Yelena heeft dat wel, soms wakker met dikke tranen. Of ik hoor even een gilletje of 2 en dan gaat ze weer slapen.
Ik denk niet dat het hier nachtangst is. Onze meid is echt wakker geworden, alleen nog helemaal verbaasd en versuft. Gelukkig hebben we het nu al een week of 2 niet meer gehad.... * klopt hard op een houten tafel *
Herkenbaar! Wij hebben dit toevallig vorige week een paar avonden achter elkaar gehad. Het was elke keer rond een uur of 11. Opeens uit het niets heel hard huilen en bijna niet stil te krijgen. En het kan echt wel even 10 min. aanhouden. Echt zo sneu om te zien, dikke tranen en snikken. Misschien zoals als eerder gezegd toch dromen of het intens verwerken van de dag. Nachtangst kan het bij ons ook nog niet zijn, want Niek is nog maar 8 maanden.
Pfoe, hier ook, maar eigenlijk al een paar maanden... Meestal 's avonds 1 of 2 keer en 's nachts 3 tot 4 keer. Ineens heel hard gillen, maar met een speentje is hij direct weer tevreden. Hij heeft één keer gehad dat hij echt ontroostbaar was en we beduusd rondliepen 's nachts, wachtend tot hij weer stil werd, niets hielp. Verder rond de 4 keer per avond/nacht dat hij dus wakker schrikt. Maar wel al maanden lang en het wordt eigenlijk niet minder...
Batuhan heeft dit soms ook. Hij ligt bij ons in bed en als ik dan even zijn handje vast hou of een kus geef of een aai over zijn bolletje is het gelijk weer over en valt hij meteen in slaap
ja bij ons ook. Ook snachts.. aai over het bolletje, popje erbij en ze slaapt weer als een roosje.. ik heb gehoord dat dit een fase is waarbij ze graag willen weten dat je er nog bent. soort geruststelling. Ga alsjeblieft geen drinken geven en eruit halen als dit niet nodig is. Wij hebben het nog makkelijk.. er zijn nog veel kinderen van deze leeftijd dit persee drinken willen. Groetjes en succes.
Dat had ik ook gelezen, mijn zoontje is 11 maanden nu. Ik begreep uit alle verhalen op internet dat het het MEEST voorkomt bij kinderen rond de 2 -4 jaar, maar dat zegt niet dat het niet eerder kan. Denk ik... Ik denk toch nog steeds aan nachtangst omdat hij helemaal niet wakker is. Als ik hem uit z'n bed haal dan is hij ook helemaal slap (en dus slaapt hij, toch?). Wat het ook is: het is voor die ukkies blijkbaar heel belangrijk om niet oververmoeid te raken!