ophogen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Adnalie, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi

Mijn dochter van 3 weken kreeg tot vandaag 6 flessen van 90+3. Ze woog vorige week ruim 3600 gram.
    Nu komt ze snachts steeds eerder. De hele vorige week was het tussen 3.30 en 4.00, maar het is nu al twee nachten tussen 2.00 en 2.30 Terwijl ze haar laatste fles rond 22.30 krijgt.
    Nu vraag ik me af of het daarom tijd is om de flessen te gaan verhogen? Maar aan de andere kant heb ik het idee dat ze dan misschien te veel krijgt.
    Nu net heeft ze een fles op en daarna bleef ze huilen. Honger?!?! Ik heb bij de 90+3, nog maar 30+1 bijgemaakt en daarna was ze rustig.
    Ik vraag me dus af wat te doen nu. Ik wil haar niet overvoeden.

Bedankt alvast!

2. bumpie

bumpie Niet meer actief

150 x 3.6 = 540 cc mag ze hebben kwa gewicht.

Je zou de flessen kunnen ophogen en kijken wat ze opdrinkt. Mijn dochtertje dronk met 3 weken ook al 120/4. Desnoods ga je de eerste en de laatste fles eerst ophogen.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ze vraagt dus al heel de dag om meer....na de fles huilt ze totdat ik haar 20 extra geef.
    Hoe zwaar was jouw kindje met 3 weken.

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

mijn dochtertje was met de geboorte veel zwaarder. Ze woog 4200 gram.

Ik zou gewoon de fles ophogen. Blijkbaar heeft ze toch behoefte aan meer.

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ook ik zou beginnen met ophogen naar 120 cc en kijken hoe dat gaat en heeft ze er nog niet genoeg aan maak je er 150 cc van en kijken hoe dat gaat.. Hier krijgt ons mannetje alleen de nachtflessen 90 cc +3 omdat ie te snel weer wegvalt en niet meer drinkt en overdag krijgt hij 120 + 4, en soms heeft ie er niet genoeg aan dan word t 150 cc... t is nog niet echt een vast patroon wat we hebben aan de hoeveelheid maar dat krijgt vanzelf wel een ritme... succes !

6. daphnek

daphnek Actief lid

14 apr 2010
    132
    0
    0
    NULL
    doetinchem
    ik zou hooguit 120/4 doen! echt niet meer! anders ga je overvoeren vind ik....qua gewicht

3.6 x 180 max = 648/6 = 108 ml per fles
    648/5 = 130 ml per fles

probeer eens 5 flessen en in de nacht wat minder?
    als ze snachts komt?

als dit niet helpt zou ik forte gaan geven!

succes

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ik was idd van plan om de nachtvoeding 90+3 te houden

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou gewoon wat meer geven, als ze er behoefte aan heeft. misschien zit ze net voor een groeispurtje.
    Ik geef mijn kinderen gewoon wat ze willen drinken. als het maar niet meer dan 1 liter is per dag, dan mag het gewoon.
    Overvoeren vind ik zo ouderwets! vroegah was dat zo van het consultatiebureau, maar tegenwoordig is men er toch veel soepeler in? in het ziekenhuis tenminste wel. Die zeggen: Kijk naar je kind.
    Mijn man is als kind ondervoed, omdat het consultatiebureau zei dat mijn schoonmoeder niet meer mocht geven als een bepaalde hoeveelheid. Resultaat was een huilbaby. Inmiddels is mijn man bijna 2 meter met schoenmaat 47. TSja..

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn dochtertje ging met 3 weken ook over op 120/4. En die was nog wat lichter ook. Ik vond het ook wat veel, maar anderzijds heeft ze daar wel ruim 4 weken mee gedaan. Nu pas zijn we over op 150/5 ( en drinkt ze niet eens allemaal op).

Deel Deze Pagina