half 8 naar bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dwezelin26, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 5 maanden en gaat 's avonds rond half negen, negen uur naar bed. Dan heeft ze rond acht uur de laatste fles gehad en gaat ze na een half uurtje naar bed. Nog wel even strijd dan, maar na een paar keer terug voor de speen gaat ze dan toch slapen.

Nou hoor ik overal dat de kindjes om half acht naar bed gaan? Ik krijg haar dan nog niet naar bed (tot nu toe). Sinds kort heeft ze aan 4 flessen genoeg, wellicht dat het tijdstip nog vast moet komen te staan. Ze had wel een ritme met flessen maar dat is nu op de schop gegaan door een sprongetje denk ik. Nu drinkt ze de ene keer na 3 uur, de andere keer na 5 uur pas dus er is niet echt een vaste eindtijd nog. Hoe hebben jullie aangestuurd op bedtijd half acht? De laatste fles vervroegen naar zeven uur en dan naar bed?

Ik ben benieuwd!

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ze "moet" natuurlijk niks. Als de tijd dat ze nu naar bed gaat voor jullie werkt, is het toch prima? Je zal zien dat ze vanzelf wel in een schema terecht komt waarin ze uiteindelijk de fles vroeger gaat drinken en dus ook vroeger naar bed gaat.

Ik weet nog van mijn oudste dat ik altijd zat te puzzelen, maar puntje bij paaltje regelde ze zelf een nieuw schema zeg maar..;)

3. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    hier kwam ik eigenlijk ook "vanzelf" op het schema van 7.30 de eerste fles, en 19.30 de laatste. Om 20.00 ligt hij er bijna altijd wel in!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier ging het ook vanzelf, volgens mij rond de 4 maanden. Toen was hij opeens om half 8 absoluut niet meer te genieten en ging ik hem steeds een kwartiertje eerder op bed leggen. Hij sliep tot hetzelfde tijdstip door en nu ligt hij er om kwart voor 7 in (voorheen was het 8 uur).

Ze moet inderdaad niets, maar ik vind het eigenlijk voor mezelf ook wel fijn dat hij zo vroeg onder de pannen is ;) Manlief en ik hebben zo de hele avond voor onszelf.

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter ging op die leeftijd pas om half tien, tien uur naar bed. Tegen negen uur de laatste fles en dan nog lekker keuvelen met papa en mama. Ik zou niet kijken naar 'wat andere kinderen doen'. Het is veel belangrijker dat jij kijkt naar het ritme van je kind en wat het nodig heeft. En als ze zich daar prettig bij voelt moet je dat gewoon zo laten. Ze past haar ritme vanzelf aan. Onze dochter is nu bijna 14 maanden en gaat tegen acht uur half negen naar bed terwijl er genoeg kinderen zijn die er om zeven uur inliggen. Voordeel is dat mijn dochter ook slaapt tot acht uur half negen :)
    Volg je gevoel en het ritme van je dochter, dan komt het allemaal goed.

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    De eerste maanden zaten wij ook erg te schuiven met de bed tijden.
    Een hele tijd kreeg hij om 20.30 uur de laatste fles, maar vind 19.30 uur een betere bed tijd ook als hij wat ouder is.
    De eerste tijd wilde hij niet voor 21.00 uur slapen, maar dat gaat nu gelukkig goed.
    Nu komt het eigenlijk altijd tussen 19.00 uur en 19.30 uur uit.

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    deed mijn dochter toen ze zo jong was ook nog niet dat is pas iets van toen ze n maand of 10 was dat ze elke avond netjes tussen 7 en 8 in bed ligt en dan ook doorslaapt tot s'ochtends 7 a 8 uur

8. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    oké. Tis ook niet dat ze móet van mij, ik ben nooit zo bezig met wat anderen doen maar het was meer dat het wel een wens van mezelf was/is en benieuwd ben naar hoe die andere moeders dat doen haha.

Maar... het lijkt erop, gezien de gemiddelde reacties, dat het "vanzelf" gaat. De rest is eigenlijk ook vanzelf gegaan ja, als ik er eens goed over nadenk. Dit komt ook vast vanzelf. Ze slaapt overigens heerlijk tot een uurtje of acht, soms half negen in de ochtend als ik niet hoef te werken dus je hoort mij niet klagen :D

Ik merk wel dat ze nu 's avonds eerder moe is, zo rond half acht begint ze wel moe te worden maar zitten we eigenlijk te 'wachten' op haar laatste fles. Nu bijvoorbeeld is ze net op het boxkleed in slaap gevallen (18.30 uur) maar moet ze nog "even wachten" met naar bed gaan tot de laatste fles rond achten... tja, da's ff lastig nu want als ik haar nu op bed leg wordt ze onrustig en huilerig omdat ze door heeft dat ze dan geen fles meer krijgt en als ik haar nu de fles geef, houdt ze het waarschijnlijk niet vol tot morgenvroeg 8 uur. Is toch ff kijken hoe het allemaal gaat lopen. Ze is echt bezig nu een nieuw ritme te creeeren, dat merken we aan alles.

Ze zal het zelf wel regelen hihi.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Weet je dat wel zeker? ;) Want je zou niet de eerste zijn die zich daarin vergist. Daarbij, is het echt zo'n ramp als ze een uurtje eerder wakker zou worden? Naja, ik ben in ieder geval niet beter gewend en vind uitslapen tot 7 uur heerlijk (aangezien het ook vaak 6.15 is). ;) Wat hij trouwens dus ook al deed toen hij een uur later op bed lag (om 7 uur of eerder wakker worden), dus dat is juist niet veranderd.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

dit is ons schematje..dat maddox eingelijk zelf gemaakt heeft

sochtends rond 7-half 8 wordt hij wakker. krijgt een flesje wilt spelen rond 11 uur ongeveer krijgt hij nog een flesje en om 11.30 ligt hij knock out in zn bedje tot 15-16.00

als hij wakker is krijgt hij nog een flesje en niet veel langer daarna een half potje aardappel met worteltjes. soms gaan we dan nog even samen boodschappen halen als het weer het toelaat en anders blijven we thuis spelen.
    rond 17.00 valt hij weer in slaap tot 18.00

om 18.00 gaat hij in bad en kijgt dan een massage. nog een flesje nog even in de box met elmo en cookiemonster praten om 19.00 half 8 krijgt hij nog een fles (niet een volle 165 cc)
    en valt dan zelf weer lekker in slaap tot de volgende ochtend 07.00 zo gaat het elke dag.

ik ben niet zo van het precies om de zoveel uur een flesje. honger is honger en dan krijg je eten. ben je moe dan ga je slapen maakt mij niet uit hoelaat het dan is en ik maak hem niet wakker voor een flesje en hou hem er ook niet wakker voor.
    we hebben hem daar heel vrij in gelaten en hij doet het goed.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ow nog even vergeten..tussendoor krijgt hij ook nog diksap wat fruit en een flesje.

12. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Dat schema herken ik wel. Wij hebben ook nooit op tijd gevoed. Niet met de borst en niet met de fles. Die acht uur laatste fles is eigenlijk het enige "vaste" wat de laatste week is ontstaan. Daarvoor was het tussen acht en half tien. Ik vind dus ook honger is eten en moe is slapen waardoor we hier meestal (de laatste tijd nu) uitkomen op:

8.00 uur eerste fles, samen spelen, zelf in de box,
    9.30 uur hazeslaapje tot 10.00/10.15 uur daarna spelen en bij mama
    11.30 uur tweede fles en daarna valt ze direct (of rond 12.00uur) in
    slaap tot 15.00/16.00 uur
    15.00/16.00 uur derde fles; de rest van de middag is ze wakker met soms nog een half uurtje slapen in de box dus we gaan spelen, wandelen, naar de winkel, op bezoek, eten koken noem maar op en dan krijgt ze rond
    19.30/20.00 uur vierde en laatste fles met Orthiflor (voor haar darmen) en dan na de fles en uitbuiken op de bank naar bed rond 20.30/21.00 uur

Dit is een beetje (met hier en daar natuurlijk een half uur of uur verschil behalve aan het eind). Alle weken hiervoor had ze hele stipte tijden zelf, je kon er de klok op gelijk zetten. Nu is het meer zoals het komt. Komt ook omdat ze sinds een paar dagen dus écht op vier flessen zit. Hiervoor was het een tussenfase zeg maar, dan 5, dan 6, dan 4 flessen. Nu gaat het prima. Ik pas me aan aan haar ritme tot nu toe.

13. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    oh ja, bij mij ook ja. In de avond rond 19.00/19.30 uur krijgt ze ook een half potje groenten en dan daarna de laatste fles.

14. Ik heb zo te zien erg geluk gehad met mijn dochter. Vanaf 2 weken na de geboorte ging ze rond 8 uur naar bed en werd de volgende dag om 8 uur wakker.

Nu gaat ze tussen 6 en 7 naar bed, soms iets later.
    En word volgende dag rond half 8 wakker. Maar soms ook wat later. Nu is ze 8,5 maand oud.

Ieder zijn ritme, en daarbij, als half 9 naar bed voor jullie goed werkt. Waarom veranderen?

15. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid gaat meestal op z'n vroegst om 20.30 naar bed. Als ze ziekjes is wat eerder. Maar ze houdt het ook makkelijk vol tot half 10 hoor. Het is echt een avondkind. En wij vinden dat eigenlijk wel makkelijk. Kunnen we nog ergens heen 's avonds. En mijn vriend heeft om de week late dienst op het werk en is dan pas rond half 8 thuis. Ziet hij onze meid ook nog even!

16. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Sem is 4,5 maand en zijn schema ziet er ongeveer zo uit:

08.00 fles (afgekolfde bv)
    09.30 een hazeslaapje van ong. 45 minuten
    10.30 vers fruithapje
    11.30 fles (afgekolfde bv)
    12.00 slapen tot 15.00
    15.30 fles (afgekolfde bv)
    17.00 groentehapje
    18.00 fles (afgekolfde bv)
    en dan tussen 18.30 en 19.00 naar bed
    23.00 laatse fles afgekolfde bv en dan begint alles weer van voren af aan :D

Deel Deze Pagina