Ineens weer (veel) meer spugen - baby van 6 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Hier kan ik me wel in vinden. Volgens mij is er een sprong bezig. Hij knabbelt overal op en kwijlt behoorlijk. Maar ja, dat doet hij wel al lang.

Dankje, misschien is dit het 'probleem' wel.
    Heb jij de reflux vastgesteld?

2. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ja vond het zelf ook zo opvallend. Ze heeft dit wisselend patroon al vanaf haar geboorte. De eerste paar maanden varieerde het dan van heel veel spugen (halverwege de voeding begon het al tot en met volgende voeding) tot veel spugen (direct na voeding en dan nog meerdere keren).

Daarbij blijvende onrust, weinig slapen etc. Zijn al snel bij ka terecht gekomen ivm bloed spugen. Kregen toen nutriton (geen doen met bv), nexium, motilium en uiteindelijk kma vrij dieet voor mij. Gaf allemaal maar beperkt resultaat. Met handen in het haar ter observatie opgenomen in zkh. Bleek dat ze te weinig binnenkreeg/-hield om goed te groeien. Starten met bijvoeding (fv), flink ingedikt met nutriton en afgekolfde melk. Vanaf toen ging het goed. Spuugde nog wel, maar minimaal, vergeleken met voor de opname. Kregen een tevreden kindje terug en had geen medicijnen meer nodig.

Is heel verhaal, maar idd reflux is vastgesteld.

3. misa

misa Niet meer actief

Wat een gedoe om erachter te komen wat er is en hoe je dat het beste kunt oplossen he. Baalde je niet dat je stopte met de bv? Geen idee hoor, ik heb het nooit gedaan. :)

Hier altijd veel spugen, altijd makkelijk en rustig mannetje geweest (op de krampen na) en geen gehuil met het spugen. Hier ook t/m de volgende voeding spugen, dat kan hij nog steeds. Maar dan ook nog steeds melk spugen, niet alleen maagzuur.

Nu geven we dus etos standaard 2 zonder nutriton. Kijken of het werkt. Hij spuugt wel, maar niet veel meer dan eerder deze week. Dus ik kijk het even aan, anders ga ik het weer indikken.

4. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Zeker een gedoe, vond het best een zware tijd die nog wel even wat sporen naliet. Vooral gecombineerd met b.i. en trombose n.a.v. kraambed... Je kon me opvegen de eerste paar maanden. Was één brok spanning en opgetrokken schouders. Wat natuurlijk ook niet meehelpt bij een onrustig kind.

Had graag minimaal tot 6 maanden willen blijven voeden. Maar heb er nu vrede mee dat ze 3 maanden volledig bv heeft gehad en nog 1 maand gecombineerd. Het is niet anders en ik kon niet anders op dat moment.

5. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Zo kijken wij ook altijd. Ze krijgt nu nog 1 schepje nutriton op 180+6, dat waren er 3,5/4. Zijn dus al aan het afbouwen en heb ergens het idee dat we inmiddels wel grotendeels zonder kunnen.

6. misa

misa Niet meer actief

Welke fles en speen gebruik je dan? Want als ik het ga indikken, dan moet het denk ik wel veel indikken en speen m van difrax. Want met s speen en niet indikken doet hij nu weer 20 min over.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Tijdens de provocatietest in het ziekenhuis kreeg mijn zoontje melk zonder nutriton, maar toen kwam er wel echt wat meer uit. Ik vond af en toe echt plasjes melk op de grond, dan had ik dus niet eens door dat ie had gespuugd. ;)

De bewegelijkheid helpt inderdaad ook niet. Sinds mijn zoontje veel op zijn buik speelt, ligt er regelmatig een plasje melk onder zich. ;)

8. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Het kunnen inderdaad tandjes zijn of een sprongetje.

Mijn dochtertje die spuugt ook vanaf het begin heel veel en rond de tandjes tijd spuugde ze altijd nog veeel meer, dan kwam het er ook gerust nog na 3/4 uur weer uit. Nu spuugt ze haast niet meer maar als ze niet zo heel lekker is dan komen de flesjes weer omhoog.

9. misa

misa Niet meer actief

We proberen nog 1 of 2 dagen en anders ga ik toch maar eens indikken. Het is niet dramatisch veel spugen, dat is echt wel voorbij, maar het is wel heel onhandig (hij heeft er zelf geen last van lijkt).

Tandjes zie ik dus nog niets aan. Maar dat zegt natuurlijk niets. :)

10. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Wij gebruiken Avent fles en nu met speen 4. Ze krijgt natuurlijk ook veel bijvoeding dus kijk er eigenlijk niet meer naar hoe lang ze over de fles doet.

11. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Oh en als hij er geen last van heeft, kun je het ook zo laten. Spugen mag, zolang hij verder goed groeit. Mijn ervaring is namelijk wel dat mijn dochter met dezelfde hoeveelheid nutriton de ene periode meer spuugt dan de andere periode.

Onhandig blijft het wel idd. Hoop over een paar maanden toch echt wel van de plasjes melk op de grond, mijn kleren en haar kleren af te zijn.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het toch maar ingedikt, want het is echt wel veel dat spugen. Ben er wel een beetje klaar mee: alles zo zuur ;)
    Maar het lijkt beter met de nutriton erdoor. Dus dat maar even aankijken. Maakt het toch geen verschil, dan ga ik het indikken weer achterwege laten.

13. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Succes! Ben er ook wel een beetje klaar mee, met dat spugen. Gelukkig is het al heel wat minder. Komt vast ooit goed.

14. misa

misa Niet meer actief

Nu met indikken en de m-speen gaat het weer veel te snel... En maar heel ietsje indikken is al snel te veel om door de s speen te krijgen.. he wat irritant! Kiezen uit 2 kwaden!

15. misa

misa Niet meer actief

Net ook weer.. Nu wel 4 scheppen gedaan (volgend mij de max). Maar nog had hij het mét een pauze voor een boer al met 10 minuutjes leeg.. Meestal is hij wel tevreden naderhand (soms moppert hij eventjes) en hij komt bijna nooit eerder.

Wat vinden jullie? Wel of niet indikken?

Voordelen wel indikken:
    Bijna niet spugen!

Nadelen wel indikken:
    Hij doet erg kort over de fles.
    Extra kosten (natuurlijk geen probleem, maar wel een nadeel).

Voordelen niet indikken:
    Hij doet langer over de fles (20 min)!
    Goedkoper (maakt niet uit, maar scheelt wel. Als je dan toch alles op een rij wilt hebben)

Nadelen niet indikken:
    Spugen!

16. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    maar is hij ontevreden dan als hij de fles snel op heeft?
    ivo was ook altijd heel snel met de fles. nu nog!
    maar hij was totaal niet ontevreden en hielt het ook makkelijk vol tot de volgende fles!

wel lastig he?
    kan je het niet met het CB of HA bespreken!

ik zou niet weten wat je moet doen!
    succes

17. misa

misa Niet meer actief

@keina: Ja meestal is hij niet ontevreden nee. Maar soms kan hij wel eens mopperen. Hij is ook nooit echt klaar zeg maar. Hij hapt bijna altijd nog wel naar de fles.

Ik heb vanmorgen maar 1 schepje nutriton erdoor gedaan. En dan speen s. Ging eigenlijk heel goed en niet spugen..! Dus dat gaan we nog ff door proberen!

Moet je werken vandaag?

Deel Deze Pagina