emily krijg op dit moment nog 4 flessen van 180 het fruithapje gaat erg goed alleen de groente nog niet zo. ze spugt het meeste uit en krijgt niet veel binnen. nu vroeg ik me af of het slim is om over te stappen op 3 flessen. het cb zegt dat ze daar genoeg aan moet hebben en dan vanzelf meer groente gaat eten. maar hoe stap ik nu over naar 3 flessen? ze blijft om 4 flessen vragen.
Als ze er zelf nog om vraagt is het lastig ja.. Hier ging het eigenlijk vanzelf. Fles van ca half 5 heb ik vervangen door groente, eerst gaf ik dan een uurtje later nog een flesje, maar op een gegeven moment gaf meneer zelf aan dat ie die niet meer hoefde, dus ben ik er ook mee gestopt. Hij heeft nu alleen heel soms (als ik te lang wacht met groente geven, dus als hij echt heel veel honger heeft) dat ie juist een fles wil ipv groente. Dan geef ik m eerst een klein flesje en er achteraan groente. Nu ik dat weet geef ik hem zn groente zo'n 3,5 tot 4 uur na zijn fles en dan gaat het wel goed.. Wat ook lastig is is dat ze de groente weer uitspuugt, op die manier krijgt ze idd niet veel binnen en is het ook wel logisch dat ze nog n fles wil.. Combi van eerst wat groente en een fles er achteraan werkt dat? Dan kun je de groente geleidelijk aan opvoeren en de fles minderen totdat ze de fles niet meer hoeft.. Klinkt leuk in theorie, maar ja in de praktijk zal het wel net anders gaan Onze meneer spuugt soms ook een deel van zijn groente weer uit, maar het is niet zo dat hij dan meer "zeurt" om een fles, hij heeft dan blijkbaar gewoon genoeg
Sap & Rijstebloem Consultatiebureau verwachte hier dat ze van 4 flessen 210 naar 3 flessen 210 ging binnen een dag.. dat lukte dus al helemaal niet. Ik gebruikte appelsap of ranja (niet te veel), en kijken welke het minst suiker heeft natuurlijk. C1000 heeft appelsap waarvan 50% water is. Rijstebloem in de fles bleef ze lekker vol van. Dus ipv 4 flessen en een hapje krijgt ze nu 3 flessen en een (groter) hapje en b.v een flesje met water of sap.. Als ze echt vier flessen wilt, dan laat haar dat even nog. Mijn dochter heeft soms dagen dat ze ook erg hongerig is, nou dat mag. Er zijn vast ook wel dagen dat jij een bord extra opschept. Anders kan je ook proberen om 3 flessen van 210 te doen?
Wij zijn van 1 op andere dag overgestapt van 4 naar 3 flessen. haar tijden waren eerst 7:00 180cc , 11:00 180cc , 15:00 180cc en 19:00 210 cc+ pap en tussendoor fruit en groentehap toen gewoon een keer geprobeerd: 7:00 fles 180 10:30 fruit 12:30/45 fles 180 en boterham 16:30 warme hap 19:00 fles 210 met pap Ging direct goed. Slaaptijden veranderden daardoor ook. En ze ging direct beter eten
HIer ons schema sinds twee wkn terug aan begonnen. 08.45 uur Flesje ( 210/7) 11.00 uur Fruithapje 13.30 uur Flesje 15.00 uur lange vinger 18.00 uur Warme maaltijd ( potje)+ Beetje water na 20.45 uur Laatste fles Bij ons gaat het erg goed, had dit trouwens niet verwacht, maar hij had na 4/5mnd al dat hij de laatste fles van 23.00 niet meer wou. suc6