Beste verloskundigen.. 17 december ben ik bevallen van ons zoontje. Enkele dagen eerder was het hartje niet meer hoorbaar en is met een echo gebleken dat hij niet meer leefde.. Ik ben toen ingeleid met cytotec en na 7 uurtjes is ons zoontje geboren. Ik ben in de week erna nog enkele keren een stukje placenta verloren en daarna werd het bloeden minder.. bijna 2 weken terug is bij een controle echo geen restweefsel meer gevonden en bleek nabehandeling gelukkig niet nodig. Alleen... ik verlies nu nog steeds bruin en af en toe een stolsel waarna het weer eventjes helderrood bloedt..:x Ik weet dat het tot 6 weken kan duren, maar mijn brandende vragen zijn: - Komt nu ook mijn cyclus nog niet op gang?? - Mag ik wel weer vrijen inmiddels?? Zwangerschapstest is weer negatief, ovu test nog negatief maar mijn temp is wel weer mooi laag.. Hoop dat u mij dit kunt vertelen.. Alvast bedankt! Leonieke
Hallo Leonieke. Gecondoleerd met het overlijden van Pim. De hormonen van de zwangerschap nemen langzaam af en de hormonen van de menstruele cyclus nemen weer toe. Ondanks dat je nog bloedverlies hebt, komt de menstruele cyclus dus weer op gang. Er is i.p geen reden om geen gemeenschap te hebben maar uit hygiënisch oogpunt is het beter om te wachten totdat het bloedverlies helemaal over is. Groetjes Ineke.