Oh en Loe; Super fijn dat je een goede nacht weer hebt gehad! Vaak als ik een goede nacht heb dan wordt ik zo beroerd wakker dat ik alsnog een zombie ben hahaha.
Sanjor, wat naar voor jullie dat de nachten zo vreselijk zijn. Breekt je echt op he? Ik zou wel naar de huisarts gaan, wat voor ergs vindt je vriend daaraan? Ik vind t een goed idee om eens een medisch iemand zijn'/haar licht erover te laten schijnen. Hopelijk komt je vriend tot inkeer, en moet hij het er anders PERSE mee eens zijn? Hier ook weer 'zo'n' nacht. Jep, half vier. Krijsend huilen. Ok. Daar gaan we dan dacht ik. Mijn man met hem in de schommelstoel gezeten, bij terugleggen brullen, hij wordt dan wakker. Even laten brullen. Mama erheen. Ook toch maar in de schommelstoel want hij leek echt zo zielig. Ik denk toch dat het verlatingsangst is? Hij klampte zich ongeveer aan me vast in de schommelstoel (buik op mijn buik) en legde zijn hoofd op mijn schouder. Stil en snurkend. Hij sliep al snel. Ik heb m teruggelegd. Ook brullen erna. Pufff........ Maar........ hij heeft geen melk gehad en twee slokjes water was het dan. Dus erge dorst is het waarschijnlijk niet. Ik ben er toen heengegaan, in zijn bed gelaten, zijn kikker en hemzelf kusje gegeven en tien aaien over zijn bol en................hij bleef stil! Kan wel een toevalstreffer zijn hoor, omdat hij al behoorlijk slaperig was na de schommelstoel, maar ik hoop dat dit de volgende keer ook zo werkt. We hebben wel de deken over zijn slaapzak verwijderd, die zat strak ingestopt. Hij wilde draaien op zijn buik en dit lukte niet, daarom werd hij wel boos volgens mij. En dat mama het eng vindt als hij op zijn buik ligt, is natuurlijk geen argument om het niet toe te laten vind ik. Dus bij de laatste keer de deken maar weggehaald. L.enn een pyama jasje aangedaan (hij had alleen romper met broek) IN zijn bed, en teon gezegd 'lekker slapen'. Dus of het nu komt omdat hij al zo slaperig was na de laatste schommelsessie of dat dit echt gaat werken, ik ben heel benieuwd. Hoe ging het bij jou vannacht Sanjor? Ik hoop zo dat het iets beter ging van vorige nacht!
hoi hoi, Ik herken het probleem helemaal! Mijn zoontje van 10 maanden heeft precies hetzelfde. Alleen geven we hem geen fles. Hij gaat hieraan wennen, en het wordt meer een troostfles. Buiten dat is hij oud genoeg om zonder fles te doen. Maar wat dan. Tot de zomervakantie zijn we bezig geweest met het in slaap vallen 's avonds. En uiteindelijk was het enige dat werkte; laten huilen. Dat klinkt zielig, maar na een paar dagen werkte het wel, en nu valt hij echt altijd rustig in slaap. Soms nog een klein minuutje huilen, maar meer zeker niet! Alleen wordt hij dus nu 's nachts wakker. We zijn nu sinds een week bezig om hem ook nu te laten huilen. Dat wil zeggen; eerst na 5 minuten terug, dan naar 10, na 15 etc... Soms is ie daarna stil, maar soms ook niet. Hij kan dan zo boos en verdrietig zijn. En je hoort inderdaad van die 'verslikgeluiden'... Wij vinden dit nog erg lastig, omdat we ook nog een dochter van 2,5.. We zijn bang dat zij hier ook wakker van wordt. Gelukkig is dat pas 1x gebeurd, maar meestal slaapt zij er gewoon doorheen (hoe doet ze het?????) Het leek even goed te gaan, maar nu is het weer mis.. We blijven dit maar even volhouden, want we hopen echt dat we onze nachtrust weer terug krijgen. Het is nu even investeren, maar als het goed is, krijgen we daar alleen meer winst van..
Ik vind een kwartier wel lang eerlijk gezegd om te huilen voor een 10 maanden kindje, maar ja, wie ben ik, ik kan slecht tegen het gehuil. Is er bij jullie dan ook verder niets aan de hand, geen medische dingen, reflux? Geen honger, volle luier? Heeft hij een speentje? L.enn krijgt wel bij de eerste schommelsessie een schone luier, vaak heeft hij ook een volle plasluier. Weten we in elk geval dat dat het niet is. Als hij er echt ongeveer in blijft met het huilen, dan ga ik niet die vijf minuten afwachten maar eerder. Want dan raakt hij zo over zijn toeren dat het na die vijf minuten niet meer goed komt zeg maar. Maar inderdaad, wel het troosten en telkens teruggaan, maar na de eerste sessie met checken (geen dorst, water aangeboden, luier verwisseld, niet te koud of juist te warm liggen) dan doen we dat nu na vijf minuten zo. Maar ik merk dat ik wel op de klok zit te kijken....... hoe is dat voor jullie?
Loe, ik vind het idd klinken als een vorm van verlatingsangst. Ik vind dat je het prima doet, veiligheid bieden. Maar ja, dat kost wel wat van de ouders ... M en T hebben we beiden na hun eerste verjaardag trouwens wel laten huilen, maar we hadden wel de overtuiging dat er geen sprake was van verlatingsangst. We gingen erheen, even knuffelen en dan weer in bed. M heeft 1 nacht flink gehuild (denk 20-30 min), de nacht daarna nog geen 5 min en dat was dat. Bij T ging het volgens mij net zo? Maar ik weet het niet precies meer. Verdrongen, want ik vind laten huilen eigenlijk vreselijk. Lekker logisch hè? M wordt nog steeds met grote regelmaat wakker, we laten haar nooit (meer) huilen, ook omdat ze goed kan vertellen wat er is ... dat scheelt toch een hoop hoor. Beste advies wat ik kan geven is dat je je moeder (en vader) gevoel moet volgen. Jij kent je kind het beste en jij weet ook wat er bij jou/jullie past. Sterkte!
Hier wordt onze zoon ook geregeld gillend wakker midden in de nacht. Het enige grote probleem wat wij hebben is, dat ik onze man niet ff kan laten huilen omdat onze oudste een hele lichte slaper is en er meteen wakker van wordt. Bij ons werkt dit nu heel goed: Als hij begint te huilen/gillen, dan haal ik hem uit bed en krijgt hij een fles melk bij ons op bed. Daarna gaat hij meteen terug in bed en slaapt hij na 1 klein huiltje (omdat ik hem op zijn rug leg en hij een buikslaper is) weer lekker verder. Maar soms werkt dat niet en gaat hij na die fles lekker door met huilen/gillen. Dan hou ik hem bij me totdat hij slaapt in mijn armen, zo blijf ik een half uur met hem zitten en leg hem terug in bed en slaapt hij lekker verder. En heel soms is het een drama (gelukkg nog maar een paar keer gebeurd) bij ons in huis en is het 1 grote huil/gil partij en dan niet meer alleen van onze zoon maar dan doet dochterlief ook mee, omdat ze er uiteindelijk ook wakker van is geworden. En als onze dochter er wakker van is geworden dan laat ik onz zoon wel huilen, de ene keer duurd het maar 5 minuten en de andere keer een uur of langer (wel elke 10 min goed leggen ed). En dan krijgt onze meid wat drinken en gaat ze weer lekker slapen. Maar het duurd vanaf het wakker worden van onze zoon totdat onze dochter weer naar bed gaat meestal ongeveer 3/3,5 uur. Het is dat laten huilen gee optie is bij ons vanwege onze dochter, aar anders had ik dat allang gedaan. Onze dochter heeft rond die leeftid ook zo'n periode gehad en haar lieten we huilen, en dan was het na een paar dagen over.
@Loe; wat fijn dat het zo goed ging vorige nacht! Ik was die nacht 4 keer eruit geweest voor alleen een speen.. Dus opzich wel ok.. Alleen vanacht weeeeerr een fles! Maar daarna heeft ze wel doorgeslapen. Dus dat was wel fijn.. Heb nu een pyamapapje gehaald met granen voor beter verzadigend gevoel (zeggen ze) dus maar vanavond proberen.. Ik ga nu uit wanhoop gewoon andere dingen proberen hahaha. Me vriend die vindt de dokter op zich geen probleem alleen wilt hij haar niet laten huilen omdat hij denkt dat ze pijn heeft.. Krijg je daar ruzie over in de nacht en dan is het ook niet handig als hij er wel heen gaat en ik niet Vanochtend trouwens ook huilend wakker.. In ons bed genomen en ze bleef nog een kwartier huilen. Toen werdt ze rustig.. daarna liep ik terug naar haar kamer en wees ze naar haar bedje. Heb haar erin gezet en ze ging spelen?! Helemaal vrolijk dat kind. Dus heb ik me maar rustig aangekleed... Wat het huilen nu was? geen idee.. geen pijn denk ik (ze was 15 min later super vrolijk) en ook geen honger (ze had haar fles niet leeg en liep te kl*ten ermee)... @Loe hoe was je nacht vanacht?
Wat gek Sanjor dat ze zo moet huilen?? Sommige kinderen huilen als ze gaan slapen, dan verwerken ze de dag zegt men. Maar bij het ontwaken ken ik dat niet? Huisarts kan geen kwaad hoor denk ik. Oef als ik L.enn terug zou leggen in zijn ledikant zou hij helemaal 'flippen' joh, denkt hij: wat krijgen we nou hiihi? Maar wel fijn dat het kan he en dat ze dan gaat spelen. VAnnacht sliep hij door! Dus aankomende nacht zal het wellicht wel prijs zijn? Ik heb barstende hoofdpijn van antibiotica dus ben er wel blij mee dat hij doorsliep vannacht! Ben benieuwd hoe aankomende nacht gaat bij ons beiden! Succes alvast.
@Loe; wat fijn dat hij doorsliep! Ja ik heb er ook van gehoord dat sommige kindjes het huilen voor het in slaap vallen nodig hebben.. Maar dat is hier absoluut niet aan de orde.. Ze wordt eigenlijk altijd huilend wakker.. (is goed voor een ochtendhumeur whahahah) Nou we gaan duimen voor aankomende nacht! Ik moet werken tot 21.00 uur.. Dus hoef haar niet naar bed te brengen.
Ik lees en duim met jullie mee meiden! Hier eigenlijk hetzelfde probleem. Van 19.00 tot 24.00/02.00 uur gaat het goed, maar daarna is het echt krijsen, verslikken, dikke trainen en het enige dat helpt is een flesje.. Vervolgens wordt hij om 05.00 uur standaard weer wakker en gaat eigenlijk niet meer echt slapen.. Deze week was ik alleen want manlief naar de beurs, dus ik ben opper dan op. Sap wil hij niet in de nacht, wellicht dan ook maar lauw water proberen en anders maar weer een laten huilen-sessie gedurende enkele dagen. Fijn om hier wat verhalen en tips te lezen, gedeelde smart is halve smart. Succes allemaal vannacht!
Me zoontje van bijna 17 maanden word nu sinds 2nachten huilend wakker klamot zich helemaal vast aan me als ik hem in ze bed je terug leg blijft hij huilen het is gelukkig pas om 5uur dat het begint maar kan me slasp goed gebruiken op het moment als ik hem dan even bij me in bed neem dan slaapt hij weer maar wil niet dat hij er aan gaat wennen zo meteen wilt hij het elke keer lang laten huilen doe ik niet kan er niet zo goed tegen
pfffffff, hier een zielepietje. Toch 9 dagen na de bmr prik 38.8 koorts. Afwachten hoe de nacht gaat.