Hoi Ik heb een vraag over mijn zoontje van 2 weken. Gister was een rare dag en ik vroeg me af of ik het goed heb aangepakt of niet. Mijn zoon krijgt bv op verzoek. Normaal gesproken komt hij zo om de 3 uur. 's nachts kan het wel eens 4 uur zijn. Maar gister wilde hij ineens om de 2 uur eten. Dat heb ik hem dan ook maar gegeven. Hij heeft overdag ook nauwelijks geslapen Vanaf 4 uur 's middags werd hij ineens ontzettend huilerig. Echt ontroostbaar met een enorme zuigbehoefte (hij at zijn speen en vingers er bijna bij op). Dit heeft tot een uur of 9 geduurd. Om kwart voor 8 (avond) heeft hij nog een voeding gehad. Daarna is hij dus om een uur of 9 in slaap gevallen. Ik dus ook, ik was kapot. Tot mijn grote schrik werd ik pas om kwart voor 3 wakker en B sliep gewoon nog! Hij was al 7 uur zonder eten aan het slapen! Toen heb ik hem maar wakker gemaakt en meteen eten gegeven. Maar ik schrok hier wel echt van. Wat moet ik doen als dit nog een keer gebeurt? na de voeding van 2.45 is hij vandaag gekomen om 5.00, 8.15, 11.15, 15.00, 18.30 Wijzig: oh ja en hij wil vandaag en gisteren ook overdag niet in zijn wieg slapen, maar voornamelijk op schoot... Daarnaast heb ik nog een ander vraagje. Hij slaapt nu in de wieg in z'n kleertjes (romper lange mouw, tshirt en broekje) onder een laken en 2 katoenen dekentjes (zo heeft de kraamhulp het geadviseerd. Ons huis is vrij koud (al is de slaapkamertemp meestal rond de 19 gr),met enkel glas. B slaapt altijd met zijn armen boven zijn hoofd waardoor de deken niet verder dan zijn oksels komt. Een stuk van zijn bovenlichaam is dus niet bedekt. Mij lijkt dat wat koud, dus ik zat er aan te denken om hem in een slaapzakje te leggen. Als ik dat zou doen, hoe moet ik hem dan daarin aankleden en wat moet hij dan verder nog over zich heen?
Hoi hoi, Het lijkt een beetje op een regeldag. Er is dan tijdelijk te weinig productie, en de vraag is dan hoger dan het aanbod. Hij gaat dan zelf regelen dat er meer voeding geproduceerd gaat worden, door veel te vragen. Hij wil dan iedere keer maar aangelegd worden, slaap minder goed, en wil wat troost. Allemaal heel normaal dus. Als je er aan toe geeft, dan heb je het eerste weer op peil. Het is niet erg hoor, dat er 6 uur tussen de voeding zit. Ale je voedt op verzoek, en hij plast bij iedere voeding, en is tevreden verder, is er niets aan de hand. Heb je al eens getempd midden in de nacht, om te kijken of hij het koud heeft? Je kunt altijd kiezen voor een slaapzakje, als het een dunne slaapzak is leg er dan één deken over heen met lakentje, en doe een romper zonder mouw en een truitje met lange mouw aan, een normaal broekje, of een pyama. Is het een dikke slaapzak dan hoeft er geen deken meer over heen. Groetjes en succes Adrienne