Hoera.... gisteren hebben we ontdekt dat ik zwanger ben van onze tweede. Ik geef nog steeds bv aan mijn dochtertje. Maar alleen in de avond voor het slapen gaan. Gevoelsmatig heb ik het idee dat ik daar nu ook beter mee kan stoppen, omdat ik toch wil dat mijn lijf in op en top conditie is voor de komende zwangerschap. Nu heb ik wat vraagjes: Is dat idee ook waar? Is het beter om nu te stoppen of kan ik nog wel een tijdje door gaan met alleen die avondvoeding? Ik merk namelijk dat ik een beetje moeite heb om deze periode af te sluiten. Komt jullie dit bekent voor? Wanneer je zwanger bent, is de melk dan nog wel van goede kwaliteit (dit vraag ik me af i.v.m. bakken vol hormonen in je lijf) En hoe stop ik? Begin ik met een weekje om de avond en dan steeds vaker niet. Of kan ik nu gewoon in een keer stoppen? Ik merk gewoon echt dat ik er bijna emotioneel van wordt. Vanavond zei ik tegen mijn dochtertje dat dit waarschijnlijk een van de laatste keren gaat worden, en dat brak me hart toen ik het uitsprak. Ik voel me zo'n muts daarin Maar het is echt een eind van een tijdperk.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Is niet gek hoor, je mag er best even mee mutsen! In principe kun je gewoon doorgaan met voeden, je melk zal misschien wel wat teruglopen. Verder weet ik er niet veel vanaf behalve dat je i.p. je hele zwangerschap kunt voeden en dat dan mooi je productie op gang is voor je tweede, maar of dat ideaal is en of het in stand blijft met 1x daags voeden weet ik allemaal niet. Wilde je iig feliciteren!
Heb geen antwoord op je vragen, (hoop hier eerlijk gezegd toch ver voor een tweede zwangerschap wel volledig afgebouwd te hebben, maar da's een ander verhaal ). Maar wou je wel even feliciteren! Leuk zeg!
Mijn zoontje stopte plots en begon met ruim 9 maanden spontaan te weigeren. Ik bleek toen zwanger van zijn broertje. Door de zwangerschap kreeg de melk een andere smaak en onze kleine heer weigerde pertinent. Volgens de LK heeft een zwangerschap geen invloed op de kwaliteit van de melk. Als je verder goed voor je zelf zorgt dan heeft het voeden geen invloed op de zwangerschap.
Hier Idem. Ik wist dat ik zwanger was toen ons meisje ongeveer 6 maanden was, maar toen ze 8,5/9 maanden was weigerde ze ook ineens de borst. Ik ben binnen 2 weken van 5 naar 1 voeding gegaan, en nu drinkt ze om de dag in de ochtend een beetje maar niet echt veel. Dus hier is de bv helaas ten einde. Maar als je kindje die avondvoeding gewoon wil, dan kan je die gewoon blijven geven, net zolang als jij wilt (zelfs als de 2de beeb er is).
als eerste gefeliciteerd! En ja, je kunt gewoon doorgaan met voeden. Het kan zoals al gezegd wel zo zijn dat je ukkie t dadelijk niet meer wil. Dan kun je eventueel als je last krijgt van stuwing de druk eraf kolven. Of als je zelf wilt stoppen haar steeds korter laten drinken per keer. suc6 ermee en een fijne zwangerschap.
Gefeliciteerd! Je kunt gewoon doorgaan met voeden hoor, je lichaam geeft altijd de voorrang aan het kindje IN de buik, die komt echt niets tekort. Als je borstvoeding geeft is je lichaam so wie so in topconditie, dus om die reden hoef je echt niet te stoppen. Je melk blijft van prima kwaliteit, en je melk blijt gewoon belangrijk voor je dochter. Zelf heb ik de hele zwangerschap doorgevoed aan de oudste. Die had het ook gewoon nog nodig, en na de geboorte heb ik ook nog een tijd getandemd (dus 2 kinderen aan de borst). Dat heeft in ons gezin er voor gezorgd dat de oudste weinig last had van jalouzie t.o.v. de baby (hij hoefde zijn plaats niet af te staan, maar hoefde alleen maar te delen), en juist voor hem gaf de bv ook echt de bevestiging. Verder was het ERG prettig dat hij in de kraamweek de stuwing kon wegdrinken!