Hallo Allemaal, Ik twijfel een beetje of ik het wel goed doe met het slapen van onze zoon. Sinds hij groente en fruit krijgt heeft hij het volgende slaap en eetritme. 7-00 uur flesje ongeveer 9 tot 11 uur slapen fruit rond 12.00 uur pap ongeveer half 1 1 uur slapen tot 15.00 uur fles Tussen 17.00 en 18.00 groente en dan rond 19.00 uur slapen tot ongeveer half 9 en dan laatste flesje voor de "nachts" . En hier zit ook de twijfel ik heb het wel eens geprobeerd om alles wat eerder te doen en dan rond 19.00 uur,19.30 uur naar bed. Maar dan wordt hij wakker rond 00.00 uur en wil dan niet meer slapen. Misschien tips als het anders makkelijker is of heeft misschien iemand hetzelfde "probleempje"met slapen, hij heeft dus nog echt 3 slaapjes nodig Graag hoor ik eventuele tips Groetjes Klungel
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat nu je probleem is? dat hij om half 9 zijn laatste flesje krijgt?? onze oudste dochter heeft tot ongeveer 8 a 9 maanden haar laatste flesje rond 10 uur gehad! en ineens was het over en kwam ze steeds vroeger.. mijn jongste dochter heeft al vanaf 2 maand om half 8 haar laatste flesje.. het verschild heel erg per kind en ik denk dat als hij er klaar voor is hij vanzelf steeds eerder voor zijn laatste fles komt en ook vanzelf naar 2 slaapjes gaat..
Is een prima ritme toch? Zou er voorlopig niks aan veranderen als je kindje t er goed op doet. Hier krijgt de jongste ook 'nog steeds' een late fles (rond 22u), als ze daardoor verder prima doorslaapt vind ik het prima.