ineens weer bloeden/vloeien?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door happyglow, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik ben 23 September bevallen, ruim 3 weken terug dus. Nu is het na de bevalling mis gegaan ivm teveel bloedverlies en heb ik een nacht aan het infuus gelegen met weeenopwekkers zodat mijn baarmoeder sneller zou krimpen. In de kraamweek lag mijn baarmoeder al op -7 en het bloeden/vloeien was in het begin van de 2e week al gestopt.

    Echter kreeg ik toen last van hele nare stinkende afscheiding en bleek dit een bacteriële ontsteking te zijn (had niets met mijn baarmoeder te maken.) Toen de Gyn hier onderzoek naar deed vroeg ik haar of ik weer in bad mocht aangezien het vloeien al gestopt is. Normaal staat hier 6 weken voor dat weet ik maar het bloeden was al gestopt en ze hebben daar met een echo e.d. mijn hele baarmoeder onderzocht omdat ze eerst dachten dat ik een baarmoederontsteking had. De Gyn zegt dat ze geen reden zag waarom dit niet kon. Ik had al ruim een week geen bloedverlies meer en deze ontsteking had niets met mijn baarmoeder te maken en het bad was dan ook niet schadelijk voor deze ontsteking.

    Ik lekker in bad, eindelijk! Had het zo vaak enorm koud ivm het vele bloedverlies en laag ijzergehalte wat ik heb dat ik er zo naar verlangd had!!

    Echter begin ik nu sinds 2 dagen weer te bloeden, het lijkt wel alsof ik ineens heftig ongesteld geworden ben. Ik geef borstvoeding en het lijkt me dat ik niet zo snel ongesteld kan worden. Kan ik na 2weken GEEN bloedverlies te hebben, weer ineens gaan vloeien...? Ik ben uit schrik niet meer in bad geweest en ben bang dat ik toch te snel gebadderd heb...

    Ik heb overigens geen sop o.i.d. in bad gedaan en heb mezelf alleen onder de douche gewassen na afloop. Heb keurig het bad schoongemaakt voor ik erin ging met alleen heet water en geen schoonmaakmiddelen... Snap er niets van.

    Voel me trouwens ook prima nog, heb geen buikpijn ofzo heb nergens last van behalve het spontane bloeden weer.
     
  2. Inneminne

    Inneminne Bekend lid

    24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Hoi !

    Toen ik mijn gyn vertelde dat ik ongeveer maandje na de bevalling al terug mijn maandstonden had, keek hij nogal raar op. Hij zei dat de 1e menstruatie na de bevalling vrij hevig kan zijn... en dat was bij mij dus niet het geval.
    Toen we met de echo een controle deden, zag hij wel al rijpende follikels en gaf hij toe dat ik ook één van die weinigen ben die toch snel terug haar maandstonden heeft, ondanks de borstvoeding. Dus het kan best ! Al had ik wel gehoopt dat ze nog enige tijd zouden uitblijven.
    Als je er niet gerust in bent, maak een afspraak hé !
    Succes!
     
  3. esje1981

    esje1981 Fanatiek lid

    28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Ik heb het vorig jaar bij mijn zoontje ook gehad op precies dag 28 na de bevalling begon ik weer te vloeien maar dat werd echt zoveel dat ik gelijk de vk heb gebeld en die stuurde mij gelijk door naar de gyn voor een echo er bleek nog een placenta restje te zitten wat los aan het komen was, maar dit was wel gelijk mijn 1 ste menstruatie alleen heftiger dus.
    en ook nu weer bij mijn dochter begon ik op dag 28 weer te vloeien, en dit was echt een gewone menstruatie wel meer maar goed op te vangen, en nu is het gelukkig gestopt met vloeien. dus het kan wel hoor. maar als je het niet vertrouwd zou ik wel echt even bellen. succes en geniet lekker van je kraamtijd
     
  4. happyglow

    happyglow Fanatiek lid

    18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dank je wel, dan zal het toch mijn menstruatie zijn denk ik. Placentaresten zitten er namelijk niet want dat is grondig onderzocht. Alles zag er prima uit weer.
     
  5. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Toen mijn vloeien was gestopt ( vrij snel,ik denk door de borstvoeding) lag ik een week daana s nachts in een bed met bloed en idd een paar dagen flink gevloeid.... Had ook veel weg van menstruatie. 8 weken na bevalling was ik duidelijk echt ongesteld met alle 'klachtjes'
    Maar die keer wakker worden in dat bed met bloed was denk ook de menstruatie
     
  6. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    en dan nog zou ik zeggen toch even na laten kijken...
    ik ken ook iemand waarbij placenta zelfs operatief was verwijderd, en echo op echo en steeds bleek er toch weer nog een stukje te zitten, terwijl ze dit al die keren al gecontroleerd hadden en ze steeds zeiden dat ze "schoon" was.

    nou had de vk bij mij wel gezegd dat het best eens kon zijn dat je een paar dagen niet vloeide en dan ineens wel, en bijvoorbeeld ook wat je wat actiever bent dat je dan wat meer kon vloeien, maar 2 weken ertussen lijkt me dan weer erg lang.
    dus eigenlijk heb je helemaal niks aan me :D
     
  7. Charise

    Charise VIP lid

    9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ben ook 23 september bevallen, was gestopt met vloeien vorige week. Heel af en toe nog wat afscheiding met een vleugje oud bloed. Niet noemenswaardig.
    Maar nu sinds eergister ook ineens helderrood bloedverlies met stolsels. Lijkt net een menstruatie. Maar geef ook volledig BV en heb PCOS, dus zou het heel bijzonder vinden als het wel zo is.
    Voel me ook niet zo fit dus ga toch morgen even overleggen met VK.
     

Deel Deze Pagina