Hoi, Onze Luuk is nu 6 maanden en we zijn begonnen met de eerste hapjes. Rond 6 uur krijgt hij een half potje/hapje vers. Maar daar gaat mijn vraag niet over. Sinds een week weigert hij zeer regelmatig de borst. Hij drinkt dan aan 1 kant wat maar niet echt veel, de 2de wil hij niet meer. Het is niet bij elke voeding maar wel vaak. Ik heb geen andere deo, douchespul of wasmiddel, eet niet anders dan anders dus niks veranderd. Hij wil hem soms wel na een kwartiertje of iets langere pauze. Probeer ik het na 5 minuutjes ofzo dan wordt hij pisnijdig en werpt zich achterover. Iemand een idee wat dit kan zijn?
ik heb het de laatste week ook wel eens, lees even mee... Heb ook het idee dat hij veel minder drinkt
Ja dat heb ik dus ook, het idee dat hij veel te weinig drinkt. Hij krijgt alleen maar een half potje als bijvoeding en verder nog niks dus dat is het niet.
Hier eet hij (nog) steeds niet zoveel. En dan nog is fruit als extra zeggen ze... Ik heb het idee dat hij ook sneller afgeleid is. Papa hoeft maar langs te komen en hij vind dat hij wel genoeg heeft gedronken...
Ik voed dan tegenwoordig ook bijna alleen maar in zijn kamer (voor en na slaapjes) in de schemer. Bij mij weigert hij nooit, alleen toen hij spruw had en toen hij erge last had van zijn doorkomende tanden. In principe heeft hij nu wel de leeftijd van de tandjes. Kwijlt hij ook meer?
ja, maar dat doet hij al weken... hij heeft al twee tanden... zelfs op zijn kamer is het overdag een probleem (de gordijnen zijn leuker..) s Nachts en s avonds is het geen probleem, maar overdag, hij drinkt gewoon minder. Een paar slokken en thats it, naja we zien wel.
Ik heb ook die perioden wel gehad. Dacht echt dat het het einde was. Of was bang dat mijn zoontje te weinig binnen kreeg. Geen van die dingen was het geval. Is altijd weer goed gekomen. Kon er vaak geen reden voor vinden.
Luuk kwijlt niet meer dan normaal en kluift al weken lang op van alles. Hij weigert zowel overdag als 's avonds en ik voed meestal alleen en in stilte.
dees; hier net zo, overdag drinkt ze maar 5 minuten en laat constant los, ze komt niet eerder voor voeding daarna, denk dat ze dus genoeg krijgt.
De laktatiekundige heeft een keer mee gekeken en die zei toen al dat ze in een korte tijd veel binnen kunnen krijgen. Ik heb hem trouwens vandaag na een uur weer aangelegd en toen heeft hij de borst leeg gedronken.
hi Dees, Fenne drinkt ook de ene keer meer dan de andere keer... wanneer ze (snel) loslaat en echt niet meer wil drinken dan pak ik de boel weer in, laat het aan haar over wanneer en hoeveel ze wil drinken... ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat hij zich wel weer meldt als hij honger of dorst heeft... Wat ik er vooral soms lastig aan vind is dat ik bijvoorbeeld even naar het winkelcentrum wil, dat plan ik dan na een voeding... wanneer ze die voeding dan dus weinig drinkt dan loop ik het risico dat ze dus sneller dan normaal weer voor voeding komt en ik dus weer huiswaarts moet hihi... maar ook dat valt wel mee... (is goed trouwens erg goed voor de portemonnee ) Bied jij trouwens altijd nog beide borsten aan dan? Hier al maanden maar 1 borst per keer... misschien begint Luuk daar nu ook genoeg aan te krijgen?
ik weet dat ik niet op mijn plaats ben hier ivm geven van flesvoeding , maar wil toch even reageren hier ook de laatste tijd steeds meer afgeleid tijdens het drinken en laat dan ook de fles los , dus ik zou bijna denken dat het inderdaad bij de leeftijd hoort , ook is mij verteld toen ik nog bv gaf , door de kraamhulp , dat een kindje zelf kan bepalen of hij /zij wil drinken en honger heeft , als hij/zij sneller los laat schijnt t zo te zijn dat ze ook genoeg kunnen hebben ook komt luuk goed aan na mijn weten dus zou me niet al te veel zorgen maken meissie ! zo klaar met inbreken , knufff
Ach, heeft hij onderweg honger dan geef ik hem ook gewoon onderweg. Ik heb al op de meest rare plekken voeding gegeven . Ik bied 2 borsten aan ja en meestal drinkt hij ook uit 2. Er zal inderdaad ook best een deel bij de leeftijd horen. Hij ziet van alles, hoort nieuwe dingen en wordt ze ook steeds meer gewaar. Op zich hardstikke leuk maar niet tijdens het drinken. Ik pak trouwens ook de handel weer in als hij niks wil anders krijgen we ruzie Aankomen doet hij genoeg ja
mystery, fijn om te weten dat kindjes die de fles krijgen het ook doen, zal dan inderdaad de leeftijd wel zijn...