ineens weer bloedverlies na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door nanni1996, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Vorige week vrijdag ben ik na een zwangerschap van 12 gecurateerd nadat ons kindje met 9 weken gestopt was met groeien.
    Ik heb daarna tot zondag bloed verloren en daarna niks meer. Afgelopen woensdag begon het bloeden weer te komen, en het lijkt op een menstruatie ook qua hoeveelheid bloed.. Nou ja ik denk het, want ik vloei normaal maar 2-3 dagen sinds ik aan de pil ben, dus niet echt vergelijkings materiaal..

Ik vloei nu nog steeds is dat normaal? Ik heb geen buikpijn oid.

Toevallig belde de verloskundige afgelopen donderdag op en die zei zolang ik geen krampen heb en geen koort krijg dit dan toch al me 1e ongi is. Die woensdag ochtend trouwens een zwangerschapstest gedaan en deze was al bijna negatief..

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jemig, wat ellendig voor je. Dit is echt niet je eerste ongi hoor, je vk was een beetje in de war. Die kun je echt pas na 4 tot 6 weken verwachten na de curettage. Het bloed dat je voor die tijd verliest heeft met de curettage te maken. Heb je gekeken of je verhoging of koorts hebt? Hou dat even goed in de gaten. Is je temp hoger dan 38 bel dan het ziekenhuis. Het bloeden zou ook moeten gaan afnemen en mag zeker niet meer worden. Wordt het niet minder, bel dan ook het ziekenhuis. En staat er een controle-echo gepland? Dat zou namelijk wel moeten. Heel soms blijven er toch kleine restjes achter die voor dat bloedverlies zorgen.

Sterkte!

Suus

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    ik heb totaal geen koorts.. voel me ook gewoon prima..
    het werd eerst erger, maar lijkt nu wel wat af te nemen weer.. controle echo is pas half juni.. tijdens de curretage hebben ze nog wel gekeken of ik schoon was, en ze zei van wel..

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Helaas kunnen ze dat meteen na de curettage niet goed beoordelen. Dat zie je pas goed een tijdje erna, omdat de baarmoeder dan weer rustig is. Hou dat bloedverlies gewoon in de gaten. Als het weer meer wordt moet je echt de gyn bellen. Sterkte!

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    ja ik hou het ook goed in de gaten!
    het lijkt vandaag wat minder te zijn gelukkig!
    als het morgen nog hefig is bel ik ff naar de gyn ;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had het ook, een week na de curettage. Gebeld en ze wilden me voor alle zekerheid toch zien, (ik ben bij de miskraam half leeggebloed en desondanks was een paar dagen later toch een curettage nodig: direct na de MK konden ze idd niet zien of alles schoon was).
    Hier bleek het toch nog wat restjes te zijn die er nog uit moesten. Curettage had wel het grootste deel weggehaald, maar niet alles, dus dat kwam er toen spontaan nog uit.
    Is idd niet je eerste menstruatie, want een menstruatie veronderstelt een eisprong en het afvloeien van dat eitje.

In de gaten houden dat je geen koorts krijgt, zodra dat wel gebeurt even bellen, want kan duiden op een baarmoederontsteking en die moet behandeld worden.

7. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik heb hier nog steeds tussen tijdse bloedingen. Vandaag weer 1 en ben alweer ongie geweest vorige week. Ik snap helemaal niks van mijn lichaam. volgens mij hoort het er een beetje bij

8. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    vloeien lijkt nu ineens weer helemaal weg gelukkig!
    ik hou het ff goed de gaten, maar denk dat dit een soort nabloeding was..

9. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven.

Ik heb woensdag 8 juni jl. een curretage gehad, na 10 wkn zwangerschap. na de curretage niet gevloeid alleen beetje krampen gehad. Vandaag 6 dagen na curretage begin ik ineens heel erg te vloeien, ik vind dit heel erg veel omdat mijn menstruaties meestal niet veel waren vandaar. Maar het is nog geen maandverbandje vol na 1 uur.

Is het normaal dat je na een week ook kan gaan bloeden en mensen die hier ervaring mee hebben hoe lang duurde het en hoelang mag het duren ?

Hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Sjors

10. raspberry

Ja, bij een curettage wordt niet alles weggehaald doorgaans, omdat dan je baarmoederslijmvlies beschadigd zou raken. Dus op zich normaal als je nog weer bloedingen krijgt.
    Als je echter koorts erbij krijgt, moet je wel even je gyn bellen, want dan zou je een baarmoederontsteking kunnen hebben.
    Hoe lang het mag duren, dat is eigenlijk nogal verschillend. Zolang je maar geen koorts krijgt, dat is het belangrijkste!

11. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hoi Rozemarijke,

Bedankt voor je antwoord, gelukkig is het vandaag al een heel stuk minder, was dus maar 1 dagje echt veel.
    Ik hoop dat het snel weg is :) en dat ik geen koorts krijg.

Ik zie dat jij ook een ma hebt gehad...met 14 weken...pff wat erg zeg. Dit is mijn tweede keer achter elkaar in een half jaar dat het niet goed gaat maar allemaal wel voor 10 weken bekend...
    Veel succes en sterkte !

Groetjes

12. raspberry

Ja, we kwamen er wel bij 12 weken achter, leeg vruchtzakje. Maar dat is emotioneel niet anders dan een echte miskraam, denk ik. Je moet toch afscheid nemen van al je verwachtingen en nieuwe dromen voor een nieuw kindje dan weer.
    Fijn dat het weer afzakt allemaal, komt wel goed, je temp idd in de gaten houden, (ook niet te zenuwachtig mee doen hoor, als je je gewoon goed voelt, zit je temp doorgaans ook wel goed).
    En thanks :)

Deel Deze Pagina