hoeveel slaapjes bij baby van bijna 10 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ben even nieuwsgierig. Ik heb het idee dat het slaapritme van mn zoontje aan het veranderen is. Eigenlijk slaapt hij sinds hij 8,5/9 maanden is altijd nog maar 2 slaapjes ipv 3, maar nu merk ik dat het ochtendslaapje ook korter wordt.
    Maar de overgang is best groot en hij kruipt nu ook sinds een paar weken, dan verwacht je toch juist dat hij meer slaap nodig zal hebben???
    Voorheen sliep hij 2x 2 uur gemiddeld, nu is het smorgens 3 kwartier en smiddags ca 1,5 uur met soms een uitschieter naar 2/ 2,5 uur.
    Heel soms slaapt hij smorgens 1,5/2 uur maar smiddags dan maar 3 kwartier... :(
    En 's avonds dan van 19:30-7:30 uur.

Vandaag ging hij naar het KDV en heeft hij de mex griepprik gehaald, Vanmorgen maar een half uur geslapen, vanmiddag maar 1 uur. Meestal is hij gesloopt na een KDV dag, en had nu verwacht dat ie misschien ook last van de prik zou hebben, maar hij was gewoon vrolijk tot 19:30 :(!

Hoevaak en lang slapen jullie kindjes? Wanneer gaan ze doorgaans van 3 naar 2 slaapjes of van 2 naar 1??? En vervalt dan het ochtendslaapje?? Maar slapen ze dan smiddags langer???

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Lijkt een beetje op Tim.
    Tim sliep als baby ( is hij nu natuurlijk ook nog, maar je snapt wel wat ik bedoel..;)) echt heeel erg veel.
    En nu 's morgens 3 kwartier-1 uur, en tussen de middag 1 1/2-2 uur, en dan nog 2 hazeslaapjes rond 16.00 en 18.00 uur.

Als de kleine zelf tevreden is, is het toch goed? ;)

3. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Onze dochter zit vanaf ongeveer 8 mnd op 2 slaapjes (heel soms nog 3)'sochtends en tussen de middag.
    Ik heb het idee dat dat ochtendslaapje er hier voorlopig nog wel in blijft. Ze slaapt nog steeds met gemak 1,5-2 uur in de ochtend en 2-2,5 uur tussen de middag en ze is nu bijna 11mnd!

Zou niet weten wat me overkomt als dat ochtendslaapje er af zou gaan, haha!!

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hier in de ochtend drie kwartier en in de middag 1 1/2 uur.
    Meer kan ik er echt niet van maken...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    @ danielle1982: Hier sliep mijn zoontje als "baby" (haha) ook erg veel: steeds 1 uur wakker, 3 uur slapen. Dit heeft hij heel lang volgehouden! Denk wel tot ca 4 maanden!
    O ja, ik ben ook tevreden. T wordt nu steeds makkelijker om weg te gaan met hem tussen 2 slaapjes door!
    Maar t gaat zo snel nu dat ik me afvraag wat "normaal" is.

@ Seilenna: kan me ook nog niet voorstellen dat t ochtendslaapje eraf gaat, want smorgens na een nacht van 12 uur is hij vaak na 1,5 uur alweer aan het gapen! terwijl als hij dat ochtendslaapje heeft gehad (ook al is het maar 3 kwartier) dan kan hij er weer 3/4 uur tegenaan!

@ sweetlake city: precies hetzelfde dus! Vanaf wanneer is dat al zo bij jullie?

6. mijn dochter slaapt 's ochtends 1 a anderhalf uur. en 's middags meestal twee uurtjes. Nu iedereen bij ons vakantie heeft slaapt ze zo lang uit dat ik in de beginmiddag 1 slaapje heb van twee en een half uur.

7. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    hoi,
    ik weer..

mijn dochter ligt smorgen om 9.00 tot 11.00 op bed
    smiddag van ca. 13.30 tot 15.00

en af en toe nog een uurtje van half 5 tot half 6.
    maar dit laatste uurtje is nog maar af en toe terwijl ze het wel nodig heeft.

19.00 tot 7.00 uur de nacht door.

hmm best veel merk ik hier,.

8. Sweetlakecity

bij ons is dit al vanaf 8 maanden denk ik.
    Soms doet ze er drie van 3 kwartier. Zo handig.....NOT!

9. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Lisa slaapt vanaf 8 maanden (is nu bijna 11) 2 keer - 1,5-2,5 uur 's ochtends en een uurtje 's middags. Maar sinds een week heeft ze al 2 dagen 1 slaapje gemist - een keer middag- en gisteren ochtendslaapje. Ben benieuwd waar we uiteindelijk komen. Met feestdagen wordt het geloof ik drukker en misschien slaapt ze dan weer gewoon 2 keer.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje sliep toen 2 keer op een dag en dat doet ie nog. Hoe lang per keer, dat verschilt per dag. Soms is het maar een half uur (dat is wel extreem kort, vooral voor 's ochtends) soms is het 2 uur. Ik heb ook wel eens gedacht dat hij aan het regelen was, maar eigenlijk doet ie nog steeds hetzelfde.

11. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid slaapt al een paar maanden 2x overdag. Behalve als ze een drukke dag heeft gehad en weinig heeft geslapen (kdv), wil ik haar rond 5 uur/half 6 nog een uurtje op bed leggen.
    Ze slaapt 's nachts het klokje rond en na ongeveer anderhalf uur wakker te zijn geweest, is ze meestal alweer moe. Dan slaapt ze een uurtje of 2-3. 's Middags houdt ze het langer vol. Soms wel tot 's avonds als we ergens zijn. Maar als we gewoon thuis zijn, leg ik haar dan weer op bed en dan slaapt ze weer een uurtje of 2.
    Ze is iig geen ochtendmens, haha.. :)

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ongeveer hetzelfde ritme. Charlotte slaapt gemiddeld van 20-7u, dan van 9-11u en van 15-17u. Is regelmatig hier en daar een half uurtje eerder of korter maar in grote lijnen zijn dit de tijden.
    Het derde slaapje is volgens mij een dikke maand geleden afgeschaft ;)

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik lees dat het eigenlijk vrij normaal is hier!
    Bij mn zoontje ligt het er trouwens ook erg aan waar we zijn. Laatst op vakantie (maar ook op KDV) heeft ie veel meer om te zien en te doen en lijkt het alsof hij niks wil missen. Dan blijft hij vaak langer (gezellig) wakker dan thuis!! Herkenbaar?
    Soms vraag ik me af of ik hem niet meer afleiding of uitdaging moet aanbieden, want dan lijkt hij zich na 2 uur wakker zijn te vervelend en begint hij te jengelen wat ik vertaal naar "moe" en leg ik hem op bed?? Hij gaat dan wel slapen, maar tsja....

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte sliep ook minder op het kdv en haalde dat de dag erop thuis dan weer in. Meer uitdaging, zou ik niet weten. Charlotte vermaakt zich zelf prima, speel ook geregeld met haar maar ze amuseert zich ook goed alleen. Als ik haar in bed leg als ze niet moe is wordt het 1 groot krijsfestijn dus dat is geen succes. Ze gaat dus alleen naar bed als ze moe is, dus begint te gapen, in haar oogjes wrijven en zo. Dan is ze ook zo vertrokken naar dromenland.

15. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Die van mij ging met 10 maanden over naar 1 slaapje. En nu nog steeds. Ze ligt te slapen van 11:00 tot 13:30. Soms slaapt ze zelfs tot half 3.

16. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zoontje slaapt vanaf dat ie een maand of 4 is 2x per dag, nu nog steeds. Tijden zijn verschillend, soms 2x 2 uur, soms 2x een uur of nog korter.
    Nu is het helemaal anders, want hij is ziek :(

17. Sweetlakecity

Als ik in de ochtend iets ga doen en we zijn op visite slaapt ze niet. Dan gaat ze ipv 13.30 al om 12.30 uur slapen na haar boterham.

Hier slaapt ze maar ongeveer 2x 3 kwartier op het kdv.
    Jij dus ook een gezelligheidsdier :p

Ipv moe wil hij misschien niet eten?
    Wat is je schema?
    Als je het hier bekijkt is ze om
    7 uur wakker
    9.30 dus 2 1/2 uur later gaat ze slapen
    rond 10.30 wakker
    13.30 dus 3 uur later gaat ze weer slapen
    15 uur wakker
    en om 19 uur richting bedje en slaapt om 19.30

Vind het best mooi hoe ze t doet.

Wat doet je kindje in huis? Ontdekken, spelen, brabbelen.
    Samen spelen ook?

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons schema is:
    7:30 wakker: 1 boterham + 150+4 melk of op KDV dagen: 180+6+ bambix
    9:30 dus ca 2 uur later: naar bed
    10:30-11uur: wakker: fruit + diksap of thee
    12:30: 1,5 boterham+ 150/5
    14:30 naar bed 3,5/4 uur wakker soms ook eerder naar bed hoor (denk dus niet dat hij dan trek heeft??)
    15:30/16 uur wakker dan tussendoortje met thee
    18 uur avondeten met toetje
    19:30 naar bed

Mn zoontje kan zich best heel goed zelf vermaken en helemaal als er ook andere kindjes zijn/ nieuwe dingen in de buurt etc.
    Samen spelen is ook heel erg leuk en gezellig, maar mama heeft ook nog een huishouden te doen :p
    Ik wissel geregeld zn speelgoed met nieuwe (oude) speeltjes, maar denk dat hij op het KDV of op visite meer aanspraak heeft, echt een gezelligheidsdier dus ;)

19. Sweetlakecity

hier nu een ander slaapritme.
    Maar ben 2 x weggaan. Zal de kou wel wezen.
    9.30-11.00 slapen!! 1 1/2 uur!! HUHU?

13.30 - 14.15 en tot 14.30 laten liggen ik dacht dat ken toch niet?

En nu slaapt ze weer want ik dacht hmmm als jij al om 14.15 wakker bent red jij t niet tot de avond. Dus...ze slaapt nu weer.

SOms...soms...snap ik het ook niet meer he :-s

Deel Deze Pagina