Mijn zoontje van 10 weken (4,5 kg) is de laatste 2 weken wat van slag met de voedingen. Een paar weken dronk hij 6 flessen van 165 cc. (hij had steeds zo'n honger en omdat hij nog zo klein is gaf ik het hem ook, ik kolfde toen ook nog bv af). Nu krijgt hij deze niet meer leeg. 1x per dag nog wel, maar voor de rest drinkt hij nu 100-120 cc per fles. Ook wil hij nu vaak een flesje extra, dus 7. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik geef hem nog steeds op verzoek. Vind het moeilijk om op de klok te voeden, omdat zodra hij honger heeft de sirene aangaat en ik hem dan het liefst zo snel mogelijk zijn flesje geef. Omdat hij de eerste weken heel slecht heeft gegeten, merk ik dat ik daarom hem gewoon graag een voeding geef wanneer hij honger heeft.
Oh wat lastig, in eerste instantie dacht ik; misschien de fles verhogen met een schepje meer, maar ik heb toendertijd begrepen dat je baby niet meer dan 30 scheppen op een dag mocht, sporadisch is niet zo heel erg als het maar niet structureel wordt dus dat is geen handige oplossing. Vervolgens dacht ik; misschien kun je de fles aanlengen met wat extra water, 10 cc bijvoorbeeld? Ik heb zelf geen ervaring met voeding voor hongerige baby's maar anders is dat misschien een optie? Ik zou niet zomaar overstappen op een andere voeding, maar als je alles al geprobeerd hebt is dat misschien een optie? Welke speen gebruik je? Misschien een kleinere speen gebruiken op de fles? Of misschien is zijn zuigbehoefte gewoon heel erg groot? Of is het echt honger? Als je zoontje echt wilt eten zou ik hem zeker 7 flessen blijven geven en als hij 100-120 cc per fles drinkt, waarom niet 6 flessen met 4 scheppen en de laatste fles met 3 scheppen? Ik hoop dat je er iets aan hebt...? Succes ermee! Liefs, Fem
Ik zou proberen om vaste tijden aan te houden voor de fles. Dat werkte hier toch wel prettig. Dat komt natuurlijk niet op een half uurtje aan. De hoeveelheid voeding zou ik houden op 150 cc + 5 schepjes voeding en dan kijken wat hij opmaakt. Ze mogen idd niet meer dan 30 schepjes per dag. Succes