wikkeldoek of badcape?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lymmetje, May 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

Oct 16, 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las dat je in je tas voor het ziekenhuis ook een wikkeldoek moet meenemen en ergens anders las ik een badcape.
    Badcape hebben we en vroeg me af of dat dus ook kon of moet het perse een wikkeldoek zijn?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,073
    113
    Ik hoefde het niet eens mee te nemen hoor..
    Hier lag de kleine man in een soort van badcape van het ziekenhuis, en thuis had ik een kleine baby dekentje waar ik hem in wikkelde. Ik had winter kindje dus het was ook wel nodig.

Dus een badcape is prima hoor zolang het een beetje een warme is (dus niet zo'n heel dun ding)

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Nooit meegenomen

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik ook niet meegenomen hoor! Thuis lekker in een fleece wikkeldoek!
    Ga het nu ook niet meenemen

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik had een winterjasje bij me voor de rit naar huis, maar achteraf was zo'n lekkere fleece wikkeldoek veel handiger geweest. Ze kon met haar armpjes helemaal niet in die stijve mouwen van het jasje. Ze was nog niet soepel genoeg hiervoor. Dus ik zeg Fleece wikkeldoek voor de reis naar huis in de maxicosi! Heb ik ook zo vaak gebruik voor ritjes met de kinderwagen. Dat jasje maat 56 heeft ze nooit meer aan gehad.

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hier badcape gebruikt, om over de maxicosi heen te leggen toen we uit het ziekenhuis mochten. Binnen was het niet nodig, ze hielden zich al heel snel op temperatuur

7. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier een wikkeldeken meegenomen en was wel blij, ze hadden wel dekens maar die wikkeldeken was gewoon heel prettig. :)

8. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    Ik ga voor een wikkeldeken ipv een jasje. Ten eerste omdat ik geen jasje heb voor mijn baby (wat moet je daar in godsnaam mee voor zo'n pasgeboren hummeltje), en ten tweede omdat een doek (met eventueel een dekentje eroverheen) in de maxicosi me makkelijker lijkt.

Niet per definitie voor ín het ziekenhuis dus, maar meer voor het 'transport' :)

9. Luja

Luja Niet meer actief

Uit ervaring met mijn meiden : jasjes kleiner dan maat 62 zitten niet lekker bij ze.
    Ik heb dus voor eerst alleen een wikkeldeken en een gewoon dekentje.
    In maat 56 een dun soepel vestje en voor maat 62-68 een echt jasje :)

10. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Jasje is idd een heel gepruts voor een kersverse mama... Wij hadden allebei bij ons, maar ik was uiteindelijk heel blij met die wikkelden want het jasje kreeg ik niet aan ;)

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier in "vlucht-tas"(hoop thuis te bevallen...), een wikkeldeken gestopt. Heb ook een vestje in tas. Kindje verwachten we eind augustus. Het weer kan dan alle kanten op, zoals dat gaat met hollandse zomers...Maar lijkt me sterk als onze kleine het met een romper, shirtje, broekje met voetjes, sokjes, een vestje, wikkeldeken en mutsje nog koud krijgt!

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Het kan zijn dat je het zelf leuk vindt om je eigen badcape / wikkeldoek te gebruiken in het zh, maar in het zh hebben ze echt genoeg dekentjes / doeken / enz. om je kind warm te houden. Ik had wel kleertjes voor mijn dochter bij me, maar geen wikkeldoek / badcape. Ze lag in doeken van het zh gewikkeld toen ik uit de narcose kwam. Toen mijn dochter en ik na een paar dagen naar huis mochten heeft mijn man de wikkeldoek wel meegenomen.

Dat laatste is eigenlijk ook het enige waarvoor je het wellicht echt nodig kunt hebben, maar dat hangt een beetje af van het jaargetijde en het weer. Ik sluit me aan bij de dames die zeggen dat voor kleintjes tot mt 62 een wikkeldoek / dekentje veel prettiger is dan een jasje.

Thuis hebben wij de wikkeldoek trouwens heel veel gebruikt, maar het was dan ook december. Ik denk dat een wikkeldoek van fleece wel prettiger is dan een badcape.

13. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Een badcape is mi genoeg....
    In de babytijd heb ik geen wikkeldoek gehad, maar eventueel een tweede zou ik wel een wikkeldoek nemen. Lekker in de kinderwagen of de wieg. Ligt ook aan het seizoen en het weer.

14. juf85

juf85 Niet meer actief

Grwoon een vestje gebruikt en een badcape dubbelgevouwen als dekentje.
    Sowieso gebruikten we de eerste maanden alleen vestjes en dekentjes. Jasje pas veeel later.

Share This Page