Hoe doen jullie dit? De avond tevoren ontdooien in de koelkast lijkt mij. En dan kook je water, dat doe je in een mok/glas en daar laat je het flesje met moedermelk in drijven? Hoe lang duurt het dan voor het op temperatuur is? Mijn zoontje moet eigenlijk de gekolfde melk op de oppasdagen gaan opdrinken (krijgt nu kunstvoeding) maar de gekolfde melk moet ook gebruikt worden. Ik heb een flesopwarmer maar die is niet heel handig en bovendien moet ik zó veel meeslepen met 2 kinderen naar de oppas, dat au bain marie opwarmen mij veel gemakkelijker lijkt voor de opa's/oma's. Wie doet dit nog meer en hoe? Hoe lang duurt het dan ongeveer voor de melk warm(genoeg) is? Mijn flesjes zijn allemaal gevuld met 100 - 140 cc
Bij ons geeft de papa soms 's avonds een flesje moedermelk dat ik eerder die dag heb afgekolfd. Mijn melk moet dus niet ontdooit worden maar komt uit de ijskast, waarschijnlijk maakt dat wel verschil. Wij laten het flesje samen met koud water traag opwarmen en roeren het flesje tussendoor (niet schudden) zodat er geen warmteplekken kunnen zijn. Dat kan soms wel zo'n +- 6 minuutjes duren. De melk is nooit heel heet maar juist op "kamertemperatuur" zo. Groetjes