Dochter kan los lopen, maar valt steil achterover!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jasminum, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hallo,

de titel zegt het al. Ons meisje kan sinds dit weekend echt goed zelfstandig lopen. Erg leuk natuurlijk, maar ze is nog lang niet stabiel genoeg. Gevolg hiervan is dat ze vaak achterover helt en dus valt, steil achterover! Wij hebben thuis plavuizen, ze komt dan echt keihard terecht! Nu lopen we steeds achter haar om haar op te vangen, maar is dat wel de beste oplossing? Zou ze hierdoor niet gaan denken; ik laat me wel gaan want papa en mama staan toch achter mij? Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wat leuk dat je meisje loopt!

Hier precies hetzelfde probleem gehad. Idd alleen op te lossen door erachteraan te lopen. Met een week of twee was het hier voorbij en liet ze zich voorover op de knietjes vallen.

3. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hey! Bedankt voor je reactie...
    Het lijkt wel alsof ze schrikt en zich dan overstrekt zeg maar. Had P dat ook? Jullie hebben ook plavuizen toch? Mijn vader zei; gewoon laten vallen, dan doen ze het niet meer... Tss... daar heb je wat aan *zucht*. Deze week moet ze gewoon naar de opvang, maar zie er nu al tegen op. Kan toch niet van de leidsters verwachten dat ze er achteraan lopen?

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier niet herkenbaar... ze liep hier een stuk later (bij 1,5 jaar) en dan ook meteen goed zonder (veel) vallen.
    Maar zou niet weten hoe je anders moest doen. Zo kun je in ieder geval zorgen dat ze niet heel hard met haar hoofd op de plavuizen valt... het zal vanzelf steeds beter gaan!

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.105
    113
    Tja als ik zie wat voor schuivers mijn kinderen maken.. Die gooiden zich zo van de bank af. ;) Achterover ;) Hebben ze allebei maar 1 keer gedaan ;)
    Dus persoonlijk zou ik er niet achteraan blijven lopen, en de leidsters gaan dat zeker ook niet doen.
    Hier die blauwe zalf in huis gehaald, en veel kusjes en knuffels als het misgaat.
    Ze zeggen niet voor niets: je leert met vallen en opstaan. :)

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O dat is niet leuk. Kun je haar misschien leren op haar knietjes te laten zakken?

7. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Voorover vallen doet ze wel goed. Ze vangt zichzelf dan met haar handjes op, dus dat is prima. Achterover valt ze heel af en toe op haar kont, maar meestal laat ze zich helemaal achterover vallen...

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jeetje dat is echt heel naar. Misschien stom maar kan je haar geen fietshempje opzetten thuis? Tot ze zich goed laat vallen?? Lijkt mij doodeng met dat kleine koppie op de harde vloer..

Op KDV is de vloer waarschijnlijk een stuk minder hard dus is het niet zo gevaarlijk, maar op de plavuizen lijkt mij erg eng.

9. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog even met een loopwagentje laten lopen? Of wil ze dat niet meer?

10. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Vandaag hebben we al flink geoefend. Het gaat al wat beter. Wij hebben het idee dat wanneer ze echt merkt dat we vlakbij haar staan, dat ze dan juist zo vreemd valt. Wanneer ze niet doorheeft dat wij achter haar lopen, valt ze op de billen. Hopelijk zet dit door! Op het kdv hebben ze ook een harde vloer:S. Ik heb gelukkig vakantie deze week, dus als ik het niet vertrouw, blijft ze lekker thuis!
    Een loopkar wil ze niet meer, heeft ze wel. Een helmpje heb ik zelf ook al aan gedacht... Of haar muts?
    In elk geval bedankt voor het meedenken!

11. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Nou, ze kan het hoor haha! Oefening baart kunst. Vanmiddag is ze niet 1 keer gevallen zoals ik omschreef. Bedankt voor de tips en adviezen!

Deel Deze Pagina