Eerst avondvoeding eruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fenneke80, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd of er meer baby's zijn die eerst de avondvoeding hebben laten vallen en daarna pas de nachtvoeding. Ik heb het idee dat mijn zoontje daarin zeldzaam is.

Hij is nu 15 weken en zijn ritme ontwikkelde zich ongeveer zo (dit zijn gemiddelde tijden, vooral 's ochtends kan het wel 1 uur eerder of later zijn):

0-8 weken: geen pijl op te trekken, 8 voedingen pd
    8 weken: 20.00 - 24.00 - 4.00 - 8.00, 7 voedingen pd
    10 weken: 20.30 bv - 3.30 bv - 8.00 bv, 6 voedingen pd
    11 weken: 20.30 bv - 7.00 bv, 5 voedingen pd
    dan steeds vroeger slapen, tot
    13-15 weken: 19.00 bv - 7.00 bv

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

en als je hem wakker maakt voor de avondvoeding en dan kijken hoelang hij de nacht door kan?

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Maar ik heb helemaal geen problemen hoor, met dit ritme. Ik vind 7 uur prima. Zo laat moet ik straks ook opstaan als ik weer ga werken.
    Ik ben gewoon heel benieuwd of meer baby's dit hebben, omdat ik alleen maar lees over kids die eerst de nachtvoeding weglaten en later pas de late avondvoeding.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

oh sorry niet gezien ik dacht dat hij nog een nachtvoeding had, 7 uur zou ik ook prima vinden :)

5. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Dit is juist een heel natuurlijk ritme, de meeste kindjes die volledig op verzoek gevoed worden doen dit zo. Maar... omdat de mama's dat meestal niet zo fijn vinden (want die willen 's nachts slapen) geven die om 23:00 een voeding op hun eigen verzoek (doet deze mama ook). Daar maak ik mijn zoontje dus voor wakker. En bij flesvoeding gaat dat ook zo. Pas als die kindjes de nacht doorslapen, gaan de moeders op een gegeven moment die voeding laten vallen en duimen dan dat er doorgeslapen wordt.

Deel Deze Pagina