Hallo, Ik heb sinds 2 weken ongeveer steeds vaker een zeurende pijn onderin mijn rug. Dit straalt soms door in mijn zij of helemaal bovenin mijn been. Soms ook verder naar boven de rug in. 2 nachten geleden werd ik er snachts wakker van en deed het zo'n zeer dat ik echt mijn bed uit moest en bleef ik maar lopen, kwartiertje later zakte het weg. Het begint als een zeurtje en wordt steeds meer aanwezig.. Af en toe weet ik niet hoe ik moet zitten/staan/liggen. Ik ben nu ruim 12 weken ver, wie herkent dit ook? Groetjes!
Ik heb precies hetzelfde is het rekken van je baarmoeder en dit hoort bij bekken instabilieteit ik was gister bij de gyn met precies dezelfde klachten en die zei dat.. tis een kwaal in de zwangerschap tis niet fijn maar veel bewegen helpt verschillende houdingen aanemen helpt en fysio oefeningen...als het niet gaat zou ik als ik jou was fysio als laatste aanvragen als de pijn nog erger toeneemt. Jij ben 12 weken is nog vroeg ook en dan moet je ook nog een lange rit. ik kreeg het pas 2 weken geleden.. maar gelukkig hou ik me aan die verschillende bewegingen en zeker lopen helpt! su6
Ja bandenpijn! Ik heb het zondag gekregen maar ook goed verrekt en met rugklachten erbij. Heb toen uit paniek de vk gebeld ik wist ook niet wat het was toen was bij heel heftig kreeg er zelfs harde buiken van misschien omdat ik me daardoor zo druk maakte, kon niet meer zitten, lopen of liggen niks was goed meer. Dit geneest wel gelukkig vanzelf alleen kan even duren. Het is nu donderdag en gelukkig wordt het hier al wat minder. Ben nu zelf blij dat ik weet wat het nu is die bandenpijn. Kruik mee naar bed nemen, bad of douche kan al een beetje verlichten. Ik ga juist op de pijnlijke plek liggen omdat als ik juist aan de andere kant gaat liggen het daar juist zeer gaat doen. Het is even pijnlijk je moet erdoorheen maar als je er even doorheen ben gaat het wel weer. Beterschap meid!!
Bedankt voor jullie tips! Maandag moet ik naar verloskundige en dan zal ik het even vragen. Ik heb zelf al langere tijd, al een poos voordat ik zwanger was, een gespannen bekkenbodemspier. En ergens heb ik klein beetje de angst dat dit zich misschien ontwikkelt in bekkeninstabiliteit. Maar hopelijk is het gewoon alleen bandenpijn en blijft het daarbij! Denk zelf ook dat dat het gewoon is, maar wou toch even ervaringen en kennis van anderen horen!