Electrische kolf met goede instellingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai dames,

Even jullie ervaringen nodig:
    Ik zoek een electrische kolf - liefst dubbel -die kan wat ik met mijn handkolf doe: snelle aanzuigbewegingen maken en dan lange halen van wel 5 sec lang ofzo.

De kolf die ik heb gehuurd kan varieren tussen 30 - 60 slagen per minuut, voor mij onvoldoende variatie dus, bovendien is de langzame slag, 30 x dus 2 sec, maar 1 sec zuigen en 1 sec rust.

Op internet zijn eigenlijk geen specs te vinden van kolven, alleen het medela 2 fasen systeem met tussen 120 - 45? slagen? 120 lijkt me al een stuk beter voor het aanzuigen, maar 45 is dus nog slechter dan die die ik nu heb.

Hoe snel/langzaam kan jouw kolf, en hoe bevalt dat??
    Thx!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat je nu beschrijft lukte me toch echt het beste met een handkolf. Dan kolfde ik gewoon meer, omdat het ritme helemaal zelf in de hand had.

Maar ik geloof dat een van de duurdere Medelakolven een soort geheugen heeft voor het kolven. Moet je even navragen bij Medela denk ik.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb de medela swing, een enkele elektrische kolf. maar wat jij zegt, de tijd van aanzuigen zou van mij wel langer mogen, dan zou ik veel sneller klaar zijn denk ik, omdat ie dan door blijft spuiten zeg maar. maar nu stopt ie steeds tussendoor...
    dus die zou ik je niet aanraden...

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb een Avent Isis Iq uno, deze heeft een soort cruise control. Je pompt dan op jouw fijnste snelheid, drukt op de knop en hij neemt het van je over. Er zullen vast ook wel kolven zijn die dit kunnen en dubbelzijdig zijn.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Avent Isis Iq inderdaad. Hij is er ook in een dubbele variant, alleen die is wel megaduur.
    Hier de enkele elektrische en bevalt mij erg goed.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Precies mijn ervaring, met de hand gaat dat ieg goed :)

Alle kolven van Medela gaan te snel, heb me vanmiddag laten voorlichten. Wel kan het aanzuigen sneller met de duurdere.

Over de avent was ze vrij negatief, en wist er ook niets van. Vond ik vreemd, in een borstvoedingswinkel. Zeker als klopt wat jullie zeggen, dat klinkt erg goed eigenlijk! Misschien moet ik er dan maar twee kopen ;)

Dank jullie wel!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Waarom wil je perse een dubbele? Ik vind het juist wel fijn een enkele. Heb ik nog een hand vrij, boekje lezen ofzo of even achter de laptop. Ben misschien een kwartiertje bezig.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vanwege het werk dat alweer bijna begint voor mij. Werk steeds op verschillende plekken bij klanten dus weet niet of ik altijd ergens yterecht kan om te kolven. Ook zal mijn baas niet blij zijn met tijd die ik claim om te kolven dus hoe minder hoe beter :(

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dat is dan heel erg jammer voor je baas... jij hebt gewoon recht op tijd om te kolven net zoals je ook recht hebt om in 'de baas zijn tijd' naar de dokter of tandarts te gaan. DAt het kolven meerdere keren per dag moet is pech voor hem ;)

Ik snap dat je probeert je werk/klanten/baas zo min mogelijk te belasten hoor, maar als je je teveel druk maakt om wat zij ervan vinden, zal het kolven juist minder makkelijk gaan.

Over de kolf. Ik vind hem superfijn, ook in combi met het viasysteem en vind het net als red wel erg prettig om 1 hand vrij te hebben voor een boekje oid.

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat is het viasysteem?

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Het scheelt ook weer schoonmaaktijd om er maar een te hebben natuurlijk. Het is ook niet heel serieus hoor, dat ik er twee wil.

Maar tot nu toe kolf ik vaak weinig en doe er lang over, vandaar ook een beetje de zorg. Maar het is niet vergelijkbaar want ik kolf nog geen hele voedingen - ze drinkt nog niet uit de fles...

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen idee hoe snel mijn kolf kolft, maar ik heb de pump in style advanced van Medela (dubbelzijdig). Ik zou handmatig wat langere halen maken inderdaad, maar ik kolf er met de Medela niet minder om, wat ik eerst wel had gedacht, maar dat is dus niet zo. Ik kolf dus dubbelzijdig, maar heb ook altijd 1 hand vrij, dan klem ik 1 borstschild tussen borst en tafel :)

Ik vind het een erg fijne kolf, alles bij elkaar in 1 tas en ook op batterijen te gebruiken. Wel fijn als je zoals ik fulltime kolft (of zoals jij op verschillende plekken moet gaan kolven), het is echt makkelijk meenemen.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.926
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou vast eens met flesdrinken gaan oefenen Babel, het is voor je kindje toch een wat andere techniek dan uit de borst. Wij hebben het drie dagen achter elkaar moeten proberen voordat zoonlief het snapte. Sommige kindjes snappen het gewoon in één keer, maar er zijn er ook wel langer nodig hebben. Ik zou er in ieder geval niet mee wachten tot een dag voor je gaat werken.

Ik heb ook de eerder genoemde Avent. Ik vind het heel fijn dat hij helemaal je eigen ritme overneemt. Er zit ook een hendeltje bij zodat je eventueel ook met de hand kunt kolven, dat vond ik ook een groot pluspunt. (Maar jij hebt al een handkolf, begrijp ik.) Als je hem elektrisch gebruikt, kun je stroom uit het stopcontact halen of batterijen gebruiken. Je kunt dus altijd & overal kolven. Een ander voordeel van de Avent vind ik de prijs: voor minder geld dan de Medela swing heb je een complete kolf incl. koeltasje, terwijl je die bij de medela er nog los bij moet kopen.

Het Via-systeem zijn trouwens de bekertjes die je aan de kolf kunt maken. Je kunt de melk dus opvangen in een flesje of in een bewaarbeker. (Wel even goed kijken dat je een setje bewaarbekers koopt waar een tussenstukje bij zit, ze passen niet rechtstreeks op de kolf.) Met dat tussenstuk kun je de speen van de Aventflessen ook op de bewaarbeker doen, dus dan hoef je de melk niet over te gieten. Alleen moet je dan wel even kijken dat je een brede fleswarmer koopt. Ik heb er één van Alecto, maar daar passen die Via-bekers niet in. ;) Nou ja, geeft niks: dan maar overgieten in een flesje!

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai Tupp,

Je hebt helemaal gelijk met dat oefenen, en dat ben ik ook al weeeeken aan het doen!! Ze heeft ooit twee keer een flesje gedronken. Toen een aantal weken niets mee gedaan, en nu zeker alweer 10x "geoefend", maar helaas. Als ik haar heel erg aanmoedig en prijs, houdt ze de speen 5 minuten braaf in haar mond en worstelt er wat mee (erin, eruit, beetje kauwen), maar drinken ho maar... Ik hoop dat ze het toch ineens weer snapt. Heb ook de breastflow gekocht, maar maakt geen verschil. Ook verse melk aangeboden, ook geen verschil. Ook door iemand anders laten aanbieden. Zucht. Afijn, ik blijf maar rustig aanbieden.... Pff, jij boft met 3 dagen proberen!

Die bewaarbekers heb ik ook al :):). Heb een hele "erfenis" van een vriendin gekregen, zelfs incl flessenwarmer waar de bekers ook in passen. Ik neem aan dat het allemaal hetzelfde is en ook op de electrische past. Alleen wat jij zegt van de speen op de bewaarbeker zetten werkt hier niet, het tussenstukje heb ik wel dus ik dacht idd ook dat dat moest kunnen, maar de melk liep er allemaal uit. Het sloot ergens niet goed af tussen de bewaarbeker en het tussenstuk :(.

Raar trouwens dat die electrische avent kolf voor dezelfde prijs incl setje en koeltasje wordt verkocht?

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.926
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik geloof je onmiddellijk als je zegt dat die bewaarbekers lekken! Ik heb het dus nooit geprobeerd, omdat het bakje dus niet in de fleswarmer past. Maar ik vind die gewone dekseltjes ook al niet zo geweldig sluiten. Wel jammer, omdat je de melk er niet alleen in bewaart maar toch ook in vervoert!

Bij ons viel het kwartje wat betreft drinken trouwens toen ik onze knul gewoon op zijn zij legde, net zoals wanneer hij de borst krijgt. Ik had een klein flesje dat ik tegen mijn borst zette, zodat de speen min of meer op dezelfde plek zat als mijn tepel. Toen snapte hij het ineens. Nu drinkt hij ook wel in andere houdingen, maar als het weer even geleden is, moeten we hem vaak weer even in de borstvoedingshouding leggen.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook niet erg te spreken over de bewaarbekers. GEbruik ze wel om de melk in te vervoeren maar moet er erg om denken dat ik m'n tasje goed rechtop houd. Speen erop is hier ook niet zo'n succes. Als ik kolf voor een voeding die binnen korte tijd wordt gegeven, gebruik ik vaak een fles om rechtstreeks in de kolven. Heb ook de flessen van Avent.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier een Avent isis iq dubbele borstkolf. Kan er 1 ding over zeggen.. IDEAAL, je kunt m instellen zoals jij m wilt! En ook met 1 knop weer evt veranderen in een ander tempo en kracht. Ik ben er heel tevreden over!

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Huur je die, of gekocht? Die zijn wel 600 euro, toch... Dan voel ik wel een drempel ;)

Kun je de avent enkele kolf ook gewoon instellen zonder het voor te doen?

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.926
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Neem dat kan niet. Maar persoonlijk vind ik het geen moeite hoor, om het even voor te doen. Na twee of drie keer de hendel induwen kan hij je tempo al overnemen.

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gekocht via marktplaats voor zeker de helft goedkoper ;)

Deel Deze Pagina