Hoi Hebben jullie, naast zonnebrandcreme, tips en vooral ervaringen met UV bescherming voor baby's? Denk aan: -Wel of geen zonnebril? -Een zonnehoedje, zijn die per definitie al UV werend of moet ik dan een speciaal UV hoedje hebben...? Dat staat er niet altijd specifiek bij... -UVzwemkleding. Hoe ik het nu voor me zie is dat mn baby straks helemaal ingepakt op het strand een UV pak aanheeft, een zonnebril opheeft, een zonnehoedje op en de overige lichaamsdelen wit zijn van de minerale zonnebrandcreme Maar serieus... Dat ben ik volgens mij echt van plan, maar heb dat nog nooit gezien op het strand... En vind het ook een beetje zielig. Het lijkt me allemaal niet lekker zitten en niet vrij bewegen zegmaar. En dan ook nog ieder uur die stroeve zonnebrandcreme op haar gezicht uitvegen Ideeën? Ervaringen? En, welke merken van UV hoedjes, pakjes en brilletjes zijn goed? Liefs.
Ik doe het precies zoals jij beschrijft — aangepast aan het weer en de locatie. Maar ik heb zonnebrand, -bril, -hoed en UV zwemkleding. En natuurlijk parasolletjes en strandtentjes enzo. Die zwemkleding heb ik zelfs dubbel, want na het water kan het nog best koud zijn met natte kleding aan. Zeker in de schaduw. Dus dan wissel ik het truitje (en zo nodig ook de broek). Het merk is denk ik niet super relevant. Als je het gewoon in europa koopt, staat er niet zomaar op dat het UV kleding is (want verplichte kwaliteits keurmerken). Ik zou het niet op ali-express kopen. Heerlijk om na te kunnen denken over de zomer!!
Hier altijd zonnebril en uv pakjes daarnaast ook zonnehoedje/petje. Zoon 5 draagt ook nog vaak een uv shirt bij zwemmen. Scheelt een hoop smeren
Haha, nou daarom neem ik de baby ook nog liever niet mee naar het strand en ga ik nu alleen met peuter Maar ik doe inderdaad een uv-pakje aan, smeer voeten, handen en gezicht in, en doe een zonnehoedje op, die ook z'n nek bedekt, en dan nog zo veel mogelijk in de schaduw. Peuter doe ik ook een uv-shirtje aan in de tuin als het warm is, scheelt zoveel met insmeren. De Decathlon heeft heel betaalbare dingen. Zonnebril is wel goed voor de ogen, maar ik vind dat echt heel onhandige dingen bij babies...
Misschien een domme vraag, maar moet je onder het pakje alsnog insmeren? Ik denk dat het antwoord 'nee' is haha, maar wil het graag zeker weten.
Nee hoeft niet maar zou wel rond de randjes iets insmeren als het dan iets verschuift is die huid wel gewoon ingesmeerd
Mijn dochter had vorig jaar zomer uv pakje van de hema ideaal! Ze kreeg het minder koud in het water. Eerst van top tot teen ingesmeerd, zwemluier en pakje aan. Plus zonnehoedje met touwtjes. Geen 1 keer verbrand! ik smeerde tussendoor hooguit nog 1 keer haar gezichtje en onder benen/armen in
Mijn dochter en zoon dragen op het strand een uv pakje van de Lidl. N draagt altijd een pet (zodra de uit bed komt tot ie naar bed gaat) De jongste krijgt een zonnehoedje en zonnebril op. C wilt nog wel eens een pet op doen maar die draagt sowieso een zonnebril.