Help! Sinds iets meer dan 3 weken geleden zijn wij begonnen met johannesbroodpitmeel in de flesvoeding (friso hypoallergeen) te doen i.v.m. spugen. Dat werkt helemaal prima, alleen heeft ze nu enorm last van darmkrampjes en het lijkt alleen maar erger te worden. Vandaag heeft ze bijna heel de dag gehuild van de pijn. De twijfels beginnen toe te slaan... Wat zouden jullie doen?
Als je nutriton gebruikt; overstappen naar pure jbpm (heet Tammi) Nutriton bevat voor 30% jbpm, overige 70% zijn toevoegingen. De toevoegingen zorgen voor krampen, diarree of verstopping. En anders is de vraag kan het geen kea zijn, omdat je h.a. geeft?
Hi Silcl, Onze dochter had/heeft precies hetzelfde. Ook zij krijgt Friso H.A. met Johannes broodpitmeel. De eerste weken had ze ook heel veel darmkrampen, maar wij merken nu dat het minder wordt. Wel is haar ontlasting van heel dik veranderd naar heel dun, bijna diarree. Heeft jullie kindje dit ook? Ik ben sowieso van plan om as. woensdag bij het cb na te vragen of deze ontlasting normaal is. Zo ja, dan gaan wij door met de Johannesbroodpitmeel. Ik zou als ik jou was ook gewoon doorgaan. De darmpjes moeten nog wennen en als je nu stopt, moeten de darmpjes hier ook weer aan wennen! Wel erg he om je kindje met zoveel pijn te zien
Oke.. Het kan de reflux zijn, weet je wat de leefregels daar van zijn? En welke evt andere klachten zijn er?
Een baby hoort geen pijn of ongemak te hebben van jbpm. Als dat zo is moet je stoppen! Darmen hebben veel meer te voorduren als je na 3 weken door blijft gaan dan dat je stopt. Pijn is niet goed en niet nodig. Cb heeft geen goede medische kennis. Als een kindje last van reflux heeft en niet voldoende baat heeft bij jbpm met de leefregels is het verstandig langs de huisarts te gaan. Ha kan medicatie voorschrijven die noodzakelijk kunnen zijn!
We hebben eigenlijk geen andere klachten. HA flesvoeding is ons aangeraden, omdat allergien veel voorkomen bij ons. Afgelopen donderdag bij CB geweest en die gaven aan dat we ook over konden stappen naar de flesvoeding Omneo, maar dan ben ik weer bang dat ze daar niet tegen kan i.v.m. de allergiekans. Toch maar morgen de huisarts bellen morgen? Het is zo zielig! Mijn vriend loopt al een uur rond en niks helpt.
Stop eens met de jbpm, kijk wat er dan gebeurd. Enkele kindjes kunnen simpelweg niet tegen jbpm. Blijft het huilen of word het erger, ga dan naar je ha. De piek betreft huilen ligt rond de 6 weken.
Heb vandaag alle voedingen zonder jbpm gegeven, maar helaas is daarvoor het spugen weer terug gekomen. Morgen toch maar even huisarts bellen.
Spugen opzich hoeft het probleem niet te zijn. Het is vervelend voor jou (extra was) maar als ze er geen last van heeft is geen probleem. Pas als ze pijn erdoor heeft is het verstandig om langs ha te gaan.