voorkeur voor eten

Discussie in 'Voeding' gestart door toerist18, 9 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hebben jullie kleintjes ook voorkeur voor eten?
    Eerder at Steven alle potjes en ook het eten wat ik zelf maakte.
    Nu is dat veranderd, potjes spagetti, macaroni, en bladspinzie met pasta.
    Het eten wat ik maak, eet hij alleen vlees en toetje..
    Nu maak ik me wel zorgen of hij genoeg vitamines binnenkrijgt,met name groente, brood is geen probleem dat lust hij graag.
    Ik weet dat je niet moet pushen dat dat averechts werkt,
    maar kan hem toch ook niet steeds Italiaans eten blijven geven?

Edit moderator: verplaatst naar Voeding.

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick is ook gek op Italiaans :).

Warme groente eet hij ook niet graag (ja: doperwtjes).....maar op rauwe groente is hij wel dol. Ik geef hem dus vaak zo tussendoor wat komkommer, tomaat (cherrytomaatjes), radijsjes of wortel. Zo krijgt hij toch die vitamientjes binnen (en tomaat is héél gezond!).

Eet Steven wel graag fruit? Geef 'm dat dan zoveel mogelijk, dan krijgt hij die vitamientjes in ieder geval ook binnen.

Verder zou ik me er niet al te druk over maken....blijf 't aanbieden/proberen, meer kun je volgens mij niet doen.

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je kunt ook een tomatensaus maken voor over de pasta/rijst met daardoor heen fijn gepureerde groenten (broccoli/erwtjes/rucola). Hij eet dan gewoon pasta met saus en heeft toch ook z'n groenten binnen.

Pim

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Omdat Kylian juist heel slecht fruit eet maakte ik me ook wel wat ongerust over de vitaminen die hij dan (niet) binnen krijgt.

Nu heb ik laatst van de Optimax (ze verkopen het hier bij de plus) kindervitamine pilletjes gevonden die je vanaf 1 jaar mag geven.
    Ze hebben de vorm van beertjes en smaken schijnbaar lekker want Kylian wil maar wat graag zijn pilletje opkauwen ;) .
    Het is natuurlijk geen vervanging voor maar ik ben er wel wat geruster op.

Groetjes anita

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De smaakvoorkeur van een kind wordt vaak bepaald door wat hun moeder eet. In de buik neemt het vruchtwater namelijk heel makkelijk de smaakjes van je eten over, en die leert je kind zo kennen. En je melk neemt ook smaken over. Dat smaakt geen dag hetzelfde.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja klopt heb ik ook eens gelezen, dat een kind wend aan de smaak als via de navelstreng.
    Maar ik ben zelf dol op groente.
    Steven eerder ook, momenteel dus niet, maar het zal vast wel weer over gaan.

Deel Deze Pagina