Hoi hoi, Ik heb even een vraagje, mijn zoontje is nu ruim 3 maanden oud en groeit goed. Zit op de top van de middelste groeicurve van het CB. Overdag laat N. er vaak 4 uur tussen, maar in de nacht komt hij zo ongeveer stipt om de 3 uur. Hij drinkt gelukkig snel en na hooguit 8 minuten is hij klaar en kan ik hem zo weer in zijn bed leggen. Toch vraag ik me af, dat als hij om half 6 heeft gehad, dan niet uit zichzelf zich meldt, in diepe slaap is als ik om half 10 naar bed ga en dan prompt 10 minuten later zich meldt en dan om de 3 uur komt, totdat het een uur of 7 in de ochtend weer is en er weer 4 uur tussen laat. Is het dan omdat hij echt honger heeft of is het gewoon he daar is mama, ik lust wel wat honger? Hij slaapt nu nog in onze kamer, maar we zijn van plan om hem vanaf morgen in zijn eigen slaapkamer te laten slapen, zodat hij mij misschien niet ruikt?!? En wellicht langer tussen de voedingen laat zitten. Ook had het CB geadviseerd om niet langer dan 3 minuten te voeden in de nacht en dan speen erin te doen. Dit heb ik 1 keer geprobeerd, maar daar was N. het duidelijk niet mee eens en begon te huilen, ik heb de voeding dus gewoon afgemaakt (aangezien ik dan toch nog maar 5 minuten langer bezig ben). Maar zou dit kunnen helpen? Zijn er nog andere tips om wat langer tussen de voedingen in de nacht te kunnen laten ontstaan? Alvast bedankt voor het beantwoorden!
Hoi, Kindjes nemen wat ze nodig hebben. En of het nu mama honger is of calorieën honger dat maakt voor kindjes niet zoveel verschil. Een onderzoeker schreef ooit: kindjes hebben geen honger, ze ZIJN honger: met andere woorden: er is een behoefte: en alles in hun lijfje schreeuwt soms letterlijk om deze behoefte te voldoen. Kindjes bedenken nog niet wat de achterliggende reden er achter is. (honger of veiligheid bij mama) Onzin om halve voedingen toe te staan en dan te weer af te pakken met een speen. Sorry dat ik het zo schrijf, maar dat is net als zeggen: lust je koffie met appeltaart? Alsjeblieft. En na 3 slokken en twee happen zeggen: Nu krijg je een stokje zoethout ga maar lekker verder. .... Wat je kunt proberen is een droomvoeding introduceren voor je zelf de nacht in gaat. En die voeding heel effectief voeden: beide kanten, evt. compressie. Veel succes!
Bedankt voor je antwoord, ja ik vond het al twijfelachtig om zoiets te doen en ben het dus eens met je quote over appeltaart, haha. Heb het maar 1 keer geprobeerd en dat ga ik dus echt niet meer doen. Droomvoeding wat is dat precies? Moet ik N. dan wakker maken? Of moet ik gewoon hem slapend (dus dromend) aanleggen? Meestal meld hij zich nog wel rond 10 en half 11 (maar niet altijd) en daarna komt meneer om de drie uur. Bedankt alvast weer voor het antwoord!