Ineens weer pijnlijk

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Meis28, Feb 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Goedemorgen,
    Sinds een aantal dagen zijn ineens mijn tepels weer pijnlijk zowel bij t aanhappen als na de voeding (blijft dan nog wat na branden). Soms ook tijdens de voeding dat ik t gewoon voel. Heb de eerste dagen kloofjes gehad maar na een week ging t goed. Mijn zoontje is nu 4,5 week.
    Sinds ongeveer een week drinkt hij ook onrustiger, soms kreunt ie en beweegt ie en laat ie de tepel los om vervolgens heel gulzig en wild weer te gaan zoeken met veel lawaai. Soms hou ik m dan even rechtop voor een boertje maar dat lukt niet altijd en bovendien gaat ie dan weer heel wild zoeken. Is de borst dan misschien leeg of is t wat anders?
    Hij groeit goed en komt zo ongeveer iedere 3 uur. Soms iets vaker of soms zit er net ietsje langer tussen. Ik dacht ondat ie al zoveel is aangekomen (geboortegewicht 3900, 4 weken later 4820) hij snachts niet meer zoveel nodig zou hebben maar hij blijft komen. Vrij vermoeiend , vanaf wanneer zal dit misschien wat minder gaan worden?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kunnen een paar dingen zijn:
    gevoeligheid kan komen door het veranderde drinken. Ook kunnen jullie last van spruw hebben.

kan het zijn dat je toeschietreflex krachtig, snel of juist wat langzamer is? Dan kan ook het onrustige aanhappen veroorzaken.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Bedankt voor je antwoord. Als hij eenmaal 'beet' heeft dan laat ie nog niet los, dit gebeurd pas later als hij al een tijdje gedronken heeft. Misschien omdat de borst dan leger raakt? Ik zie wel (al vrijwel vanaf t begin) altijd wat witte aanslag op z'n tong. Is dat normaal van de melk of denk jij dan aan spruw? Zelf zie ik niets aan m'n tepels maar blijf ze voelen (branderig/stekend/gevoelig) tijdens t drinken en daarna nog even terwijl ik er wel voor zorg dat hij de tepel goed in de mond heeft.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Zou spruw kunnen zijn, maar hoeft niet. Is de tepel afgevlakt? Of mooi rond als hij los laat?
    Gebruik je iets anders: andere zoogcompressen of crème? Ook dat kan klachten geven ;)

Share This Page