Mijn zoon is nu bijna 2 weken oud en krijgt bv. Hij drinkt goed ( al zit hij de laatste 3 dagen wel wat te miepen met happen, doet er even over terwijl hij eerst meteen goed hapte....)zon 10 tot 15 minuten per borst zo om de 3 a 4 uur. Hij plast en poept veel en lijkt na de voeding tevreden. Ligt vaak ook voor pampus... Maar als we hem dan in zijn wiegje leggen dan is meneer weer wakker en ligt met open ogen zo in de wieg. Hij huilt niet maar kan wel af en toe wat jammeren... Krijgt hij wel genoeg voeding? Hij zat met 1 week al op zijn geboortegewicht ( geen idee hoe t nu is) en poept en plast dus flink.. Ik denk dat ie gewoon behoefte aan aandacht/ contact met ons heeft ( in slaap wiegen) maar twijfel toch mede door het vele poepen en plassen of hij wel genoeg voeding binnen krijgt?!
Hoi hoi, Als ik je verhaal zo lees is er helemaal geen reden voor twijfel. Baby's die veel voeding binnenkrijgen plassen en poepen juist veel en dat doet hij. Dat hij zo wakker is kan komen omdat hij simpelweg niet zoveel hoeft te slapen, wij denken altijd dat baby's 3 uur slapen na de voeding maar dat doen ze lang niet allemaal. Het kan ook zijn dat hij inderdaad graag lichaamscontact wil. Hij heeft ook 9 maanden in jou gezeten: logisch dat hij nog graag wat bekende geluiden hoort zoals een hartslag en buikgeluiden, dat is heel vertrouwd. Het aanhappen bij het drinken gaat wat lastiger zeg je: een paar kleine tips: - leg hem met de neus op tepelhoogte zodat hij omhoog moet happen - laat de tepel richting zijn gehemelte wijzen - duw hem met name met de kin in de borst en vooral niet met zijn neus. Succes Linda