om maken en voel me juist altijd erg trots vooral wanneer ze die mensen dan vriendelijk toelacht, dan vinden ze haar helemaal zo schattig Het wordt een andere verhaal als ze bv met hun vingers in haar mond zouden zitten o.id., dat moeten ze hier ook niet doen. Maar dan nog zou ik er niet boos om worden maar wel vriendelijk vragen of ze dat ajb niet willen doen
sorry maar dat vind ik heel onaardig , dat mens vond je kleine lief en schattig en aaide beetje op zijn/haar wangen , je had ook rustig kunnen zeggen ,kijken mag aakomen niet met een knip oog erbij ,je zet dat mens voorschut door je kinderwangen meteen naar achteren doen ,alsof iemand je kind wilt afpakken of stelen mij kinderen zijn ook welles geaaid door een vreemde , zijn ze niet dood van gegaan ,als heel vaak gebeurd dan zou ik iets van zeggen zoals boven zei , gewoon vriendelijk zeggen liever niet aaien ,maar als heel af en toe aaien begrijp ik niet dat je zo boos om wordt
tja jullie mogen natuurlijk je mening hebben maar ik vind het niet prettig als een wildvreemde aan mijn kind zit. ik zal dat zelf nooit doen. maar ik heb er zelf ook een hekel aan als wildvreemde mensen mij op mn schouder of arm moeten pakken. ik hou daar gewoon niet van. en je kun wel zeggen ze willen je kind niet stelen ofzo en dat zal deze mw ook echt niet hebben willen doen maar je kunt de dag van vandaag niet voorzichtig genoeg zijn. en daarbij het lijkt mij niet lekker om de altijd maar door iemand die je lief vind in je wangen geaaid of geknepen te worden. ik hou graag van een beetje afstand! maar nogmaals dit is mijn mening en jullie mogen lekker de jullie hebben natuurlijk.
ach ja meid moet je zelf weten. ik zou het als ik er een hekel aan zou hebben gewoon zeggen. i.p.v een ruk aan de kinderwagen te geven jezelf en die vrouw wat voor schut zetten,
Zou precies hetzelfde gedaan hebben, vind dat altijd zo irritant! Als ik 'n beetje meer lef had, zou ik die vrouw zelf over háár wang gaan aaien, wedden dat ze dat wél vreemd vind?!
Tsja, ik vind je reactie een tikkeltje onbeschoft, het haar zeggen had ik meer gepast gevonden. Ik zou het ook niet heel wenselijk vinden, maar zou er niet zo heel erg mee kunnen zitten. Ligt er ook een beetje aan wie het is. Laatst was er een lief oud mannetje dat vertederend in Tobes kinderwagen keek en dan had ik het niet zo'n ramp gevonden. Ik vond het juist vertederend hoe hij keek (hij dacht ook met weemoed terug aan de tijd dat zijn eigen kinderen klein waren etc.) Maar een 1 of andere rare trien (en daar lopen er genoeg van rond hier) moet niet aan hem komen
ik vind het onbeschoft als mensen ongevraagd aan een wildvreemd kind gaan zitten met dr tengels. onbeschofter als dat ik mn kar naar achter trek en laat merken dat ik daar niet van gediend ben. en idd er zit verschil tussen wie of wat degene doet.
Sinds ik hier in Portugal woon merk ik toch wel dat nederlanders over het algemeen wat geisoleerder en afstandelijker zijn. Hier is het wat gebruikelijker dat mensen elkaar aanraken (2 zoenen ipv de hand, zelf vreemden onder elkaar). Ik moest er in het begin ook wel aan wennen. Als ik bij openbare instanties moest zijn en ik nam Ilana mee, was het al snel een aai over de bol en een handje, soms zelf willen vasthouden (dit wel netjes vragen overigens). Ilana vindt al die aandacht maar wat prachtig, dus ik laat het van haar afhangen.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik moet daar ook helemaal niks van hebben. Toen mijn eerste net een paar weekjes was en ik bij mijn moeder op haar werk langs ging, trok iemand zo maar haar speentje uit haar mond, want ze wou het wel eens zonder zien Toen heb ik dus meteen gezegd: Kijken doen we met de oogjes he! EN niet op een vriendelijk toon ook! Interesseert met niks of een ander dat vindt kunnen of niet. Ik vind dat je dat niet doet. Bij een volgend incident heb ik aan de persoon in kwestie gevraagd hoe hij het zou vinden als ik zomaar over z'n buik begon te wrijven. Die man bedoelde het inderdaad goed, maar snapte toen wel wat ik bedoelde. Hij zei letterlijk: ja, zo heb ik het inderdaad nog nooit bekeken......
Ik ben het met je eens hoor dat het evengoed een tikkeltje onbeschoft is van die mensen dat ze dat ongevraagd doen, maar dat wil jouw gedrag nog niet direct goedkeuren Al vind ik het geen groot drama hoor wat je hebt gedaan Ik had een andere manier gekozen, maar aan de andere kant mag je best voor je kind opkomen natuurlijk
Sorry, maar ik vind je reactie minstens zo onbeschoft. Zij bedoelde het alleen maar lief en realiseerde zich niet dat jij dit vervelend zou vinden. Dan kun je het ook anders aanpakken. Mijn vader hielp een keer een klein jongetje met opstaan nadat hij gevallen is. En wat doen zijn moeder? Die gaat verschrikkelijk uit haar dak. Alsof mijn vader iets met hem van plan was. Te belachelijk voor woorden. Als het zo doorgaat dan vinden we het al naar je kind kijken onbeschoft.
ten eerste ik zet er expres bij de titel :KIJKEN met de OOGJES. dus kijken mag echt wel hoor dat vind ik iest heel anders kiwi. maar dan zit je niet ONGEVRAAGD aan iemand. dan huilt je kind omdat het zich bezeert. dat is hetzelfde als dat je kind jou kwijt is in de winkel. dan is het heel normala dat iemand zich over je kind ontfermt. maar even vanuit een ander oogpunt bekeken he dames..... stel voor jij hebt heel mooi haar. dik, krullend lang weet ik veel. en iedereen zit heel de dag aan je haar te voelen omdat ze het zo mooi vinden. zou je daar dan op een gegevn moment ook niet kribbig van worden?
Ik ben ook iemand die graag afstand houd, dus kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt als een vreemd iemand aan je kind komt. Hoe je daar het beste mee kunt omgaan, is een tweede... Weet je wat ik ook zo vreemd vind? Dat mensen ongevraagd aan je buik zitten als je zwanger bent. Zelfs van familie vind ik dat niet echt prettig als ze het ongevraagd / onverwachts doen. Je bent immers geen openbaar bezit, en dat is je kind ook niet...