Lauw water helpt ons ook, dus ik denk dat het ook wel voor een baby helpt. Weet het niet zeker hoor, dus ik zou nog even andere antwoorden afwachten Ik zie er in ieder geval geen kwaad in. Wel zou ik dan afgekoeld gekookt water gebruiken (lauw).
zonneloemolie ofzo? en hoe snel duurt het voordat dat werkt? ze had namelijk vrijdag diarree en nu sinds die dag neit meer gepoept, ze wordt steeds wakker met buikpijn.
Nee, je kan het beste olijfolie of sla-olie door de fles doen. Probeer het eens. Wel zou ik, als het te lang duurd voordat ze weer gaat poepen, de huisarts even bellen. Succes!
Wat ook kan helpen is flesvoeding klaarmaken met wat extra water bijv 3 schepjes op 100 water. Wel moet ze dan wel goed de fles leegdrinken.
inderdaad dit werkt vrij snel. toen ik overstapte van borst op fles had alicia ook last van verstopping en had z'n 3 dagen niet gepoept. na een druppel olie in der flesje had ik ineens een luier of 3 tot de nok vol en sindsdien poept ze 1x per dag
Jippie! Twee keer olijf olie erbij in gedaan en ze heeft eindelijk gepoept! Dat werkt snel zeg! heb er een heel ander kind voor terug, ze is weer rustig en ja ze heeft de fles weer leeggedronken! Joepie, Dank jullie wel voor de tips!
Sinaasappelsap (of ander citrusfruit) kun je beter niet geven voor het eerste jaar. Dat is niet goed voor de darmpjes. Die zijn helemaal nog niet eraantoe om dat te verwerken. Dus misschien krijgt de kleine er inderdaad wel ontlasting(diarree) van, maar mogelijk ook darmkrampjes! Ik zou het met extra water of olie proberen? en anders de huisarts om advies vragen..
als ik in mijn eigen groeiboekje kijk dan kreeg ik met drie maanden al verse jus! maar ja tegenwoordig mag dat niet meer! ik heb het dus gisteren twee keer met olijfolie gedaan en dat hielp. Is het dan wel goed om elke dag 1 fles met olie te geven of is dat weer teveel van het goede?
ik deed elke ochtend met de eerste fles een druppel sla olie in haar flesje. en sindsdien heeft ze weer normale ontlasting. heb dat ongeveer 2 weken gedaan.