(poep)zindelijk maken (3j2mnd)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1981Mama, 20 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,

Mijn zoontje is al heel lang te porren voor plassen op een potje of de wc. Maar poepen is een grote verrassing.

Maar hij moet het toch wel kunnen inmiddels?

Is het erg sadistisch om een ingepakt cadeautje op tafel te zetten en te zeggen dat hij het mag hebben als hij op de wc poept?

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Werkte bij mijn zoon uiteindelijk wel. Hij hield het op als hij geen luier aan had en weigerde op de wc te poepen. Op een gegeven moment op de wc gezet met cadeau en gezegd dat hij tijdens het poepen mocht openmaken. Hij had er al zo lang naar lopen staren (stond op de kast) dat hij er echt wel voor over te halen was. 3j10m was hij, nooit meer een luier aan gehad en ook nooit ongelukjes gehad.

Dochter is sinds de zomer zindelijk, met 3,5 jaar. Al vaker pogingen gedaan maar telkens wanneer ze ging logeren werd dat te niet gedaan door grootouders die luiers makkelijker vonden, en als dochter een luier draagt doet ze daar haar behoefte uit gemakszucht.
    Zij was over te halen met marshmallows. Elke dag 1 als ze op de wc poepte. Maar na 4 maanden eist ze die marshmallow nog steeds. Krijgt ze niet altijd hoor!

1981Mama vindt dit leuk.
  3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Heb er toevallig pas geleden een topic over geopend omdat mijn dochter niet poepte. Ze hield het zolang op dat ze buikpijn had. Ook in de luier wou ze niet poepen.
    Uiteindelijk heeft ze na 2 dagen buikpijn toch op de wc gepoept.
    En gister is ze helemaal zelf naar de wc gegaan om te poepen. Er zit gelukkig schot in nu.

Dat van het cadeau kan je proberen. Zolang het leuk blijft kan het geen kwaad denk ik.

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Heedt bij S uiteindelijk wel zo gewerkt. Hij wilde het steeds niet, was al goed plaszindelijk, maar poepen op de wc zou hij 'morgen' gaan doen. Tot ik hem een keer vroeg of hij na het plassen een scheetje kon maken en er toen een poepje kwam. Nu vindt hij het niet meer erg(

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gebruiken jullie overigens een wc verkleinen of gewoon op de grote bril?

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Hier op de gewone wc bril, maar dat komt omdat bij de oudste de fysio mee keek naar zijn houding en zij constateerde dat hij een poep houding heeft als zijn billen echt in de wc hangen. De jongste gaat daardoor ook gewoon zo.

7. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Mijn zoontje was 3jr & 8mnd toen hij begon met zindelijk worden. Het moest nu echt gebeuren.. want hij gaat in januari naar school.

Heb zn luier afgedaan was binnen 4 dagen plas zindelijk (met sticker beloning..)
    Daarna ook luier afgelaten voor poep.. ja je hebt dan even werk met verschonen en niet het fijnste werk... maar na drie dagen had hij zoiets “ja dit moet ook op de wc...” en ook hierbij een volle stickerkaart een cadeau! (Ook poep zindelijk binnen 5 dagen.. dit was wel inclusief de drie dagen dat hij het in zn broek deed...)

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wat trek je de peuter dan aan ipv luier? Alleen boxershortje?

Ik zou geneigd zijn om speciaal model ballenknijper aan te schaffen dan loopt t niet direct naar beneden

9. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Ja gewoon boxershortje! Want wanneer hij had gepoept gaf hij wel netjes aan dat ie dat had gedaan... hij ging dus niet ergens verder spelen zonder het te zeggen. Zodat het overal en nergens zat haha

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb mijn zoon zelf een zak snoep laten scheppen. Na een plasje op het potje mocht hij een snoepje uitzoeken én een sticker plakken. Had hele grote foamstickers gekocht bij de Hema. Met twee dagen was het gepiept. Voor poepen twee weken later hetzelfde toegepast en hij heeft nooit meer in z'n broek gepoept.

Als hij nu al wel plas zindelijk is, gebruik je dan nog geen normaal ondergoed?

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hier hetzelfde, dochter 3j2m plast wel op de wc, maar poepen schijnt ze nog niet te voelen? Voordat ze moet tenminste. Ze zegt dan ineens: mama ik moet plassen, mn onderbroek is nat! En dan heeft ze dus gepoept. Want plassen doet ze niet in de onderbroek.
    Hier wel al een beloning tegenover gezet: we gaan naar een trampoline-park, want ze is gek van trampoline springen. Maar tot nu toe niet het gewenste resultaat.
    En helaas dus wel 3 keer per dag nog een poepbroek..:confused:

Deel Deze Pagina